Αμορτισέρ για το αυτοκίνητό σoυ
Αμορτισέρ ανάρτησης για Top κατασκευαστές
- Αμορτισέρ BMW Σειρά 3
- Αμορτισέρ OPEL ASTRA
- Αμορτισέρ ανάρτησης VW GOLF
- OPEL CORSA
- Αμορτισέρ TOYOTA YARIS
- Αμορτισέρ FORD FOCUS
- Αμορτισέρ ανάρτησης VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Αμορτισέρ FORD FIESTA
- Αμορτισέρ MERCEDES-BENZ C-class
- Αμορτισέρ ανάρτησης TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Αμορτισέρ SEAT IBIZA
- Αμορτισέρ RENAULT CLIO
- Αμορτισέρ ανάρτησης SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Αμορτισέρ FIAT PUNTO
- Αμορτισέρ NISSAN QASHQAI
- Αμορτισέρ ανάρτησης AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Αμορτισέρ; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Διατηρώντας επαφή με το οδόστρωμα
Το αμορτισέρ αποτελεί τμήμα της ανάρτησης του αυτοκινήτου, και σε συνδυασμό με τα ελατήρια, περιορίζει την υπερβολική κίνηση της ανάρτησης του οχήματος. Ένα ελαττωματικό αμορτισέρ (αποσβεστήρας) επηρεάζει σημαντικά την οδηγική ασφάλεια. Ευτυχώς, η ανάρτηση του αυτοκινήτου μπορεί να ελεγχθεί εύκολα.
Σχεδιασμός του αμορτισέρ
Υπάρχουν πολλοί και διάφοροι μηχανισμοί απόσβεσης. Ο βασικός ρόλος του συγκεκριμένου στοιχείου είναι η μείωση της ταχύτητας της κίνησης αναπήδησης του τροχού ώστε να γίνει πιο άνετη η οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα. Σε ένα μέσο αυτοκίνητο, το σύστημα του αμορτισέρ και του ελατηρίου έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Ο συνδυασμός αυτών των δύο στοιχείων αποτελεί τη μπουκάλα του αμορτισέρ, η οποία επωμίζεται ολόκληρο το βάρος του αυτοκινήτου.
Το αμορτισέρ βρίσκεται στον εμπρόσθιο άξονα, στο κέντρο του σπειροειδούς ελατηρίου. Συνήθως, στον εμπρόσθιο άξονα τα αμορτισέρ βρίσκονται στο κέντρο των ελικοειδών ελατηρίων. Το γεγονός αυτό κάνει την διαδικασία εγκατάστασης περίπλοκη, αλλά και συνάμα επικίνδυνη. Οπότε, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να χρησιμοποιούνται τα κατάλληλα εργαλεία κατά την αντικατάσταση των αμορτισέρ. Οι πρόχειρες λύσεις είναι πιθανό να έχουν ολέθρια αποτελέσματα!
Στον οπίσθιο άξονα των επιβατικών αυτοκινήτων, τα ελατήρια στρέψης ή τα σπειροειδή ελατήρια είναι τοποθετημένα μακριά από το αμορτισέρ, πράγμα που κάνει την αντικατάστασή τους πολύ ευκολότερη.
Στην πραγματικότητα, το αμορτισέρ δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα πνευματικό ελατήριο, το οποίο αποτελείται από έναν κύλινδρο στο εσωτερικό του οποίου υπάρχει ένα έμβολο. Ο κύλινδρος περιέχει συμπιεσμένο αέριο. Η καθοδική κίνηση του εμβόλου συμπιέζει ακόμα περισσότερο το αέριο, προκαλώντας αντίστροφη πίεση. Το αυτοκίνητο κινείται προς τα πάνω ακολουθώντας την κίνηση του ελατηρίου, αποσβένοντας έτσι την επίδραση των ανωμαλιών του οδοστρώματος στην κίνηση του αυτοκινήτου και αυξάνοντας την οδηγική άνεση.
Βλάβες της μπουκάλας ανάρτησης
Η «Αχίλλειος πτέρνα» των πνευματικών ελατηρίων είναι πάντα η φλάντζα που βρίσκεται μεταξύ του κυλίνδρου και του εμβόλου. Η συνεχής πίεση έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή μείωση της λειτουργικότητάς της. Το συμπιεσμένο αέριο διαφεύγει και το αμορτισέρ τίθεται εκτός λειτουργίας. Παρουσιάζονται τα ακόλουθα συμπτώματα:
- Υπάρχει μία «σπογγώδης” αίσθηση κατά την οδήγηση,
- Η απόσταση πέδησης είναι μεγαλύτερη,
- Είναι δύσκολη η οδήγηση στις στροφές,
- Τα ελαστικά παράγουν τσιριχτούς ήχους,
- Κατά την οδήγηση, το αυτοκίνητο «τραβάει» προς τη μία πλευρά
Η λειτουργικότητα των αμορτισέρ μπορεί να ελεγχθεί με απλό τρόπο. Σταθμεύστε το αυτοκίνητο και εφαρμόστε μεγάλη κάθετη δύναμη σε όλες τις γωνίες του αυτοκινήτου. Εάν το αυτοκίνητο αναπηδήσει αρκετές φορές, τα αμορτισέρ είναι σίγουρα ελαττωματικά και θα πρέπει να αντικατασταθούν. Ωστόσο, μπορείτε να είστε απόλυτα βέβαιοι για τη λειτουργικότητά τους μόνο εφόσον ελεγχθούν σε κάποιο συνεργείο αυτοκινήτων.
Αντικατάσταση του αμορτισέρ
Η αντικατάσταση του αμορτισέρ στον οπίσθιο άξονα θα πρέπει να είναι μία εύκολη διαδικασία. Το αυτοκίνητο θα πρέπει να ανυψωθεί τόσο ώστε να κρέμεται ο τροχός του και το αμορτισέρ να είναι εντελώς χαλαρό. Έτσι, θα μπορεί να ξεβιδωθεί και να αντικατασταθεί.
Όσον αφορά τον εμπρόσθιο άξονα, η αντικατάσταση της μπουκάλας αμορτισέρ είναι σημαντικά δυσκολότερη. Το δύσκολο κομμάτι είναι η συμπίεση του σπειροειδούς ελατηρίου ώστε να καταστεί δυνατή η αφαίρεση του εσωτερικού αμορτισέρ. Το σπειροειδές ελατήριο μπορεί να αναπτύξει απίστευτα μεγάλη πίεση: αυτό είναι βέβαια κατανοητό, δεδομένου ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να αποσβέσει με ασφάλεια την κίνηση ενός αυτοκινήτου που μπορεί να ζυγίζει αρκετούς τόνους. Επιτρέπεται η χρήση μόνο εργαλείων συμπίεσης, τα οποία προορίζονται για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης εργασίας. Δε θα πρέπει να πειραματίζεστε με ιμάντες τανύσεως. Κάτι τέτοιο θα ήταν υπερβολικά επικίνδυνο.
Ποιοτικά αμορτισέρ και μπουκάλες αμορτισέρ
Παρότι το αμορτισέρ είναι ένα σχετικά περίπλοκο εξάρτημα, το κόστος του είναι γενικά μέτριο. Κατά την αγορά μίας καινούργιας ανάρτησης, τα πάντα εξαρτώνται κυρίως από την αξία του αυτοκινήτου και από το χρονικό διάστημα που θα μπορεί να ανταπεξέρχεται στο φορτίο που θα επωμίζεται. Το κατάστημα διαθέτει επίσης και φθηνές μπουκάλες. Η διάρκεια ζωής τους και η λειτουργικότητά τους είναι ανάλογες του κόστους τους. Η απόλυτη ασφάλεια εξασφαλίζεται μόνο με την επιλογή ποιοτικών προϊόντων. Τα προϊόντα γνωστών εταιρειών αποτελούν πάντα την καλύτερη επιλογή, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα ξοδέψετε πάνω από 100 ευρώ για ένα σετ αμορτισέρ.



















































