Ελαστικός σωλήνας φρένων για το αυτοκίνητό σoυ

Ελαστικός σωλήνας φρένων για Top κατασκευαστές
- Ελαστικός σωλήνας φρένων BMW Σειρά 3
- Ελαστικός σωλήνας φρένων OPEL ASTRA
- Ελαστικός σωλήνας φρένων VW GOLF
- OPEL CORSA
- Ελαστικός σωλήνας φρένων TOYOTA YARIS
- Ελαστικός σωλήνας φρένων FORD FOCUS
- Ελαστικός σωλήνας φρένων VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Ελαστικός σωλήνας φρένων FORD FIESTA
- Ελαστικός σωλήνας φρένων MERCEDES-BENZ C-class
- Ελαστικός σωλήνας φρένων TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Ελαστικός σωλήνας φρένων SEAT IBIZA
- Ελαστικός σωλήνας φρένων RENAULT CLIO
- Ελαστικός σωλήνας φρένων SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Ελαστικός σωλήνας φρένων FIAT PUNTO
- Ελαστικός σωλήνας φρένων NISSAN QASHQAI
- Ελαστικός σωλήνας φρένων AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Ελαστικός σωλήνας φρένων; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Παροχή πίεσης με το σωλήνα φρένου
Ο σωλήνας φρένου είναι ένα μικρό, αλλά παρόλα αυτά σημαντικό εξάρτημα, που είναι συνδεδεμένο με τη δαγκάνα φρένων. Συνδέει τη δαγκάνα με τις σωληνώσεις του συστήματος πέδησης. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το σωλήνα φρένου σε αυτό εδώ το άρθρο.
Πίεση πέδησης για βέλτιστο αποτέλεσμα
Το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου είναι ένα υδραυλικό σύστημα. Πρόκειται για ένα κλειστό σύστημα, το οποίο είναι γεμάτο με υγρό φρένων, και μεταφέρει τη δύναμη πίεσης μέσω ολόκληρου του συστήματος πέδησης, αξιοποιώντας το γεγονός ότι τα υγρά δεν μπορούν να συμπιεστούν. Η σχετικά χαμηλή πίεση του πεντάλ πέδησης πολλαπλασιάζεται με τη βοήθεια του μοχλού χειρόφρενου, του σερβόφρενου και της αναλογίας κατανομής δύναμης πέδησης του υδραυλικού συστήματος πέδησης μεταξύ του κύριου κυλίνδρου πέδησης και της δαγκάνας φρένου. Οπότε, σε ένα σύστημα πέδησης έχει τεράστια σημασία η στενή εφαρμογή των στοιχείων που το απαρτίζουν.
Αντισταθμιστική κίνηση
Η ανάγκη στενής εφαρμογής των στοιχείων ενός συστήματος πέδησης καθιστά ιδιαιτέρως αποτελεσματική τη χρήση άκαμπτων σωλήνων. Απαιτούνται πολύ ισχυρές δυνάμεις ώστε να σκάσει ένας σωλήνας χαλκού. Η πίεση πέδησης ούτε καν αγγίζει αυτά τα όρια ισχυρών δυνάμεων. Παρόλα αυτά, η πίεση πέδησης πρέπει με κάποιον τρόπο να μεταδοθεί στη δαγκάνα των φρένων. Οι δαγκάνες βρίσκονται ακριβώς δίπλα από τον τροχό. Οι οπίσθιοι τροχοί και οι δαγκάνες κινούνται συνεχώς πάνω και κάτω. Οι εμπρόσθιοι τροχοί έχουν και την επιπλέον υποχρέωση να ακολουθούν τις εντολές του συστήματος διεύθυνσης. Οι σωλήνες φρένων καθιστούν τη σύνδεση μεταξύ των σωληνώσεων του συστήματος πέδησης και των δαγκάνων φρένων αξιόπιστη και εύκαμπτη.
Δομή του σωλήνα φρένου
Ο σωλήνας φρένου αποτελείται από ένα εσωτερικό, συμπαγές ύφασμα, το οποίο περιβάλλεται από έναν παχύ ελαστικό μανδύα. Η ελαστική επίστρωση αποτελεί ιδανικό μέσο για την εξασφάλιση της απαραίτητης ευκαμψίας για την εφαρμογή της πίεσης πέδησης. Επιπλέον, οι εργοστασιακοί σωλήνες φρένου είναι σχετικά φθηνοί. Παρόλα αυτά, το ελαστικό τους έχει αρκετά μειονεκτήματα.
Οι ελαστικοί σωλήνες είναι ευαίσθητοι
Γενικά, οι ελαστικοί σωλήνες φρένων παραμένουν λειτουργικοί κατά τα πρώτα χρόνια χρήσης του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, κατά την πρώτη αλλαγή ελαστικών, συνιστάται να γίνεται έλεγχος και των σωλήνων φρένων. Είναι πάντα πιθανό να δημιουργηθούν σχισμές από διάφορα αντικείμενα που εκτοξεύονται από το οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η σταθερότητα του σωλήνα. Επιπλέον, είναι πιθανό να σπάσει η εσωτερική υφασμάτινη μεμβράνη.
Αυτό γίνεται σύντομα αντιληπτό από τη σημαντικά μειωμένη δύναμη πέδησης. Συχνά, τα φρένα λειτουργούν μόνο στη μία πλευρά του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο τραβά συνήθως προς εκείνη την πλευρά που τα φρένα είναι ακόμα σε καλή κατάσταση. Όταν παρατηρείται φούσκωμα σε κάποιο σημείο του σωλήνα φρένου, αυτό σημαίνει ότι έχει καταστραφεί η εσωτερική του μεμβράνη.
Όταν οι ελαστικοί σωλήνες φρένων είναι εύθραυστοι ή κατεστραμμένοι, τότε θα πρέπει να αντικαθίστανται άμεσα. Η αντικατάστασή τους δεν είναι δύσκολη υπόθεση, παρότι χρειάζεται κάποια εξειδίκευση για να ολοκληρωθεί επιτυχώς.
Ενώ ασχολείστε με αυτό...
Δεν υπάρχει τίποτε που να απαγορεύει την αντικατάσταση ενός φθαρμένου σωλήνα φρένου με ένα καινούργιο ελαστικό εξάρτημα. Ωστόσο, στην αγορά ανταλλακτικών υπάρχει πλέον και μία λύση που παρέχει μεγαλύτερη αξιοπιστία: οι εύκαμπτοι χαλύβδινοι σωλήνες. Αυτοί οι υψηλής ποιότητας σωλήνες φρένων διαθέτουν ένα πρόσθετο στρώμα που είναι στην ουσία ένα εύκαμπτο πλέγμα από ανοξείδωτο ατσάλι, το οποίο όχι μόνο συγκρατεί την εσωτερική ελαστική επίστρωση του σωλήνα αλλά συνάμα προστατεύει αποτελεσματικά ολόκληρο το σωλήνα από εξωτερικούς κινδύνους. Γενικά, η εγκατάσταση ενός εύκαμπτου χαλύβδινου σωλήνα είναι μία απλή, γρήγορη και αποτελεσματική λύση που θα αυξήσει το επίπεδο ασφάλειας του αυτοκινήτου σας – ενώ συνάμα θα αυξήσει και την αξία του.
Πότε πρέπει να αντικατασταθεί ο σωλήνας
Κατά την αντικατάσταση του σωλήνα φρένων, θα πρέπει τουλάχιστον να ελεγχθούν και τα λάδια φρένων. Σε περίπτωση που δεν έχετε κάνει αυτόν τον έλεγχο πρόσφατα τότε συνιστάται να αλλάξετε τα υγρά φρένων. Για να βεβαιωθείτε για την αναγκαιότητα αντικατάστασής τους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα όργανο δοκιμής υγρών φρένων, το οποίο θα υπολογίσει το ποσοστό νερού των υγρών. Μετά την αντικατάσταση των σωλήνων θα πρέπει να αεριστεί ολόκληρο το σύστημα πέδησης.
Προϊόντα γνωστών κατασκευαστών όσον αφορά ανταλλακτικά σχετικά με την ασφάλεια
Οι σωλήνες φρένων, είτε πρόκειται για τους ελαστικούς είτε για τους εύκαμπτους χαλύβδινους σωλήνες, είναι εξαρτήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Οπότε, η επιλογή ενός φθηνού προϊόντος είναι απαράδεκτη. Ένας καινούργιος ελαστικός σωλήνας γνωστής εταιρείας είναι αρκετά φθηνός, γεγονός που καθιστά την επιλογή ενός προϊόντος αμφιβόλου προελεύσεως άνευ σημασίας.
Από την άλλη μεριά, η χρήση εύκαμπτων χαλύβδινων σωλήνων αποτελεί μία πραγματική επένδυση, η οποία αναβαθμίζει το ίδιο το αυτοκίνητο. Για αυτά τα υψηλής ποιότητας εξαρτήματα, θα πρέπει να περιμένετε ένα κόστος της τάξης των 20 – 40 ευρώ ανά σωλήνα. Παρόλα αυτά, αυτό το πρόσθετο κόστος αντισταθμίζεται με την πραγματική αύξηση του επιπέδου ασφάλειας του αυτοκινήτου.