Ηλεκτρικά ανταλλακτικά αυτοκινήτων για όλες τις μάρκες

Ηλεκτρικό σύστημα για τα παρακάτω μοντέλα αυτοκινήτων
Ηλεκτρικά – Πληροφορίες για τη λειτουργία, την επισκευή και την αντικατάσταση
Τα ηλεκτρικά μέρη σε ένα αυτοκίνητο είναι υπεύθυνα για τη μετάδοση όλων των σημάτων που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία ενός οχήματος. Τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα έχουν γίνει ιδιαίτερα πολύπλοκα τα τελευταία είκοσι χρόνια. Ως αποτέλεσμα, τα οχήματα σήμερα είναι πολύ πιο ασφαλή και άνετα. Ωστόσο τα ηλεκτρικά προβλήματα αποτελούν μία από τις πιο κοινές ζημιές και περιπτώσεις επισκευής σε ένα όχημα.
Μέρη του ηλεκτρικού συστήματος ενός οχήματος
Το ηλεκτρικό σύστημα ενός οχήματος αποτελείται από πέντε μέρη:
- Οι συσκευές εισόδου είναι οι διακόπτες, με τους οποίους το όχημα διαχειρίζεται τα σήματα. Αυτές περιλαμβάνουν όλους τους διακόπτες στο ταμπλό, τα πεντάλ, τους διακόπτες για τη ρύθμιση των καθισμάτων και τα ηλεκτρικά παράθυρα. Οι διακόπτες είναι εύκολα προσβάσιμοι και αντικαθίστανται εύκολα. Συχνά όμως είναι αρκετό το να καθαριστεί διεξοδικά ένας ελαττωματικός διακόπτης για να λειτουργήσει ξανά.
- Η γραμμή μεταφοράς σημάτων είναι η καλωδίωση ενός οχήματος. Συγκεκριμένα, κάθε όχημα έχει εγκατεστημένη μία κύρια εξάρτυση καλωδίων, από όπου εκτείνονται πολλές δευτερεύουσες γραμμές καλωδίων. Η πολυπλοκότητα των ηλεκτρονικών ενός οχήματος στις μέρες μας απαιτεί και πολύπλοκη καλωδίωση, η οποία αποδεικνύεται πολύ ευαίσθητη σε πολλά μοντέλα αυτοκινήτων. Στις μέρες μας για να προσδιοριστεί ένα σφάλμα στη γραμμή μεταφοράς σημάτων χρειάζεται μία συσκευή οπτικής ένδειξης χαρακτήρων.
- Το σύστημα αισθητήρων ενός οχήματος αποτελείται από τις συσκευές εισόδου που τίθενται σε λειτουργία από μόνες τους, χωρίς την ενεργή συμμετοχή του χρήστη. Αυτές περιλαμβάνουν τους αισθητήρες ABS, τον αισθητήρα λάμδα, διάφορα ταχύμετρα, το δείκτη στάθμης καυσίμου, αισθητήρες θερμοκρασίας, αισθητήρες φωτός και άλλους. Οι ελαττωματικοί αισθητήρες μπορούν να προκαλέσουν επικίνδυνες καταστάσεις κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Πρέπει να ελέγχονται επακριβώς σύμφωνα με το πρόγραμμα επιθεώρησης και να αντικαθίστανται προληπτικά, εάν χρειάζεται. Η ποσότητα των αισθητήρων σε ένα όχημα συνεχώς αυξάνεται. Πρόσφατα, για παράδειγμα, έγινε υποχρεωτική η προσθήκη αισθητήρων πίεσης των ελαστικών στα καινούρια οχήματα. Αυτοί οι αισθητήρες βρίσκονται στους τροχούς του οχήματος και πρέπει να αναβαθμίζονται – εφόσον κριθεί απαραίτητο - όταν αντικαθίσταται ένας τροχός.
- Ο έλεγχος των ηλεκτρονικών ενός οχήματος διενεργείται σήμερα στο κέντρο μίας ή περισσοτέρων συσκευών ελέγχου. Ειδικότερα, το σύστημα διαχείρισης της μηχανής εποπτεύεται μόνιμα από μία κεντρική μονάδα ελέγχου. Αυτό είναι απαραίτητο προκειμένου να χρησιμοποιείται οικονομικά το καύσιμο και να αποφεύγεται ζημιά στον καταλύτη. Το σύστημα ελέγχου λαμβάνει σήματα από τους αισθητήρες και αφού μετατρέψει και προσαρμόσει τις τιμές, τις στέλνει στο σύστημα ανάφλεξης και το σύστημα ψεκασμού. Το σύστημα ανάφλεξης αποτελείται από τους αναφλεκτήρες (μπουζί) και τους αναφλεκτήρες πυρακτώσεως (ανάλογα με το αν το όχημα είναι με βενζίνη ή πετρέλαιο), τα καλώδια ανάφλεξης και τον μετατροπέα τάσης ανάφλεξης. Όλος ο ηλεκτρισμός για τα ηλεκτρονικά μέρη παράγεται στον εναλλάκτη, ο οποίος τροφοδοτείται από τον κινητήρα και αποθηκεύει ρεύμα στην μπαταρία του οχήματος.
- Οι συσκευές εξόδου των ηλεκτρονικών του οχήματος είναι κυρίως τα φώτα στο εσωτερικό και το εξωτερικό του οχήματος. Αυτά περιλαμβάνουν τα μπροστινά φώτα, που αποτελούνται από προβολείς για τα φώτα διασταυρώσεως και τα φώτα πορείας, τα φλας, τα φώτα ομίχλης, τα φώτα στροφής, και τα φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος έχουμε τα φώτα πέδησης, τα πίσω φώτα θέσης, τα πίσω φώτα ομίχλης και τα φώτα αλλαγής κατεύθυνσης. Ακόμα και η σύνδεση για την τροφοδοσία ενός τρέιλερ, ανήκει στο ηλεκτρικό σύστημα. Οι συσκευές εξόδου στο εσωτερικό του οχήματος αποτελούνται από διάφορα φώτα και ψηφιακές ενδείξεις στο ταμπλό, καθώς και από τον εσωτερικό φωτισμό.
Συνήθεις βλάβες στα ηλεκτρονικά
Τα συμπτώματα μιας ηλεκτρονικής βλάβης μπορεί να ποικίλουν - προβληματικές ενδείξεις, κακή λειτουργία της μηχανής, κινητήρας που κάνει θόρυβο και σταματά να λειτουργεί… Μόνο ένα εργαλείο διαγνωστικού ελέγχου δίνει ακριβείς πληροφορίες.
Ολόκληρο το ηλεκτρονικό σύστημα του οχήματος αποτελείται από ευαίσθητα εξαρτήματα, τα οποία υφίστανται σημαντική φθορά σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Οι αισθητήρες που είναι εκτεθειμένοι ή δέχονται υψηλές θερμοκρασίες όπως οι αισθητήρες ABS, το ταχύμετρο ή ο αισθητήρας λάμδα πρέπει να αντικαθίστανται σύμφωνα με το πρόγραμμα συντήρησης. Αντιθέτως, όταν χρησιμοποιούμε εξαιρετικά ανθεκτικές λάμπες LED στα φλας, σπάνια χρειάζεται να τις αντικαταστήσουμε. Το ίδιο ισχύει και για τα φώτα πέδησης, καθώς και για το φωτισμό του ταμπλό. Εάν έχετε ακόμα ένα παλαιότερο όχημα με λάμπες με νήμα πυρακτώσεως στα φώτα πέδησης, συνίσταται να τα αντικαταστήσετε επειγόντως με λάμπες LED.
Οι βλάβες στα ηλεκτρονικά προκαλούνται και από τη διάβρωση. Οι κατεστραμμένες γραμμές ή οι μεταβατικές ζεύξεις από το καλώδιο στο βύσμα είναι αδύνατα σημεία στα οποία μπορεί να συγκεντρωθεί υγρασία και μετά να οδηγήσει σε διάβρωση. Η ροή του ηλεκτρικού ρεύματος μέσω των σωλήνων είναι κατ’ αυτό τον τρόπο δύσκολη. Η δημιουργία σκουριάς γίνεται αισθητή ως αυξημένη αντίσταση στη γραμμή, η οποία αναγνωρίζεται από τη μονάδα ελέγχου της μηχανής. Τότε εμφανίζεται ένας κωδικός σφάλματος, που δίνει ακριβείς πληροφορίες για το ελάττωμα. Η Antallaktikaexpert.gr προσφέρει μία μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών εξαρτημάτων για οχήματα, με τα οποία μπορείτε να επισκευάσετε τις περισσότερες ζημιές ή να ανεβάσετε σημαντικά το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας του ηλεκτρικού συστήματος του οχήματός σας.