Τακάκια φρένων για το αυτοκίνητό σoυ

Τακάκια δισκόφρενων για Top κατασκευαστές
- Τακάκια φρένων BMW Σειρά 3
- Τακάκια φρένων OPEL ASTRA
- Τακάκια VW GOLF
- OPEL CORSA
- Τακάκια φρένων TOYOTA YARIS
- Τακάκια φρένων FORD FOCUS
- Τακάκια VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Τακάκια φρένων FORD FIESTA
- Τακάκια φρένων MERCEDES-BENZ C-class
- Τακάκια TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Τακάκια φρένων SEAT IBIZA
- Τακάκια φρένων RENAULT CLIO
- Τακάκια SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Τακάκια φρένων FIAT PUNTO
- Τακάκια φρένων NISSAN QASHQAI
- Τακάκια AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Τακάκια φρένων; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Εξάρτημα ασφαλείας και ανταλλακτικό Νο 1: τακάκια φρένων
Τα τακάκια φρένων είναι αδιαμφισβήτητα τα πιο σημαντικά εξαρτήματα ασφαλείας και ανταλλακτικά ενός αυτοκινήτου. Εξασφαλίζουν την επιβράδυνση ενός κινούμενου αυτοκινήτου, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Η παραγωγική διαδικασία και η κατασκευή των τακακιών φρένων συμμορφώνονται με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές. Η τιμή τους είναι σχετικά φθηνή, εάν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι πρόκειται για ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο ανταλλακτικό. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα τακάκια φρένων σε αυτό εδώ το άρθρο.
Μη εμφανής τοποθεσία, απολύτως απαραίτητη λειτουργία
Τα τακάκια των δισκόφρενων βρίσκονται πίσω από τις ζάντες των τροχών. Εγκαθίστανται πάνω στη δαγκάνα των φρένων. Το δισκόφρενο περιστρέφεται μεταξύ των τακακιών φρένων. Τα ταμπούρα είναι επίσης εξοπλισμένα με τακάκια φρένων. Αυτά τα τακάκια αποκαλούνται σιαγόνες φρένων, λόγω του σχήματός τους.
Τα τακάκια των φρένων εγκαθίστανται στη δαγκάνα φρένων. Η εγκατάστασή τους επιτρέπει την κίνησή τους ως προς μία κατεύθυνση: προς το δισκόφρενο και πάλι πίσω στη θέση τους. Πιέζοντας το πεντάλ πέδησης δημιουργείται μία υδραυλική δύναμη η οποία – με τη βοήθεια του εμβόλου της δαγκάνας φρένου – πιέζει μεταξύ τους τα τακάκια, με αποτέλεσμα να εγκλωβίζουν ανάμεσά τους το περιστρεφόμενο δισκόφρενο. Η τριβή που προκύπτει αναγκάζει το αυτοκίνητο να επιβραδύνει. Κάθε φρενάρισμα προκαλεί φθορά στα τακάκια φρένων.
Ιδιότητες των ταμπούρων και των δισκόφρενων
Οι σιαγόνες φρένων αποτελούν εξαρτήματα των ταμπούρων φρένων, των οποίων η χρήση ήταν ευρέως διαδεδομένη. Αυτή όμως η τεχνική πέδησης δεν ήταν πλέον αρκετή, λόγω των σταδιακά αυξανόμενων επιδόσεων και βάρους των αυτοκινήτων. Τα ταμπούρα φρένων είναι πολύ αξιόπιστα, παρότι τείνουν να φρενάρουν απότομα σε περίπτωση που υπερθερμανθούν. Τα δισκόφρενα είναι σε σημαντικό βαθμό λιγότερο επιρρεπή στις υψηλές θερμοκρασίες. Για το λόγο αυτό, στις μέρες μας τα ταμπούρα τοποθετούνται αποκλειστικά στους οπίσθιους άξονες. Στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα πολυτελείας χρησιμοποιούνται μόνο στο σύστημα πέδησης στάθμευσης. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι σχεδόν αποκλειστικά εξοπλισμένα με δισκόφρενα σε όλους τους άξονες.
Οι ήχοι τριξίματος σημαίνουν ότι έχετε ήδη αργήσει να τα αντικαταστήσετε
Τα φθαρμένα τακάκια φρένων παράγουν δυνατούς ήχους τριξίματος. Όταν το υλικό τριβής έχει φθαρεί εντελώς, το μέταλλο της δισκόπλακάς του τρίβεται με το μέταλλο του δισκόφρενου, προκαλώντας ένα θόρυβο που έχει εντελώς διαφορετικό ήχο από εκείνον που παράγεται συνήθως κατά την πέδηση του αυτοκινήτου. Σε περίπτωση που εμφανιστεί τέτοιος ήχος, αυτό σημαίνει πως τα φρένα είναι σχεδόν άχρηστα. Το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον ασφαλές για χρήση στο δρόμο και θα πρέπει να μεταφερθεί άμεσα στο κοντινότερο συνεργείο αυτοκινήτων. Η αντικατάσταση των τακακιών φρένων είναι εύκολη υπόθεση και δεν κοστίζει ακριβά, παρότι πρέπει να ολοκληρωθεί με προσοχή και εγκαίρως.
Φρένα με σύστημα προειδοποίησης πρόωρης φθοράς
Σε περίπτωση που το επιτρέπει η δομή του αυτοκινήτου, είναι δυνατό να εγκατασταθούν τακάκια με ενσωματωμένο αισθητήρα φθοράς. Ο αισθητήρας παρέχει προειδοποιητική ένδειξη μόλις εντοπίσει ότι μένουν λίγα μόνο χιλιοστά υλικού τριβής πάνω στα τακάκια φρένων. Σε περίπτωση που τα τακάκια είναι τόσο φθαρμένα που ο αισθητήρας ακουμπά το δισκόφρενο, τότε τα τακάκια έχουν φτάσει το όριο φθοράς τους. Ο οδηγός προειδοποιείται μέσω μίας προειδοποιητικής ένδειξης που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων. Από την εμφάνιση αυτής της προειδοποιητικής ένδειξης υπάρχει αρκετός χρόνος μέχρι να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες επισκευαστικές εργασίες.
Πότε είναι απαραίτητο να αντικατασταθούν?
Για να μπορέσει να περάσει το αυτοκίνητο από την επιθεώρηση του Τεχνικού Ελέγχου Οχήματος, το ελάχιστο πάχος του τακακιού φρένου πρέπει να είναι τουλάχιστον 7 χιλιοστά (9/32 ίντσες), συμπεριλαμβανομένης της πλακέτας εγκατάστασής του. Οπότε, το πραγματικό πάχος του τακακιού θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 2 χιλιοστά (5/64 ίντσες). Σε περίπτωση που ένα τακάκι φρένου έχει φθαρεί σε τέτοιο βαθμό, τότε πρόκειται για υπόθεση λίγων εβδομάδων πριν κριθεί άμεση η ανάγκη αντικατάστασης των τακακιών φρένων. Οπότε, εμείς συστήνουμε κατά τον έλεγχο του αυτοκινήτου να υπολογίζετε το μέγιστο πάχος του τακακιού στα 10 χιλιοστά (25/64 ίντσες), συμπεριλαμβανομένης της δισκόπλακας.
Να γίνει επίσης και αντικατάσταση δισκόφρενου?
Κατά κανόνα, συνιστάται να γίνεται πάντα αντικατάσταση του δισκόφρενου τουλάχιστον μετά από κάθε δεύτερη αντικατάσταση τακακιών φρένων. Παρόλα αυτά η αντικατάσταση των τακακιών φρένων περιλαμβάνει και ουσιαστικό έλεγχο των δισκόφρενων. Σε περίπτωση που είναι ήδη σημαντικά φθαρμένα, παραμορφωμένα ή με ρωγμές, τότε η αντικατάστασή τους είναι η μόνη επιλογή. Τα πρόσθετα κόστη καθώς και το κόστος εργασίας για την αντικατάσταση των δισκόφρενων είναι αμελητέα οπότε δεν έχει ουσία να κάνετε οικονομία όσον αφορά μια τέτοια εργασία.
Κόστος καινούργιου συστήματος πέδησης
Τα τακάκια φρένων και τα δισκόφρενα – ακόμα και τα επώνυμα – είναι τόσο φθηνά, που η επιλογή προϊόντων ενός άγνωστου κατασκευαστή δεν προσφέρει κανένα πλεονέκτημα. Καλό παράδειγμα αποτελεί το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, το VW Golf:
Οι επώνυμοι κατασκευαστές σπάνια τιμολογούν τα πλήρη σετ τακακιών φρένων περισσότερο από 20 ευρώ. Οπότε, πραγματικά δε σας συμφέρει καθόλου να συνεχίσετε να αναζητάτε φθηνότερες επιλογές.