Μπαράκια ζαμφόρ για το αυτοκίνητό σoυ

Άκρα ζαμφόρ για Top κατασκευαστές
- Μπαράκια ζαμφόρ BMW Σειρά 3
- Μπαράκια ζαμφόρ OPEL ASTRA
- Μπαράκι ζαμφόρ VW GOLF
- OPEL CORSA
- Μπαράκια ζαμφόρ TOYOTA YARIS
- Μπαράκια ζαμφόρ FORD FOCUS
- Μπαράκι ζαμφόρ VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Μπαράκια ζαμφόρ FORD FIESTA
- Μπαράκια ζαμφόρ MERCEDES-BENZ C-class
- Μπαράκι ζαμφόρ TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Μπαράκια ζαμφόρ SEAT IBIZA
- Μπαράκια ζαμφόρ RENAULT CLIO
- Μπαράκι ζαμφόρ SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Μπαράκια ζαμφόρ FIAT PUNTO
- Μπαράκια ζαμφόρ NISSAN QASHQAI
- Μπαράκι ζαμφόρ AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Μπαράκια ζαμφόρ; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Η σύνδεσμος σταθεροποίησης είναι ένα σχετικά μικρό εξάρτημα με πολύ σημαντική λειτουργία. Μεταδίδει τις δυνάμεις ταλάντωσης του αμαξώματος στον σταθεροποιητή. Ωστόσο, στόχος του εξαρτήματος αυτού δεν είναι να αντισταθμίσει τις δυνάμεις αυτές, αλλά να συνδέσει τις κινήσεις του αμαξώματος με την ανάρτηση, μέσω των ψαλιδιών τύπου «wishbone».
Ένας ελαττωματικός σύνδεσμος σταθεροποίησης θα μείωνε σημαντικά την άνεση κατά την οδήγηση, κάνοντας το αυτοκίνητο να «κολυμπάει». Αγνοώντας αυτή τη βλάβη, κινδυνεύετε από σοβαρά ατυχήματα, μιας και η πραγματοποίηση απότομων ελιγμών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης θα είναι αδύνατη.
Πού βρίσκεται ο σύνδεσμος σταθεροποίησης?
- Ο κάθετα τοποθετημένος σύνδεσμος σταθεροποίησης μπορεί να βρεθεί ακριβώς πίσω από τους εμπρόσθιους τροχούς, όταν αυτοί στραφούν πλήρως. Ανάλογα με την κατασκευάστρια εταιρεία, τοποθετούνται είτε αποκλειστικά στον εμπρόσθιο άξονα είτε και στους δύο άξονες, αλλά ποτέ μόνο στον οπίσθιο άξονα. Σε αυτή τη θέση δεν είναι εύκολα προσβάσιμος, καθώς οι οπίσθιοι τροχοί δεν μπορούν να ελεγχθούν, περιπλέκοντας έτσι ακόμα περισσότερο την εγκατάσταση.
Πώς λειτουργεί ο σύνδεσμος σταθεροποίησης?
- Τα πιο σημαντικά εξαρτήματα του συνδέσμου σταθεροποίησης είναι οι συνδέσεις του. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τον τύπο μετάδοσης της δύναμης που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε άμεσα μέσω συνδέσμων με σπείρωμα ή διχαλωτές αρθρώσεις, είτε έμμεσα μέσω ελαστικών κουζινέτων ή σφαιρικών αρθρώσεων.
- Στο ένα άκρο ο σύνδεσμος συνδέεται με το πλαίσιο (σώμα του αυτοκινήτου) και από την άλλη μεριά με το σταθεροποιητή. Έτσι μεταδίδεται επαρκώς η κίνηση του σασί προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
Τι συμβαίνει σε περίπτωση βλάβης?
- Χαρακτηριστική ένδειξη βλάβης του συνδέσμου σταθεροποίησης είναι ο ήχος χτυπήματος που παρατηρείται στη βάση του, ακριβώς πάνω από τους τροχούς.
- Μειώνεται σταδιακά η ποιότητα οδήγησης. Στην αρχή το αυτοκίνητο θα ταλαντώνεται ελαφρώς, αλλά σταδιακά η ένταση της ταλάντωσης θα αυξάνεται, πράγμα το οποίο θα γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στις στροφές του οδοστρώματος και θα υποδηλώνεται ως υποστροφή.
- Όταν ο σύνδεσμος σταθεροποίησης σπάσει, μειώνεται η ασφάλεια οδήγησης και λόγω της κακής ποιότητας οδήγησης η αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων είναι πιο δύσκολη.
Πιθανές αιτίες:
- Ο σύνδεσμος σταθεροποίησης απορροφά μεγάλες δυνάμεις έλξης και ώθησης και κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι συνεχώς τεντωμένος. Η κόπωση του υλικού λόγω των καταπονήσεων είναι ο κύριος εχθρός του και η πιο συνηθισμένη αιτία βλάβης.
- Επιπλέον, οι συνδέσεις χάνουν τη λειτουργικότητά τους ως αποτέλεσμα της καταπόνησης και της παλαιότητά τους. Τα σπειρώματα των βιδών μπορούν να υποστούν ζημιά, τα έδρανα από καουτσούκ γίνονται πορώδη, οι σφαιρικές αρθρώσεις αρχίζουν να τρίβονται.
Αντικατάσταση από εσάς ή σε κάποιο συνεργείο αυτοκινήτων?
- Σε πολλά αυτοκίνητα, μπορείτε να αντικαταστήσετε και μόνοι σας τους συνδέσμους σταθεροποίησης χωρίς κανένα πρόβλημα. Δεν απαιτούνται ειδικά εργαλεία και το εξάρτημα μπορεί να εγκατασταθεί σε μία μόνο δυνατή κατεύθυνση. Άρα, δύσκολα μπορεί να πάει κάτι στραβά. Ανάλογα με τον κατασκευαστή, μπορεί να πρέπει να εφαρμοστεί μια συγκεκριμένη ροπή, την οποία θα πρέπει να γνωρίζετε.
Οδηγίες για την αντικατάσταση:
- Στο εμπρόσθιο μέρος, οι σύνδεσμοι σταθεροποίησης είναι προσβάσιμοι μόνο όταν οι τροχοί έχουν περιστραφεί πλήρως. Για τον πίσω άξονα, το αυτοκίνητο πρέπει να ανυψωθεί και οι τροχοί να αφαιρεθούν.
- Η σημαντικότερη πρόκληση είναι η εξάλειψη του φορτίου, που απαιτεί στήριξη του ψαλιδιού με μοχλό. Μόνο τότε είναι δυνατόν να ξεβιδώσετε και τις δύο συνδέσεις ή να τις απομακρύνετε με ένα λοστό.
- Η εφαρμογή γράσου ή βαζελίνης στα ρουλεμάν και τα βύσματα σταθεροποίησης μπορεί να απλοποιήσει τη συναρμολόγησή τους.
Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση ελαττωματικών ρουλεμάν
Συχνά τα ελαστικά ρουλεμάν του συνδέσμου σταθεροποίησης – τα οποία λειτουργούν ως ένα είδος αποσβεστήρα - γίνονται πορώδη, σχηματίζουν ρωγμές και δεν λειτουργούν σωστά. Η μεμονωμένη αντικατάστασή τους δεν είναι απλή και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν συνιστάται κιόλας , διότι οι μικροσκοπικές ρωγμές σε αυτά τα εξαρτήματα είναι συχνά αόρατες, ακόμη και από επαγγελματίες μηχανικούς. Οι περισσότεροι κατασκευαστές περιλαμβάνουν στο κιτ σύζευξης ρουλεμάν από καουτσούκ ή άλλα εξαρτήματα σύνδεσης. Επιπλέον, πρέπει να αντικατασταθούν σε ολόκληρο τον άξονα ώστε να αποφευχθεί η φθορά στη μία πλευρά.
Τι κόστος μπορώ να περιμένω?
Όσο αποφεύγετε να οδηγείτε συνεχώς στο όριο, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την καταπόνηση των συνδέσμων σταθεροποίησης. Γενικά, η παλαιότητά τους είναι αυτή που τα επηρεάζει περισσότερο. Μετά από περίπου 200.000 διανυθέντα χιλιόμετρα, θα πρέπει να πραγματοποιείται ένας τακτικός οπτικός έλεγχος. Τελικά στα 300.000 χλμ. έρχεται συνήθως το τέλος. Ένα σετ συνδέσμων σταθεροποίησης κοστίζει μεταξύ 15 και 50 ευρώ, με τα ακριβότερα προϊόντα να υπόσχονται καλύτερη οδήγηση καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους.
Ακόμη και τα φαινομενικά φθηνά ανταλλακτικά, όπως είναι οι σύνδεσμοι σταθεροποίησης, προσφέρουν μια άλλη δυνατότητα εξοικονόμησης χρημάτων. Επισκεπτόμενοι το κατάστημά μας, στο οποίο μπορείτε να επωφεληθείτε των ημερήσιων εκπτώσεων αλλά και των ειδικών προσφορών στις ήδη μέτριες τιμές μας, μπορείτε να εξοικονομήσετε ένα σημαντικό ποσό χρημάτων.