Ντίζα χειροφρένου για το αυτοκίνητό σoυ

Ντίζα φρένου για Top κατασκευαστές
- Ντίζα χειροφρένου BMW Σειρά 3
- Ντίζα χειροφρένου OPEL ASTRA
- Ντίζα φρένου VW GOLF
- OPEL CORSA
- Ντίζα χειροφρένου TOYOTA YARIS
- Ντίζα χειροφρένου FORD FOCUS
- Ντίζα φρένου VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Ντίζα χειροφρένου FORD FIESTA
- Ντίζα χειροφρένου MERCEDES-BENZ C-class
- Ντίζα φρένου TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Ντίζα χειροφρένου SEAT IBIZA
- Ντίζα χειροφρένου RENAULT CLIO
- Ντίζα φρένου SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Ντίζα χειροφρένου FIAT PUNTO
- Ντίζα χειροφρένου NISSAN QASHQAI
- Ντίζα φρένου AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Ντίζα χειροφρένου; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Ασφαλής επιτάχυνση και στάθμευση με το χειρόφρενο
Το πλήρως μηχανικό χειρόφρενο ακινητοποιεί τους οπίσθιους τροχούς του αυτοκινήτου. Λειτουργεί με τη χρήση ενός χειροκίνητου μοχλού ή με πεντάλ. Η δύναμη πέδησης μεταδίδεται μέσω ενός καλωδίου περιορισμένης διάρκειας ζωής.
Δομή και λειτουργία του χειρόφρενου
Το χειρόφρενο, μπλοκάροντας τους οπίσθιους τροχούς, εμποδίζει το αυτοκίνητο από το να κυλήσει ενώ είναι σταθμευμένο. Όταν κινείται το αυτοκίνητο σε ανηφόρα, το χειρόφρενο παίζει και έναν πρόσθετο ρόλο: επιτρέπει την επιλογή ταχύτητας, χωρίς να κυλά το αυτοκίνητο προς τα πίσω ή να σβήνει ο κινητήρας.
Τα περισσότερα χειρόφρενα λειτουργούν με χρήση ενός χειροκίνητου μοχλού που βρίσκεται δίπλα στο κάθισμα του οδηγού. Αυτός ο μοχλός συνδέεται με ένα σύστημα καθοδήγησης, που τεντώνει ένα καλώδιο που βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα του αυτοκινήτου. Η τάνυση αυτή μεταδίδεται στις σιαγόνες φρένων του συστήματος πέδησης των οπίσθιων τροχών. Οι σιαγόνες φρένων απομακρύνονται με μηχανικό τρόπο από τον μοχλό και πιέζονται προς το πλευρικό τοίχωμα του ταμπούρου φρένου, σταθμεύοντας με ασφάλεια το αυτοκίνητο και προστατεύοντάς το από το να κυλήσει.
Άλλα αυτοκίνητα, ειδικά τα μοντέλα της Mercedes, διαθέτουν ένα πεντάλ, μέσω του οποίου χειρίζονται το χειρόφρενο. Οι χρήστες αυτοκινήτων άλλων κατασκευαστών θα πρέπει να το συνηθίσουν αυτή την ιδιαιτερότητα. Σε αυτά τα αυτοκίνητα, λόγω της πολύ χαμηλής σχέσης μετάδοσης κίνησης της πρώτης ταχύτητας και της υψηλής ροπής, η χρήση του χειρόφρενου στις πλαγιές είναι περιττή.
Φθορά του καλωδίου χειρόφρενου
Το καλώδιο του συστήματος πέδησης είναι ένα εξάρτημα το οποίο δέχεται μεγάλες καταπονήσεις και είναι εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης. Πρόκειται για ένα καλώδιο Bowden – όπως είναι γνωστό – που στην ουσία είναι ένα συστρεμμένο καλώδιο που αποτελείται από πολλά μεμονωμένα μεταλλικά καλώδια. Γενικά, τα καλώδια του χειρόφρενου προστατεύονται από την εισχώρηση ρύπων χάρις στο προστατευτικό χιτώνιο, το οποίο διαθέτει εσωτερική λίπανση σκόνης γραφίτη. Με τον καιρό αυτό το χιτώνιο χάνει την αποτελεσματικότητά του. Οι οπές επιτρέπουν στην συμπυκνωμένη υγρασία να διεισδύσει στο καλώδιο, δημιουργώντας σκουριά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διογκωθεί το καλώδιο και να κολλήσει στο προστατευτικό χιτώνιο. Τα χαρακτηριστικά εκείνα, λοιπόν, που αποδυναμώνουν τα καλώδια δισκόφρενου είναι ο συνδυασμός σκουριάς και η υψηλή τάνυση τους.
Σε περίπτωση που εμφανιστεί ξαφνική βλάβη στο χειρόφρενο, αυτό ίσως να είναι ένδειξη ύπαρξης σπασμένου καλωδίου. Εναλλακτικά, η χρήση του μπορεί σταδιακά να γίνει όλο και πιο δύσκολη ενώ, επίσης σταδιακά, επιδεινώνεται και η λειτουργία του. Σε αυτήν την περίπτωση το εσωτερικό καλώδιο διογκώνεται, γεγονός που το κάνει να μπλοκάρει στο χιτώνιό του. Και στις δύο περιπτώσεις η αντικατάσταση είναι η μόνη λογική επιλογή.
Η λίπανση ενός καλωδίου χειρόφρενου δύσκολα προσφέρει κάποιο όφελος. Μπορεί να σημειωθεί μια προσωρινή βελτίωση με τη χρήση ενός πιστολιού ψεκασμού και ενός λεπτού λιπαντικού. Παρόλα αυτά, η συγκεκριμένη λύση δε διαρκεί πολύ. Μέσα σε λίγες μέρες, το λιπαντικό θα χάσει την επίδρασή του και τα προβλήματα θα εμφανιστούν ξανά. Οπότε, αυτό το σχέδιο δράσης είναι χρήσιμο μόνο για την πρόχειρη αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, και μόνο για τις περιπτώσεις που τα συνεργεία αυτοκινήτων είναι κλειστά.
Επισκευή χειρόφρενου
Ευτυχώς, η διαδικασία αντικατάστασης του καλωδίου χειρόφρενου είναι πολύ απλή. Συνδέεται στα ανάλογα σημεία του συστήματος πέδησης των οπίσθιων τροχών και του μοχλού του χειρόφρενου. Να ελέγξετε προσεκτικά το σύστημα καθοδήγησής του. Εάν το καλώδιο είναι πολύ χαλαρό τότε είναι πιθανό να τρυπήσει στο πρώτο κιόλας εμπόδιο. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να παρατήσετε την εγκατάσταση του παλιού καλωδίου και να εφαρμόσετε το νέο καλώδιο με τον ίδιο τρόπο.
Η επισκευή διαρκεί μόλις 30 λεπτά και αποκαθιστά πλήρως την ασφάλεια του οχήματος. Η λειτουργία αυτόματης προσαρμογής του καλωδίου πρέπει να ρυθμιστεί και για το νέο καλώδιο. Γενικά, η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει απλά το σφίξιμο ενός παξιμαδιού εντατήρα. Ένα καλώδιο χειρόφρενου που έχει αντικατασταθεί θα πρέπει να παραμείνει λειτουργικό για πολλά χρόνια.
Κόστος ενός καλωδίου χειρόφρενου
Το καλώδιο του χειρόφρενου είναι ένα πολύ φτηνό εξάρτημα. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη να αγοράσετε ένα υπερβολικά φθηνό προϊόν, μιας και ακόμη και ένα επώνυμο προϊόν OEM ποιότητας - για αυτοκίνητα πολυτελείας, όπως είναι τα μοντέλα των BMW και Mercedes - σπάνια κοστίζει περισσότερο από 15 ευρώ. Για όλα τα εξαρτήματα των καλωδίων χειρόφρενων υψηλής ποιότητας παρέχεται πιστοποιητικό ποιότητας: προστατευτικό χιτώνιο, σημεία σύνδεσης, εσωτερικό καλώδιο και σύστημα λίπανσης. Πρόκειται για εξαρτήματα που μπορείτε να εμπιστευτείτε.