Στήριγμα δαγκάνας φρένων για το αυτοκίνητό σoυ

Στήριγμα δαγκάνας φρένων για Top κατασκευαστές
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων BMW Σειρά 3
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων OPEL ASTRA
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων VW GOLF
- OPEL CORSA
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων TOYOTA YARIS
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων FORD FOCUS
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων FORD FIESTA
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων MERCEDES-BENZ C-class
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων SEAT IBIZA
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων RENAULT CLIO
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων FIAT PUNTO
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων NISSAN QASHQAI
- Στήριγμα δαγκάνας φρένων AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Στήριγμα δαγκάνας φρένων; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Ασφαλής έλεγχος των ισχυρών δυνάμεων, χάρη στη βάση της δαγκάνας των φρένων
Η βάση της δαγκάνας των φρένων αποτελεί τμήμα της μονάδας των δισκόφρενων και διατελεί σημαντικό έργο. Η βάση αποτελεί το φορέα της δαγκάνας των φρένων. Οι δαγκάνες των φρένων φέρουν, αντίστοιχα, τα τακάκια των φρένων. Όταν πατάτε φρένο, τα τακάκια των φρένων πιέζονται με ισχυρή δύναμη, επάνω στον περιστρεφόμενο δίσκο των φρένων, που είναι κι αυτός φτιαγμένος από μασίφ ατσάλι. Η πέδηση δημιουργεί τεράστιες δυνάμεις. Η δαγκάνα των φρένων θα πρέπει να μπορεί να απορροφάει με ασφάλεια το σύνολο των εν λόγω δυνάμεων.
Ποιες δυνάμεις επιδρούν στη βάση της δαγκάνας?
Κατ’ αρχάς, τα τακάκια των φρένων, όταν πιέζονται επάνω στο δίσκο φρένων, δημιουργούν μια αναλογικά αντίρροπη δύναμη. Για να σταματήσει πλήρως το όχημα, υπό φυσιολογικές συνθήκες, η πίεση κατά την πέδηση ενδέχεται να αγγίξει και τα 150 μπαρ. Σε περίπτωση φρεναρίσματος εκτάκτου ανάγκης, η οποία ενεργοποιείται από την υποβοήθηση των φρένων, η πίεση κατά την πέδηση ενδέχεται στιγμιαία να φτάσει ακόμη και τα 400 μπαρ. Πρόκειται λοιπόν για μια πραγματική πρόκληση, όσον αφορά στη βάση της δαγκάνας, το να μη γίνει κομμάτια όταν δέχεται τις συγκεκριμένες γραμμικές δυνάμεις.
Η πέδηση δεν επενεργεί όταν το όχημα είναι ακίνητο, αλλά κατά την οδήγηση. Όσο πιο γρήγορα περιστρέφεται ο δίσκος του φρένου, τόσο πιο μεγάλες είναι οι δυνάμεις διάτμησης που δημιουργούνται κατά το φρενάρισμα. Η τριβή δεν εμφανίζεται κατακόρυφα, αλλά παράλληλα ως προς το δίσκο και τα τακάκια των φρένων. Η συγκεκριμένη παράλληλη τριβή, μετατρέπεται στο γωνιακό διάνυσμα της δύναμης σε συνδυασμό με την πίεση, το οποίο μεταβάλλεται συνεχώς σε κατεύθυνση και δύναμη. Οι συγκεκριμένες υψηλές, γωνιακές και μεταβαλλόμενες δυνάμεις, απαιτούν οπωσδήποτε την υψηλή ποιότητα και σταθερότητα του συγκεκριμένου τμήματος του αυτοκινήτου.
Η κατασκευή της βάσης της δαγκάνας
Η βάση της δαγκάνας, αποτελεί ένα απίστευτα λεπτό ενιαίο τμήμα από γαλβανισμένο χυτό χάλυβα. Κατασκευάζεται σε κάθε περίπτωση, ακριβώς με βάση τον τύπο του οχήματος. Διαθέτει σημεία στερέωσης με θέση για βίδες τόσο στην πλήμνη του τροχού, καθώς και τρύπες για το βίδωμα των πείρων οδηγών των τακακιών των φρένων. Σε γενικές γραμμές, η βάση της δαγκάνας, ξεχωρίζει για την ανθεκτικότητά της και αντέχει για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, απαιτείται ο καθαρισμός και ο έλεγχός της, κάθε φορά που αντικαθίστανται τα τακάκια των φρένων.
Η διάρκεια ζωής της βάσης της δαγκάνας
Παρά το γεγονός ότι η βάση της δαγκάνας δέχεται συνεχώς μεγάλη τεχνική καταπόνηση, παρουσιάζει συνήθως μεγάλη διάρκεια ζωής. Κάποιος μη ειδικός, θα μπορέσει να καταλάβει την ποιότητα του τμήματος, δύσκολα. Ουσιαστικά, η ποιότητά του έχει να κάνει με τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή του, αλλά και από τον τρόπο κατασκευής. Στην κατασκευή του τμήματος, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά χυτά και σε καλούπι τμήματα, τα οποία περνούν από επεξεργασία με το κατάλληλο μείγμα κράματος, τα οποία πρεσάρονται και γυαλίζονται με επαγγελματικό τρόπο. Αν υπάρχουν βαθιές ρωγμές στην επιφάνεια της βάσης της δαγκάνας, τότε σε κάθε περίπτωση δεν έχει πραγματοποιηθεί ικανοποιητικός ποιοτικός έλεγχος από τον κατασκευαστή.
Η κατασκευής της βάσης της δαγκάνας
Οι βάσεις της δαγκάνας, αποτελούν σημαντικότατα τεχνικά τμήματα των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν απαιτήσεις για ένα ιδιαίτερα προσεκτικό σύστημα ελέγχου ποιότητας. Ένας μεγάλος αριθμός κατασκευαστών αυτοκινήτων, απαιτούν να γίνεται έλεγχος 100% στα συγκεκριμένα ανταλλακτικά, το λιγότερο για τα αυτοκίνητα με μεγάλη πποδύναμη (HP). Ο συγκεκριμένος έλεγχος, πραγματοποιείται με υπερήχους και ακτίνες Χ, ελέγχοντας για την ύπαρξη κοιλοτήτων ή ξένων στοιχείων στο μείγμα χύτευσης. Έχει ιδιαίτερη σημασία, τα ελαττωματικά ανταλλακτικά, να διαχωρίζονται προτού φύγουν από το εργοστάσιο, μιας και η χρήση του θα μειώσει την απόδοση του συστήματος.
Ελαττώματα της βάσης της δαγκάνας
Οι βάσεις της δαγκάνας, ενδέχεται να αποκτήσουν ελαττώματα, με την πάροδο του χρόνου χρήσης τους. Το συνηθέστερο τους ελάττωμα, είναι το ράγισμα. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, απαιτείτε άμεση φροντίδα: το τμήμα θα πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Η βάση της δαγκάνας δεν επισκευάζεται με κόλα ή συγκόλληση. Ο μόνος τρόπος να επανέρθει ολοκληρωτικά η ασφάλεια κατά την κίνηση, είναι η αντικατάστασή της, η οποία ωστόσο δεν είναι δύσκολη. Η βάση στερεώνεται με δυο βίδες, οι οποίες θα πρέπει επίσης να αντικατασταθούν και να σφιχτούν με την κατάλληλη ροπή. Η επακριβής ροπή, αναγράφεται στο τεχνικό εγχειρίδιο του αυτοκινήτου.
Όχι ιδιαίτερα ακριβή
Οι βάσεις της δαγκάνας είναι τόσο απαραίτητες από τεχνική άποψη, όσο και απλές ως τμήματα. Έτσι, και η τιμή τους είναι αρκετά οικονομική. Ακόμη και τα τμήματα από μάρκες, όπως για παράδειγμα η TRW, δεν στοιχίζουν σε καμία περίπτωση πάνω από 60 ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, η τιμή του καινούριου τμήματος, έχει να κάνει με το κάθε αυτοκίνητο συγκεκριμένα.
Όσο περισσότερα κυβικά διαθέτει ο κινητήρας και όσο πιο μεγάλο είναι το βάρος του αυτοκινήτου, τόσο μεγαλύτερες είναι οι δυνάμεις που ασκούνται στη βάση της δαγκάνας. Οπότε θα πρέπει και η αντοχή της να είναι ανάλογη. Η χρησιμοποίηση μεταχειρισμένων ανταλλακτικών δεν συνίσταται. Μην παίζετε με την ασφάλειά σας, εξασφαλίστε την, με επώνυμη ποιότητα.