Σύστημα ανάφλεξης / προθέρμανσης ανταλλακτικά αυτοκινήτων για όλες τις μάρκες

Σύστημα ανάφλεξης / προθέρμανσης για τα παρακάτω μοντέλα αυτοκινήτων
Σύστημα ανάφλεξης / προθέρμανσης – Πληροφορίες για τη λειτουργία, την επισκευή και την αντικατάσταση
Το σύστημα ανάφλεξης χρησιμοποιείται για να προκαλέσει ανάφλεξη στο μείγμα καυσίμου – αέρα στο θάλαμο καύσης. Προκαλεί την έκρηξη, η οποία σπρώχνει το έμβολο προς την επιθυμητή κατεύθυνση και μεταδίδει με αυτό τον τρόπο όλη την ισχύ του κινητήρα.
Από το μπουζί στον εναλλάκτη
Το σύστημα ανάφλεξης βασίζεται στην απότομη εκτόνωση ηλεκτρικού φορτίου υψηλής τάσης. Η ποιότητα της ανάφλεξης στηρίζεται στην ισχύ του σπινθήρα, τη διάρκειά του και το μέγεθός του. Όσο ισχυρότερος είναι ο σπινθήρας, τόσο πιο ακριβής είναι η καύση του μίγματος καυσίμου – αέρα.
Η διαδρομή της τάσης
Ο εναλλάκτης παράγει τον ηλεκτρισμό για το σύστημα ανάφλεξης. Τότε τα δυναμό που είναι σταθερά τοποθετημένα πάνω στον κινητήρα παρέχουν – ανάλογα με το όχημα – τάση 3-24 βολτ. Οι μικρές μοτοσυκλέτες συχνά έχουν ακόμη κυκλώματα των 3 βολτ, ενώ τα μεγάλα φορτηγά έχουν καλωδιακά συστήματα που φτάνουν τα 18-24βολτ. Τα αυτοκίνητα έχουν γενικά ένα σύστημα 12 βολτ, αλλά εξαιτίας του ολοένα και πιο αυξημένου αριθμού καταναλωτών ενέργειας στα καινούρια αυτοκίνητα, η προεπιλογή θα είναι σύντομα τα 18 βολτ. Μία αποτελεσματική ανάφλεξη όμως απαιτεί πολύ περισσότερα από 24 βολτ. Για αυτό το λόγο η τάση πρέπει να αυξηθεί. Αυτή είναι η λειτουργία του πηνίου ανάφλεξης. Το πηνίο ανάφλεξης είναι ένας απλός μετασχηματιστής που είναι σταθερά τοποθετημένος πάνω στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Όταν η τάση της ανάφλεξης φεύγει από τον μετασχηματιστή, έχει δεκάδες χιλιάδες βολτ. Εξαιτίας του χαμηλού ρεύματος, αυτό δεν είναι επικίνδυνο για τη ζωή.
Παρόλα αυτά δεν είναι ευχάριστο να αγγίξει κανείς ένα καλώδιο ανάφλεξης ενώ λειτουργεί. Η αυξημένη τάση περνά μέσα από το διακόπτη, ο οποίος στα σύγχρονα αυτοκίνητα ελέγχεται εντελώς ηλεκτρονικά. Τα παλαιότερα αυτοκίνητα έχουν συνήθως μηχανικό διακόπτη, ο οποίος δε χρησιμοποιείται πια σήμερα λόγω του ότι είναι επιρρεπής σε βλάβες. Από το διακόπτη η τάση πηγαίνει στον διανομέα. Έτσι η τάση της ανάφλεξης κατευθύνεται πάντα στο σωστό θάλαμο καύσης. Μέχρι σήμερα, το ράουλο του διανομέα και το καλώδιο της ανάφλεξης που συνδέεται στο καπάκι έχει αποδειχτεί ότι αποτελούν ένα πολύ αποτελεσματικό σύστημα. Η τάση πηγαίνει από το διανομέα στο καλώδιο ανάφλεξης, το οποίο αποτελείται μόνο από ένα χοντρό καλώδιο και τις κατάλληλες συνδέσεις. Τέλος η τάση της ανάφλεξης φτάνει στο μπουζί, το οποίο είναι σταθερά τοποθετημένο πάνω στον κινητήρα.
Πώς εντοπίζονται οι βλάβες στο σύστημα ανάφλεξης
Σε ένα αυτοκίνητο με ελαττωματικό σύστημα ανάφλεξης, δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν: Ή το αυτοκίνητο είναι ασταθές κατά τη διάρκεια της οδήγησης ή δεν λειτουργεί καθόλου. Εάν το αυτοκίνητο δυσκολεύεται να ξεκινήσει ή εάν ο κινητήρας σταματήσει κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η αιτία είναι κατά πάσα πιθανότητα ένα ελαττωματικό σύστημα ανάφλεξης. Καταρχάς θα πρέπει να ελέγξετε εάν όλα τα καλώδια είναι ακόμα στη θέση τους και είναι συνδεδεμένα. Για να συνεχίσετε την πορεία σας συχνά είναι αρκετό να ξανασυνδέσετε ένα αποσυνδεδεμένο καλώδιο ανάφλεξης. Από το μπουζί έως το διανομέα, όλα τα εξαρτήματα είναι φθηνά αναλώσιμα. Το εγχειρίδιο συντήρησης του οχήματος προτείνει καθορισμένα μεσοδιαστήματα για την αντικατάσταση των μπουζί. Καλό είναι να ελέγχεται και ο διανομέας κάθε φορά που γίνεται αντικατάσταση των μπουζί.
Για να τον ελέγξετε πρέπει να τον αποσυνδέσετε και να κοιτάξετε το εσωτερικό του. Εάν έχουν σχηματιστεί έντονα σημάδια από κάψιμο στις τέσσερεις έως οχτώ επαφές (πάντα ακριβώς τόσες όσες και οι κύλινδροι), τότε πρέπει να τις αντικαταστήσετε. Ως προσωρινό μέτρο μπορείτε να ξύσετε ελεύθερα τις επαφές με ένα κατσαβίδι. Ωστόσο θα πρέπει να το αντικαταστήσετε μόλις σας δοθεί η ευκαιρία και να αγοράσετε και ένα καινούργιο καπάκι. Εάν το καλώδιο της ανάφλεξης χάσει τη μόνωσή του, η τάση δε θα φτάνει πια στο μπουζί. Μπορείτε να το εντοπίσετε αυτό , για παράδειγμα, με το να λειτουργήσετε το όχημα στο σκοτάδι με το κάλυμμα του κινητήρα ανοιχτό. Το ελαττωματικό καλώδιο ανάφλεξης θα κάνει μια αναλαμπή. Μην κάνετε ΠΟΤΕ το τεστ αυτό σε κλειστό χώρο (όπως ένα γκαράζ)!!! Τα αέρια της εξάτμισης είναι ΠΟΛΥ δηλητηριώδη και μπορούν να προκαλέσουν το θάνατο μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα! Καλύτερα περιμένετε να βραδιάσει και κάντε το τεστ σε εξωτερικό χώρο.
Προτείνεται να αντικαθιστάτε πάντα όλη την καλωδίωση της ανάφλεξης. Ακόμα και εάν έχει καταστραφεί μόνο ένα καλώδιο, από κουνάβια για παράδειγμα, εάν αγοράσετε ένα καινούριο σετ καλωδίων ανάφλεξης είναι καλύτερο να επαναφέρετε το σύστημα ανάφλεξης στην αρχική του κατάσταση ώστε να μπορείτε να βασιστείτε σε αυτό.
Κατά την αντικατάσταση των μπουζί, είναι πολύ σημαντικό να επιλέξετε τα ακριβή μοντέλα που είναι εγκεκριμένα για το αυτοκίνητό σας από τον κατασκευαστή. Το μπουζί έχει πολλές ειδικές τιμές όπως: το μήκος του σπειρώματος, την τιμή θερμοκρασίας και την επιτρεπτή τάση. Καθεμία από αυτές τις τιμές πρέπει να ταιριάζει ακριβώς με το μοντέλο του οχήματός σας, αλλιώς ρισκάρετε να προκαλέσετε καταστροφική ζημιά στη μηχανή σας.
Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα βρείτε όλα τα εξαρτήματα για το σύστημα ανάφλεξης ενός αυτοκινήτου. Εμπορευόμαστε μόνο εγκεκριμένα, υψηλής ποιότητας προϊόντα, τα οποία ενισχύουν τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.