0

0.00

#

Κινητήρας ανταλλακτικά αυτοκινήτων για όλες τις μάρκες

Επιλέξτε το αυτοκίνητό σας

Κατάλογος ανταλλακτικών Κινητήρας κορυφαίας ποιότητας

Επώνυμοι κατασκευαστές Κινητήρας ανταλλακτικών αυτοκινήτων

  • REINZ
Επιλέξτε την κορυφαία κατηγορία:
Λάδι Κινητήρα

Λάδι Κινητήρα

(1323 Εξαρτήματα)
Αντλία Νερού + Σετ Οδοντωτού Ιμάντα

Αντλία Νερού + Σετ Οδοντωτού Ιμάντα

(5367 Εξαρτήματα)
Βιδωτή Τάπα, Κάρτερ Λαδιού

Βιδωτή Τάπα, Κάρτερ Λαδιού

(1531 Εξαρτήματα)
Έδραση, Κινητήρας

Έδραση, Κινητήρας

(25971 Εξαρτήματα)
Φλάντζα, Κάλυμμα Κυλινδροκεφαλής

Φλάντζα, Κάλυμμα Κυλινδροκεφαλής

(10468 Εξαρτήματα)
Βαλβίδα AGR

Βαλβίδα AGR

(4231 Εξαρτήματα)
Προβολή όλων

Κινητήρας – Πληροφορίες για τη λειτουργία, την επισκευή και την αντικατάσταση

Η λειτουργία του ιμάντα κίνησης σε έναν κινητήρα είναι να εξασφαλίζει ότι ο συγχρονισμός μεταξύ του εμβόλου και του ανοίγματος της βαλβίδας είναι πάντα ακριβής. Για το σκοπό αυτό ο ιμάντας χρονισμού χρησιμοποιείται σαν συνδετικό στοιχείο μεταξύ του στροφαλοφόρου άξονα και του εκκεντροφόρου άξονα στον κινητήρα/στον ιμάντα κίνησης.

Γενικές πληροφορίες για τον ιμάντα χρονισμού

Ο ιμάντας χρονισμού εξασφαλίζει ότι ο εκκεντροφόρος άξονας και ο στροφαλοφόρος άξονας λειτουργούν πάντα συγχρονισμένα, συνδέοντάς τους μεταξύ τους. Ο ιμάντας χρονισμού είναι ένας επίπεδος ιμάντας κατασκευασμένος από ένα μίγμα λάστιχου –υαλομβάμβακα, ο οποίος έχει δόντια στο εσωτερικό του. Τα δόντια αυτά είναι στερεωμένα στις τροχαλίες του ιμάντα που βρίσκονται στον εκκεντροφόρο άξονα και στον στροφαλοφόρο άξονα. Ανάλογα με το όχημα οι ιμάντες χρονισμού μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κινούν και άλλα μέρη όπως: την υποβοηθητική αντλία, την αντλία νερού και / ή τον εναλλάκτη. Η αντλία νερου, συγκεκριμένα, είναι τοποθετημένη κατ’ αυτόν τον τρόπο μέσα στον κινητήρα και ταυτόχρονα χρησιμεύει για να τεντώνει τον ιμάντα χρονισμού. Πολλοί κινητήρες εναλλακτικά έχουν ξεχωριστά εξαρτήματα για το τέντωμα του ιμάντα χρονισμού, τους λεγόμενους «οδηγούς».

Πώς να αντικαταστήσετε τον ιμάντα χρονισμού

Είτε πρόκειται για αντλία νερού είτε για οδηγούς – στην περίπτωση που χρειαστούν επισκευή, αυτά τα εξαρτήματα αντικαθίστανται γενικά μαζί. Ωστόσο, ιδιαίτερα περίπλοκα οχήματα που έχουν κινητήρες οριζόντιων και αντικείμενων κυλίνδρων ή κινητήρες V με δύο πλευρικά τοιχώματα κυλίνδρων, μπορεί να έχουν μόνο έναν ιμάντα χρονισμού. Ο ιμάντας χρονισμού σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ μακρύς και είναι δύσκολο να αντικατασταθεί. Σε αυτά τα οχήματα, όπως είναι η Alfa Romeo 166, πρέπει να διαλυθεί όλος ο κινητήρας για να τον αντικαταστήσετε. Σε συνηθισμένους σειριακούς τετρακύλινδρους ή εξακύλινδρους κινητήρες, ο ιμάντας χρονισμού τοποθετείται στο πλάι του περιβλήματος του κινητήρα και μπορεί να αντικατασταθεί σχετικά εύκολα χωρίς να χρειάζεται να αποσυναρμολογηθεί ο κινητήρας.
Για να αντικαταστήσετε τον ιμάντα χρονισμού, πρέπει να συμμορφωθείτε αυστηρά με το σχέδιο επισκευής. Το πιο σημαντικό βήμα είναι να βεβαιωθείτε ότι δε θα αλλάξετε θέση στον στροφαλοφόρο και τον εκκεντροφόρο άξονα όταν θα τοποθετείτε τον καινούριο ιμάντα χρονισμού. Για το λόγο αυτό κάνουμε σημάδια στον ιμάντα χρονισμού – τροχό και στα περιβλήματα του στροφαλοφόρου άξονα και του εκκεντροφόρου άξονα, τα οποία θα πρέπει μετά να τα ταιριάξουμε. Ακόμα όμως και αν ο στροφαλοφόρος και ο εκκεντροφόρος άξονας φαίνεται ότι είναι σωστά ευθυγραμμισμένοι, θα μπορούσε ο ένας από τους δύο να έχει περιστραφεί κατά ακριβώς 360°. Για το λόγο αυτό πάντα αφαιρούμε πρώτα το μπουζί όταν αντικαθιστούμε τον ιμάντα χρονισμού, ώστε να μπορούμε να περιστρέψουμε χειροκίνητα τον κινητήρα για να κάνουμε τον έλεγχο.
Ο ιμάντας χρονισμού πρέπει πάντα να ελέγχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ή όταν παρουσιάσει ύποπτη συμπεριφορά. Στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, για παράδειγμα, μπορείτε να τον ελέγξετε απλά κοιτάζοντάς τον. Εάν ο ιμάντας χρονισμού συνδέει τους ιστούς του υαλοβάμβακα ή αν εμφανίζει τις πρώτες ρωγμές είναι καιρός να αντικατασταθεί. Όμως, ακόμη και ένας άψογος ιμάντας χρονισμού μπορεί να χαλάσει ξαφνικά. Έτσι, εάν δεν ξέρετε πότε έγινε τελευταία φορά αντικατάσταση του ιμάντα, συνίσταται να τον αντικαταστήσετε ως προληπτικό μέτρο. Ανάλογα με τον τύπο του οχήματος προτείνεται να αντικαθιστάτε τον ιμάντα χρονισμού κάθε 50.000 με 120.000 χιλιόμετρα. Στην Alfa Romeo 166, ο κατασκευαστής προτείνει να γίνεται η αντικατάσταση κάθε 80.000 χιλιόμετρα, αλλά οι ιδιοκτήτες θεωρούν ότι το απαιτούμενο μεσοδιάστημα είναι όταν έχουν διανυθεί περίπου 60.000 χιλιόμετρα.
Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να προσπαθήσετε να κάνετε οικονομία όταν πρόκειται για τον ιμάντα χρονισμού ή τα βοηθητικά του εξαρτήματα. Η διάρκεια ζωής ενός εντατήρα ή μίας αντλίας νερού είναι περίπου ακριβώς η ίδια με αυτή του ιμάντα χρονισμού. Εάν δεν αντικαταστήσετε τον εντατήρα όταν αντικαταστήσετε τον ιμάντα χρονισμού, τότε ο καινούριος ιμάντας χρονισμού θα χαλάσει σίγουρα μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα και θα προκαλέσει καταστροφική βλάβη στον κινητήρα.

Τα πάντα για τον ιμάντα χρονισμού

Ένα ολοκληρωμένο σετ για τον ιμάντα χρονισμού κοστίζει πολύ λιγότερα από ότι πιστεύετε. Τα απλά σετ ιμάντα χρονισμού συμπεριλαμβανομένου του εντατήρα κοστίζουν λιγότερο από 15 ευρώ. Αυτό καθιστά την επισκευή και συντήρηση των παλαιότερων αυτοκινήτων ιδιαίτερα φθηνή.
Στην Antallaktikaexpert υπάρχει λίστα με όλη μας τη συλλογή από σετ ιμάντων χρονισμού. Οι ειδικοί μηχανικοί μας θα σας δώσουν χρήσιμες συμβουλές σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε προβλήματα κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης. Η αντικατάσταση ενός ιμάντα χρονισμού είναι αρκετά απαιτητική αλλά με λίγη επιδεξιότητα μπορεί να γίνει και από αρχάριους.

ΚΟΡΥΦΑΙΑ προϊόντα στην κατηγορία Κινητήρας