Ταμπούρο για το αυτοκίνητό σoυ

Ταμπούρο για Top κατασκευαστές
- Ταμπούρο BMW Σειρά 3
- Ταμπούρο OPEL ASTRA
- Ταμπούρο VW GOLF
- OPEL CORSA
- Ταμπούρο TOYOTA YARIS
- Ταμπούρο FORD FOCUS
- Ταμπούρο VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Ταμπούρο FORD FIESTA
- Ταμπούρο MERCEDES-BENZ C-class
- Ταμπούρο TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Ταμπούρο SEAT IBIZA
- Ταμπούρο RENAULT CLIO
- Ταμπούρο SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Ταμπούρο FIAT PUNTO
- Ταμπούρο NISSAN QASHQAI
- Ταμπούρο AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Ταμπούρο; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Το ταμπούρο φρένων είναι ένα εξάρτημα των φρένων που περιλαμβάνουν τύμπανο. Αυτό το σύστημα πέδησης χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια, και - παρότι η μόδα προστάζει ολοένα και περισσότερο τη χρήση δισκόφρενων -συνεχίζει να επικρατεί χάρις στη γερή δομή του και τη μεγάλη διάρκεια ζωής του. Παρά την ανθεκτικότητά του, είναι πιθανό να εμφανίσει κάποια βλάβη, η οποία δε θα πρέπει να αγνοηθεί, παρότι το σύστημα αυτό δεν είναι το βασικό σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου. Σε περίπτωση βλάβης, λοιπόν, είναι πιθανό να σημειωθεί μεγαλύτερη απόσταση πέδησης καθώς και απόσταση ακινητοποίησης, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει σοβαρά ατυχήματα.
Πού βρίσκεται το ταμπούρο φρένων?
- Σήμερα, τα ταμπούρα φρένων χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στον οπίσθιο άξονα. Αρχίστε λοιπόν την αναζήτησή σας από εκεί.
- Σε έναν εγκατεστημένο τροχό, το ταμπούρο φρένων είναι κρυμμένο πίσω από τη ζάντα και το ελαστικό του τροχού. Μόλις απομακρυνθούν αυτά τα δύο, θα βρείτε τον κύλινδρο πέδησης τροχών, τις σιαγόνες πέδησης καθώς και τα τακάκια στο εμπρόσθιο τμήμα, ενώ το ίδιο το ταμπούρο φρένων τα περιβάλλει όπως θα έκανε ένα περίβλημα.
Πώς λειτουργεί?
- Ένας ελιγμός πέδησης αυξάνει την πίεση που δέχεται ο κύλινδρος πέδησης τροχών, η οποία, με τη σειρά της, θα θέσει σε κίνηση τα εσωτερικά έμβολα. Αυτά συνδέονται άμεσα με τις σιαγόνες φρένων, οι οποίες, κατά συνέπεια, πιέζονται προς την κατεύθυνσης του ταμπούρου φρένων. Τα τακάκια που είναι προσαρμοσμένα στις σιαγόνες φρένων, έρχονται σε επαφή με το ταμπούρο, προκαλώντας τριβή. Η κεκτημένη ταχύτητα μειώνεται και το αυτοκίνητο σταματά.
Τι συμβαίνει σε περίπτωση βλάβης?
- Τόσο τα δισκόφρενα όσο και τα ταμπούρα είναι εξοπλισμένα με σύστημα ελέγχου. Σε περίπτωση βλάβης ελέγξτε τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων.
- Σπάνια προκαλείται βλάβη ταυτόχρονα και στις δύο πλευρές. Το αυτοκίνητο κατά πάσα πιθανότητα «τραβάει» προς τη μία πλευρά ή ταλαντεύεται κατά την πέδηση. Η ξαφνική απώλεια της απόδοσης του συστήματος πέδησης αποτελεί ένα ακόμη τυπικό σημάδι βλάβης.
- Το χειρόφρενο δε λειτουργεί σωστά.
- Σε περίπτωση που το ταμπούρο φρένων έχει σκουριά, είναι πιθανό να υπάρχει διαρροή υγρών φρένων, που θα αφήνει ορατές μαύρες κηλίδες γύρω από τις περιοχές που έχει επηρεάσει.
Πιθανές αιτίες:
- Η παλαιότητα επηρεάζει συχνά τα υλικά. Οι ρύποι και οι καιρικές συνθήκες προκαλούν διάβρωση, η οποία αναπόφευκτα καταστρέφει το μέταλλο, δημιουργώντας τρύπες. Πολλά ταμπούρα φρένων διαθέτουν έναν «δακτύλιο πέδησης». Επίσης, από τη σκουριά μπορεί να επηρεαστεί και το εσωτερικό εξάρτημα, επηρεάζοντας έτσι την ισχύ πέδησης.
- Οι υψηλές μηχανικές καταπονήσεις είναι πιθανό να οδηγήσουν σε ψυχρή παραμόρφωση. Αυτό συμβαίνει σε περίπτωση ατυχημάτων, παρότι είναι πιθανό να ισχύουν και άλλες αιτίες. Το ταμπούρο φρένων είναι πιθανό να χάσει το σχήμα του, να αρχίσει να δονείται ή να χάσει εντελώς την ισχύ πέδησης.
Αντικατάσταση μόνοι σας ή σε κάποιο συνεργείο αυτοκινήτων?
- Το ταμπούρο φρένων είναι ένα εξάρτημα που έχει να κάνει με την ασφάλεια του αυτοκινήτου, και η λειτουργία του θεωρείται πρωταρχικής σημασίας κατά τη διάρκεια του Τεχνικού Ελέγχου του οχήματός σας. Οι επισκευαστικές εργασίες θα πρέπει να πραγματοποιούνται – για λόγους ασφαλείας - από επαγγελματίες μηχανικούς. Η μη επαγγελματική τοποθέτηση του συστήματος πέδησης σημαίνει την αναστολή της χρήσης του αυτοκινήτου.
Διάρκεια λειτουργικής ζωής – καθαρά φρένα
Τα τακάκια φρένων αποτελούνται από ένα πολύπλοκο μείγμα υλικών - χαλκό, αλουμίνιο, μολυβδαίνιο, θειούχο ψευδάργυρο – που το καθένα από αυτά έχει το δικό του σημείο τήξης. Σε περίπτωση που έχει επιτευχθεί το σημείο τήξης ενός συγκεκριμένου υλικού, ενώ τα υλικά με το υψηλότερο σημείο τήξης διατηρούν την κρυσταλλική τους δομή, αναπτύσσεται ένα σκληρό υαλώδες στρώμα στο πάνω μέρος των τακακιών, επηρεάζοντας σημαντικά την ισχύ τριβής. Αυτή η διαδικασία, αποκαλούμενη και υαλοποίηση, παρουσιάζεται ιδιαίτερα σε συνθήκες κίνησης σε αστικό περιβάλλον, όπου ως αποτέλεσμα της μόνιμης ακινητοποίησης και εκκίνησης του αυτοκινήτου, τα φρένα χρησιμοποιούνται συνεχώς αλλά μερικώς.
Δεν υπάρχει άμεσος λόγος για την αντικατάσταση των υαλοποιημένων φρένων. Συχνά είναι αρκετό να προκληθεί η θέρμανση των τακακιών φρένων, ώστε να φτάσουν στη σωστή θερμοκρασία για να «λειώσει» το υαλοποιημένο στρώμα. Για να το κάνετε αυτό, βρείτε ένα αρκετά μεγάλο παρκινγκ αυτοκινήτων ή ίσιο δρόμο (έχετε στο νου σας και του υπόλοιπους χρήστες των δρόμων!), ώστε να μπορείτε να διατηρήσετε μια ταχύτητα τουλάχιστον 80 χιλιόμετρων ανά ώρα (περίπου 50 mph). Στη συνέχεια, πατήστε φρένο και επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία μέχρι να βελτιωθεί αισθητά η απόδοση πέδησης. Επιπλέον, είναι δυνατό να παρατηρηθεί η σταδιακή εξαφάνιση του λευκού στρώματος στα τακάκια των φρένων.
Τι ποσό πρέπει να επενδύσω?
Το ταμπούρο φρένων παρέχει έως και το 25% της συνολικής ισχύος φρεναρίσματος. Παρόλα αυτά, μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός ατυχήματος και ενός παραλίγο ατυχήματος. Οι κατασκευαστές υπόσχονται ότι τα πιο ακριβά προϊόντα τους διατηρούν σταθερές επιδόσεις πέδησης για ολόκληρη τη διάρκεια της μακροχρόνιας ζωής τους. Ανάλογα με το αν πωλούνται με ή χωρίς ρουλεμάν τροχών, τα ταμπούρα φρένων μπορούν να κοστίζουν μεταξύ περίπου 70 και 250 ευρώ.
Όλοι θέλουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και καλύτερη απόδοση πέδησης για τα ταμπούρα των φρένων τους. Συνεπώς, οι τιμές μπορούν να αυξηθούν σημαντικά. Για να αποφύγετε κάτι τέτοιο, σας προσκαλούμε να ρίξετε πρώτα μια ματιά στο κατάστημά μας. Προσφέρουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας σε χαμηλές τιμές, επιτρέποντάς σας να εξοικονομήσετε πολλά χρήματα με τις ημερήσιες προσφορές και τις μόνιμες εκπτώσεις του καταστήματός μας.