Συμπλέκτης ανταλλακτικά αυτοκινήτων για όλες τις μάρκες

Συμπλέκτης για τα παρακάτω μοντέλα αυτοκινήτων
Συμπλέκτης – Πληροφορίες για τη λειτουργία, την επισκευή και την αντικατάσταση
Ο συμπλέκτης είναι ένα σημαντικό εξάρτημα που μεταδίδει την ενέργεια που παράγεται από τον κινητήρα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Όταν εμπλέκεται, ο συμπλέκτης πρέπει να εγγυάται σταθερή μεταφορά της ενέργειας, ενώ όταν απεμπλέκεται πρέπει να αφήνει τον κινητήρα εντελώς υπεύθυνο για τη ροπή. Ο συμπλέκτης πρέπει να κάνει τη μετάβαση μεταξύ της κατάστασης εμπλοκή και απεμπλοκής μαλακά και μετρημένα.
Η δομή του συμπλέκτη
Η μονάδα του συμπλέκτη αποτελείται κυρίως από ένα σφόνδυλο και ένα λειαντικό δίσκο που παραμένει ελεύθερα πάνω στο πλατό. Η ενέργεια από το σφόνδυλο μεταδίδεται στο δίσκο του συμπλέκτη, ο οποίος με τη σειρά του μεταδίδει τη ροπή στον κινητήρα με τα χτένια που είναι τοποθετημένα στο κέντρο. Ο συμπλέκτης περιλαμβάνει επίσης καλώδια και ένα μηχανισμό απόκλισης, ο οποίος συνδέεται στο πεντάλ του συμπλέκτη.
Βλάβες στη μονάδα του συμπλέκτη
Μία προβληματική μονάδα συμπλέκτη γίνεται κατανοητή από την κακή σύνδεση μεταξύ του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Εάν ο κινητήρας παράγει ένα δυνατό ήχο σαν ουρλιαχτό όταν απεμπλέκεται το πεντάλ του συμπλέκτη και αν το αυτοκίνητο κολλάει όταν προχωράει, η αιτία είναι πολύ πιθανό να είναι η ύπαρξη βλάβης στο συμπλέκτη. Ο λειαντικός δίσκος αποτελείται από μία κεντρική πλάκα και ένα διπλής όψης επικάλυμμα και είναι αναλώσιμο εξάρτημα. Αυτό το επικάλυμμα είναι παρόμοιο με το επικάλυμμα των φρένων στα δισκόφρενα και έχει την ίδια αντοχή στο χρόνο. Το ρουλεμάν συμπλέκτη είναι ένα ακόμη εξάρτημα που φθείρεται. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να εξασφαλίσει ότι το μαντρέλι του γραναζιού περνά εύκολα στο λειαντικό δίσκο. Σε περίπτωση βλάβης ακούγεται ένας θόρυβος σαν ουρλιαχτό ή κροτάλισμα. Τέλος, ο μηχανισμός απόκλισης μπορεί να χαλάσει ή τα καλώδια του συμπλέκτη να σπάσουν. Παρόλα αυτά η πιο συχνή βλάβη που παρουσιάζεται στη μονάδα του συμπλέκτη είναι η φθορά του λειαντικού δίσκου. Αυτός αντικαθίσταται πάντα μαζί με το ρουλεμάν του συμπλέκτη. Η διάρκεια ζωής για ένα λειαντικό δίσκο που φθείρεται σταδιακά είναι περίπου 120.000 χιλιόμετρα. Η φθορά του λειαντικού δίσκου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης.
Πώς επισκευάζεται η μονάδα του συμπλέκτη
Η επισκευή της μονάδας του συμπλέκτη δεν είναι δύσκολη, αλλά είναι πολύ ακριβή. Προτείνεται να δείτε τουλάχιστον μία φορά στην πράξη το πώς γίνεται αυτή η επισκευή, πριν την δοκιμάσετε μόνοι σας. Ουσιαστικά, αυτή η επισκευή απαιτεί να αποσυνδέσετε το σύστημα μετάδοσης κίνησης από τον κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση προτείνεται να αντικαθιστάτε και όλα τα άλλα εξαρτήματα που χρειάζεται να αποσυνδεθούν από τον κινητήρα για να αντικατασταθούν (π.χ. τον ιμάντα χρονισμού). Όταν αποσυνδέετε τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, πρέπει να τα αδειάζετε το λάδι και από τα δύο. Αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να αλλάξετε το λάδι, αλλά η αλλαγή αυτή στην περίπτωση του συστήματος μετάδοσης κίνησης δεν είναι φθηνή. Εάν το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να αφαιρεθεί χωρίς να αποσυνδεθεί ο κινητήρας, συνήθως απαιτείται να λυθούν και να απομακρυνθούν αντί για αυτόν ο μπροστινός τροχός, ο άξονας και η σφαιρική άρθρωση. Έτσι, μπορείτε επίσης να ελέγξετε εάν τα ακρόμπαρα και τα προστατευτικά καλύμματα του άξονα είναι στερεωμένα γερά και εάν λειτουργούν και αν χρειάζεται να τα αντικαταστήσετε.
Η αντικατάσταση του λειαντικού δίσκου απαιτεί ένα ειδικό εργαλείο, το οποίο όμως μπορείτε να το φτιάξετε μόνοι σας: Ένας πείρος κέντρωσης κεντράρει το λειαντικό δίσκο ακριβώς στο κέντρο της μονάδας του συμπλέκτη. Αυτό είναι σημαντικό γιατί αλλιώς το μαντρέλι του γραναζιού δε θα ταιριάζει στον καινούριο συμπλέκτη. Μπορείτε μόνοι σας να φτιάξετε τον πείρο κέντρωσης χρησιμοποιώντας ταινία συσκευασίας και ένα σωλήνα ή ένα ξύλο που έχει την ίδια διάμετρο με την εσωτερική οδόντωση του λειαντικού δίσκου: Απλά τυλίξτε ταινία γύρω από το σωλήνα μέχρι η διάμετρός του να αντιστοιχεί σε αυτή της πλάκας πίεσης. Τώρα μπορείτε να τοποθετήσετε το λειαντικό δίσκο επακριβώς στο κέντρο. Αυτή η τοποθέτηση παίρνει 2 με 3 ώρες σε έναν ειδικό να την κάνει. Οι άπειροι ερασιτέχνες μηχανικοί πρέπει να περιμένουν ότι η επισκευή της μονάδας του συμπλέκτη θα τους πάρει ολόκληρη μέρα.
Βρείτε όλα τα εξαρτήματα για τον συμπλέκτη στην Antallaktikaexpert
Στο διαδικτυακό μας κατάστημα θα βρείτε όλα τα απαραίτητα ανταλλακτικά για την αντικατάσταση του συμπλέκτη σας. Θα βρείτε επίσης μία μεγάλη γκάμα από υψηλής ποιότητας λάδια για το σύστημα μετάδοσης κίνησης στον κατάλογο στην ιστοσελίδα μας. Διαθέτουμε επαγγελματικά εργαλεία κεντροθέτησης που απλοποιούν την επισκευή του συμπλέκτη πάρα πολύ.