Ρελε μιζασ για το αυτοκίνητό σoυ

Ρελέ μπουζί για Top κατασκευαστές
- Ρελε μιζασ BMW Σειρά 3
- Ρελε μιζασ OPEL ASTRA
- Ρελέ μπουζί VW GOLF
- OPEL CORSA
- Ρελε μιζασ TOYOTA YARIS
- Ρελε μιζασ FORD FOCUS
- Ρελέ μπουζί VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Ρελε μιζασ FORD FIESTA
- Ρελε μιζασ MERCEDES-BENZ C-class
- Ρελέ μπουζί TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Ρελε μιζασ SEAT IBIZA
- Ρελε μιζασ RENAULT CLIO
- Ρελέ μπουζί SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Ρελε μιζασ FIAT PUNTO
- Ρελε μιζασ NISSAN QASHQAI
- Ρελέ μπουζί AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Ρελε μιζασ; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Βάζοντας μπρος τον κινητήρα ντίζελ με τον προθερμαντήρα
Οι προθερμαντήρες είναι αναγκαίοι για την ψυχρή εκκίνηση ενός κινητήρα ντίζελ. Προθερμαίνουν το θάλαμο καύσης, προωθώντας τη διαδικασία ανάφλεξης του κινητήρα ντίζελ. Για την ορθή λειτουργία των προθερμαντήρων, θα πρέπει να έχουν τη δική τους ξεχωριστή μονάδα ελέγχου.
Η διαφορά του κινητήρα ντίζελ από τον κινητήρα βενζίνης
Η σημαντικότερη διαφορά ανάμεσα σε ένα κινητήρα ντίζελ και έναν κινητήρα βενζίνης, είναι η ανάφλεξή τους. Ενώ στους κινητήρες βενζίνης για κάθε διαδικασία απαιτείται ξεχωριστή ανάφλεξη, οι κινητήρες ντίζελ αποκαλούνται αυτανάφλεκτοι, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι το καύσιμο κατά την έγχυσή του, προκαλεί την αυτόματη ανάφλεξή του υπό επαρκή πίεση. Οι κινητήρες ντίζελ έχουν υψηλότερες απαιτήσεις σε πίεση για τη λειτουργία τους σε σύγκριση με τους κινητήρες βενζίνης. Σε έναν αυτανάφλεκτο κινητήρα, η πίεση των 180 μπαρ θεωρείται συνηθισμένη, ενώ στους κινητήρες βενζίνης φθάνει μόνο στα 75 μπαρ.
Η εν λόγω υψηλή εσωτερική πίεση, προκύπτει αποκλειστικά κάτω από ιδανικές συνθήκες: ο κινητήρας θα πρέπει να έχει θερμανθεί επαρκώς και τα μεταλλικά του τμήματα, στο σύνολό τους, θα πρέπει να μπορούν να εκταθούν κατάλληλα, ώστε να είναι το ένα σύστημα του κινητήρα ντίζελ αρκετά σφιχτό για να αντέχει την συγκεκριμένη υψηλή εσωτερική πίεση. Επίσης, ένας κινητήρας ντίζελ χαρακτηρίζεται από χαμηλή θερμοκρασία καύσης, εξαιτίας του επιπέδου απόδοσής του, ενώ παράλληλα, έχει ανάγκη από πιο πολύ χρόνο για να θερμανθεί. Οι προθερμαντήρες καθίστανται αναγκαίοι για τη λειτουργία του κινητήρα ντίζελ, κυρίως το χειμώνα.
Η λειτουργία των προθερμαντήρων
Οι προθερμαντήρες αποτελούνται από μια ανθεκτική στη ζέστη, μεταλλική ράβδο. Συχνά, χρησιμοποιείται ενανθρακωμένο σίδερο. Η συγκεκριμένη ράβδος εκτίθεται σε μεγάλη τάση, κάτι που την κάνει να πυρώνει. Το εγχυμένο πετρέλαιο αναφλέγεται από τον προθερμαντήρα, χωρίς να φτάσει σε αυτανάφλεξη. Όταν ο κινητήρας ζεσταθεί αρκετά, ο προθερμαντήρας απενεργοποιείται αυτόματα και το ντίζελ ρέει ανεξάρτητα. Η διαδικασία αυτόματου πυρώματος ελέγχεται από τη μονάδα ελέγχου προθέρμανσης.
Η λειτουργία της μονάδας ελέγχου προθέρμανσης
Στο ξεκίνημα της τεχνολογίας ντίζελ, ο έλεγχος των προθερμαντήρων γινόταν μέσω απλών διακοπτών από μέταλλο, οι οποίοι ήταν πολύ ανακριβείς και φθείρονταν γρήγορα. Σήμερα, για να επιτυγχάνεται ακριβέστερος έλεγχος του χρόνου προθέρμανσης, γίνεται χρήση μιας επαγγελματικής μονάδας ελέγχου προθέρμανσης, η οποία επιφορτίζεται με τον έλεγχο της τάσης, της μέγιστης θερμοκρασίας, του χρόνου προθέρμανσης και της διάρκεια της διατήρησης της θερμοκρασίας μετά την προθέρμανση.
Η μονάδα ελέγχου αναλαμβάνει και την ευθύνη της μέτρησης, πέραν των λειτουργιών ελέγχου που έχει. Αν η μονάδα ελέγχου προθέρμανσης, εντοπίσει τυχόν απόκλιση από την πραγματική τιμή, ανταποκρίνεται στην πιθανή βλάβη του προθερμαντήρα και την καταγράφει στο αρχείο σφαλμάτων.
Βλάβες του αυτόματου προθερμαντήρα
Η μονάδα ελέγχου προθέρμανσης αποτελεί ένα ηλεκτρονικό τμήμα και χαρακτηρίζεται από ευαισθησία στην υγρασία. Γενικότερα, οι τυχόν δυσλειτουργίες μεταβιβάζονται στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα και μεταδίδονται αντίστοιχοι κωδικοί σφάλματος. Η εμφανέστερη ένδειξη τυχόν προβληματικής μονάδας ελέγχου, είναι η αδυναμία εκκίνησης του αυτοκινήτου. Στις πιο πολλές περιπτώσεις, είναι προβληματική μόνον η ασφάλεια. Οι υψηλής τάσης τιμές του ρεύματος κατά την εκκίνηση, θα πρέπει να είναι ασφαλείς προς αποφυγή του καψίματος των καλωδίων.
Αν ο αυτόματος προθερμαντήρας αποκτήσει ρωγμές και γίνει εύθραυστος, λόγω φθοράς, θα πρέπει να αλλαχτεί, κάτι που γίνεται πραγματικά εύκολα. Αποτελεί απλά μια κουμπωτή μονάδα, την οποία έχετε τη δυνατότητα απλά να αφαιρέσετε και να αντικαταστήσετε με μια καινούρια. Συνιστάται να αντικαθίστανται οι προθερμαντήρες μαζί με τη μονάδα ελέγχου, διότι έτσι ανανεώνεται ολόκληρο το σύστημα προθέρμανσης του κινητήρα ντίζελ.
Αγοράζοντας μια μονάδα ελέγχου προθέρμανσης
Παρ’ όλο που πρόκειται για μια τεχνικά περίπλοκη συσκευή με σημαντική λειτουργία, η μονάδα ελέγχου προθέρμανσης προσφέρεται εκπληκτικά φτηνά στην αγορά. Οι τιμές ξεκινούν, με βάση τον κατασκευαστή και το όχημα, από τα 50 περίπου ευρώ. Παρά τον απλό τρόπο αντικατάστασης, σε πολλά αυτοκίνητα απαιτείται να γίνει επίσκεψη σε κάποιο συνεργείο: η μνήμη σφαλμάτων θα πρέπει να διαγραφεί και να προσαρμοστεί στον καινούριο αυτόματο προθερμαντήρα. Ωστόσο, αυτό γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά. Γενικότερα, κάθε βλάβη της μονάδας ελέγχου προθέρμανσης, αποτελεί κάτι διαχειρίσιμο, το οποίο μπορεί να διορθωθεί με απλές μηχανικές ικανότητες.