Σιαγώνες για το αυτοκίνητό σoυ

Σετ σιαγόνων φρένων για Top κατασκευαστές
- Σιαγώνες BMW Σειρά 3
- Σιαγώνες OPEL ASTRA
- Σετ σιαγωνες VW GOLF
- OPEL CORSA
- Σιαγώνες TOYOTA YARIS
- Σιαγώνες FORD FOCUS
- Σετ σιαγωνες VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Σιαγώνες FORD FIESTA
- Σιαγώνες MERCEDES-BENZ C-class
- Σετ σιαγωνες TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Σιαγώνες SEAT IBIZA
- Σιαγώνες RENAULT CLIO
- Σετ σιαγωνες SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Σιαγώνες FIAT PUNTO
- Σιαγώνες NISSAN QASHQAI
- Σετ σιαγωνες AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Σιαγώνες; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Ασφαλής πέδηση με τα ταμπούρα: σιαγόνες φρένων
Οι σιαγόνες φρένων, χάρις στις επιφάνειες τριβής που εφαρμόζουν στα δισκόφρενα, υποστηρίζουν τη λειτουργία των τακακιών φρένων. Απαντώνται συχνά στον οπίσθιο άξονα των μικρών και μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτων και εξακολουθούν να είναι πολύ σημαντικά εξαρτήματα για τη λειτουργία του χειρόφρενου.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τα αυτοκίνητα του παρελθόντος
Έως και τα τέλη σχεδόν της δεκαετίας του 60, τα ταμπούρα χρησιμοποιούνταν ευρέως στα αυτοκίνητα, μιας και ήταν απλά - από τεχνικής άποψης - και αξιόπιστα. Επιπλέον, το γεγονός ότι η δομή τους περιλαμβάνει και περίβλημα αποτελούσε πλεονέκτημα, μιας και τα προστάτευε από τη βρωμιά και την υγρασία. Με τη συνεχή αύξηση των επιδόσεων του κινητήρα, τα ταμπούρα φρένων έφτασαν σύντομα στα τεχνικά τους όρια: η δομή τους, που περιλαμβάνει επιφάνειες τριβής, και που λειτουργεί μέσα σε ένα κλειστό κουτί, καθιστά τα ταμπούρα εξαιρετικά ευάλωτα σε ένα συγκεκριμένο φαινόμενο: την υπερθέρμανση.
Σε αντίθεση με το ανοικτό δισκόφρενο, σε ένα κλειστό ταμπούρο φρένων η θερμότητα της τριβής δεν μπορεί να διαφύγει. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκαλέσει την ξαφνική αστοχία του ταμπούρου. Κατά τη δεκαετία του '60, η οδήγηση σε κατηφόρα με πλήρως φορτωμένο αυτοκίνητο ήταν επικίνδυνη. Για το λόγο αυτό, η χρήση των φτηνών ταμπούρων φρένων περιορίστηκε σταδιακά μόνο στον οπίσθιο άξονα. Δεδομένου ότι τα φρένα των πίσω τροχών παρέχουν μόνο το 30% της συνολικής απόδοσης πέδησης, η παρουσία τυχόν σφαλμάτων σε αυτή την περιοχή δεν ήταν ούτε κρίσιμη, αλλά ούτε και πιθανή.
Σιαγόνες φρένων – εξαρτήματα των ταμπούρων φρένων
Οι σιαγόνες φρένων είναι ημικυκλικά εξαρτήματα που έχουν κατασκευαστεί από χυτό ορείχαλκο. Στη μία τους πλευρά είναι τοποθετημένα τα τακάκια φρένων. Τα εξαρτήματα αυτά είναι, γενικά, εγκατεστημένα είτε με πριτσίνια, είτε είναι κολλημένα ή βιδωμένα και - θεωρητικά – καθιστούν μία μεταχειρισμένη σιαγόνα φρένων κατάλληλη για χρήση, απλά και μόνο με την τοποθέτηση καινούργιων τακακιών. Η πρακτική αυτή έχει ουσία μόνο για εκείνα τα αυτοκίνητα, για τα οποία η διάθεση ανταλλακτικών είναι προβληματική. Για το μέσο όρο των αυτοκινήτων πολυτελών κατηγοριών, είναι δυνατή η εύρεση φθηνών σιαγόνων φρένων στην αγορά των ανταλλακτικών αυτοκινήτων.
Φθορά των σιαγόνων φρένων
Μία φθαρμένη σιαγόνα φρένων γίνεται αντιληπτή από τον θόρυβο τριξίματος που παράγει. Αυτός ο θόρυβος δεν πρέπει ποτέ να αγνοηθεί γιατί διαφορετικά είναι πιθανή και η βλάβη του ταμπούρου φρένου. Επιπλέον, η συνολική απόδοση του συστήματος πέδησης του αυτοκινήτου θα είναι μειωμένη κατά 20 έως 30%.
Αντικατάσταση των σιαγόνων φρένων
Για να αντικατασταθούν οι σιαγόνες φρένων θα πρέπει να αφαιρεθούν οι οπίσθιοι τροχοί, να ανοιχτούν τα ταμπούρα φρένων και να αποσυναρμολογηθεί ο εσωτερικός μηχανισμός. Οι σιαγόνες φρένων πωλούνται πάντοτε ως κιτ επισκευών. Επίσης, αντικαθιστώνται και ο σπασμένος πείρος, καθώς και το ελατήριο. Πρόκειται για μία εξαιρετική ευκαιρία για τον σχολαστικό καθαρισμό και την επιθεώρηση ολόκληρου του ταμπούρου φρένων. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τον κύλινδρο των φρένων.
Σε περίπτωση που παρουσιάζει διαρροή λαδιού ή τα ελαστικά χιτώνιά του εμφανίζουν ρωγμές, τότε θα πρέπει να αντικατασταθεί και αυτό το εξάρτημα. Το σύστημα πέδησης θα πρέπει να αερίζεται και πάλι μετά την αντικατάσταση του κυλίνδρου των φρένων. Πριν από αυτό, μπορείτε να ελέγξετε την ποιότητα του υγρού φρένων με μια ταινία ελέγχου. Κατά κανόνα, δεν θα πρέπει ποτέ να κάνετε οικονομία όσον αφορά τη συντήρηση του συστήματος πέδησης κα πάντα να ολοκληρώνετε τις επισκευές που πρέπει να γίνουν.
Σιαγόνες φρένων στο χειρόφρενο
Ο αριθμός των αυτοκινήτων που διαθέτουν δισκόφρενα στον πίσω άξονά τους αυξάνεται συνεχώς, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί κατασκευαστές εγκαθιστούν διπλά συστήματα πέδησης: τα συστήματα πέδησης των πίσω αξόνων κατασκευάζονται συχνά ως υβριδικά συστήματα. Κατά την οδήγηση χρησιμοποιείται το εξωτερικά τοποθετημένο δισκόφρενα. Υπάρχει και ένα πρόσθετο ταμπούρο που λειτουργεί ως χειρόφρενο.
Για λόγους εξοικονόμησης χώρου και μείωσης κόστους, το ταμπούρο είναι δυνατό να είναι ενσωματωμένο στο δισκόφρενο. Παρόλα αυτά, τυχόν αντικατάσταση του δισκόφρενου συνεπάγεται αυτόματα και την αντικατάσταση του ταμπούρου φρένων. Ωστόσο, η φθορά των σιαγόνων φρένων είναι σημαντικά μικρότερη. Πλέον, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στο χειρόφρενο. Δεν παρουσιάζεται πια η συνηθισμένη φθορά λόγω τριβής, γεγονός που παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ταμπούρων, εν συγκρίσει με εκείνη των μοντέλων του παρελθόντος.
Ωστόσο, σε περίπτωση αντικατάστασης δισκόφρενου με ενσωματωμένο ταμπούρο φρένων, τότε θα πρέπει τουλάχιστον να ελεγχθεί και να καθαριστεί ο μηχανισμός του ταμπούρου. Ο διαχωριστικός πείρος και το ελατήριο επαναφοράς είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στη διάβρωση και για το λόγο αυτό θα πρέπει να παραμένον πάντα καθαρά και άριστη κατάσταση.
Η αντικατάσταση των σιαγόνων φρένων σε ένα χειρόφρενο προϋποθέτει την αντικατάσταση και του καλωδίου χειρόφρενου για λόγους ασφαλείας. Ένα σύστημα πέδησης φθείρεται πάντα ομοιόμορφα. Οπότε, με μόλις 15 ευρώ εξασφαλίζετε την ασφάλεια του αυτοκινήτου σας, αποτρέποντας κάθε κίνδυνο.
Κόστος των κιτ σιαγόνων φρένων
Οι τιμές για ένα ποιοτικό κιτ σιαγόνων φρένων γνωστού κατασκευαστή ξεκινούν από τα 30 ευρώ ανά ζευγάρι.