Ροδέλα ελατηρίου για το αυτοκίνητό σoυ

Ροδέλα ελατηρίου για Top κατασκευαστές
- Ροδέλα ελατηρίου BMW Σειρά 3
- Ροδέλα ελατηρίου OPEL ASTRA
- Ροδέλα ελατηρίου VW GOLF
- OPEL CORSA
- Ροδέλα ελατηρίου TOYOTA YARIS
- Ροδέλα ελατηρίου FORD FOCUS
- Ροδέλα ελατηρίου VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Ροδέλα ελατηρίου FORD FIESTA
- Ροδέλα ελατηρίου MERCEDES-BENZ C-class
- Ροδέλα ελατηρίου TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Ροδέλα ελατηρίου SEAT IBIZA
- Ροδέλα ελατηρίου RENAULT CLIO
- Ροδέλα ελατηρίου SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Ροδέλα ελατηρίου FIAT PUNTO
- Ροδέλα ελατηρίου NISSAN QASHQAI
- Ροδέλα ελατηρίου AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Ροδέλα ελατηρίου; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Προσφέροντας στο ελατήριο το σημείο στήριξής του: η βάση του ελατηρίου
Η βάση του ελατηρίου αποτελεί τμήμα του γόνατου της ανάρτησης. Με βάση τη δομή της μονάδας απόσβεσης, το γόνατο διαθέτει μια ή δυο αποσπώμενες βάσεις του ελατηρίου. Συνήθως, τα γόνατα της οπίσθιας ανάρτησης, της οποίας τα αμορτισέρ τοποθετούνται ξεχωριστά από τα ελατήρια, διαθέτουν δυο αποσπώμενες βάσεις ελατηρίων. Τα μπροστινά αμορτισέρ, μιας και το ελατήριο περιβάλλει το αμορτισέρ, η κάτω βάση του ελατηρίου είναι συγκολλημένη.
Η δομή των ελατηρίων των αυτοκινήτων
Για την απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, υπάρχουν τρεις συνηθισμένες δομές:
- Σούστες
- Ελατήρια στρέψης
- Σπειροειδή ελατήρια
Τα φύλλα σούστας αποτελούν την παλαιότερη μορφή ανάρτησης. Αποτελούνται από δέσμες μεταλλικών φύλλων, ειδικά διαμορφωμένες για να κάμπτονται στο σημείο των αξόνων και χρησιμοποιούνταν και στις άμαξες. Στις μέρες μας, οι σούστες χρησιμοποιούνται αποκλειστικά – αν και σπάνια - στους οπίσθιους άξονες. Τα πραγματικά εκτός δρόμου οχήματα όπως το Jeep Wrangler και το Range-Rover, εξοπλίζονται ακόμη και σήμερα με σούστες. Τοποθετούνται επίσης και σε μικρά βαν.
Τα ελατήρια στρέψης χρησιμοποιούνται, συνήθως, στον οπίσθιο άξονα των γαλλικών αυτοκινήτων. Αποτελούνται από μια στρογγυλή ράβδο που αντιδρά στη στρέψη. Οι ράβδοι στρέψης εκμεταλλεύονται σωστά το χώρο και διαθέτουν μεγάλη ανθεκτικότητα, αν και η δομή τους είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη. Τοποθετούνται συνήθως σε ερπυστριοφόρα οχήματα, όπως οι μπουλντόζες και τα τανκ.
Το σπειροειδές ελατήριο είναι συχνότερα χρησιμοποιούμενη αρχή της ανάρτησης που στην κατασκευή των αυτοκινήτων. Αποτελούνται από ένα παχύ, σπειροειδές, συσπειρωμένο ελατήριο. Οι βάσεις τους, βρίσκονται τοποθετημένες και στις δυο άκρες τους.
Οι ζημιές των βάσεων των ελατηρίων
Σε γενικές γραμμές οι βάσεις των ελατηρίων, είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές. Ακόμη και όταν το ελατήριο πρέπει να αντικατασταθεί, οι παλιές βάσεις μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν. Οι βάσεις των ελατηρίων, υπόκεινται σε συνεχή υψηλή πίεση από το ελατήριο και πρέπει να διαθέτουν αντοχή στις μικρές κινήσεις. Έτσι, οι βάσεις των ελατηρίων είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές και αντέχουν για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθούν ραγίσματα στις βάσεις των ελατηρίων, εξαιτίας της διάβρωσης ή της εξαιρετικής καταπόνησης.
Συνήθως, οι βάσεις των σπειροειδών ελατηρίων διαθέτουν ένα πρόσθετο από σκληρό καουτσούκ, που μπορεί τριφτεί και να διαλυθεί με την πάροδο του χρόνου. Η συγκεκριμένη ζημιά, θα γίνει κατανοητή από τους ήχους και τα χτυπήματα που θα ακουστούν. Αν η φθορά μεγαλώσει, το αυτοκίνητο ενδέχεται να αρχίσει να αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διατήρηση της πορείας του.
Αντικατάσταση των βάσεων των ελατηρίων
Για να αλλάξετε τη βάση ενός ελατηρίου, θα πρέπει να λυθεί το ίδιο το ελατήριο. Με βάση το σημείο που βρίσκεται τοποθετημένο το ελατήριο, ενδέχεται να απαιτηθεί ένας συμπιεστής ελατηρίων, γεγονός που αποτελεί σχεδόν κανόνα για τις μονάδες της εμπρόσθιας ανάρτησης. Δεν θα πρέπει με τίποτα, να συμπιεστεί το ελατήριο με οποιοδήποτε άλλο εργαλείο εκτός από τον απαιτούμενο συμπιεστή. Αν το ελατήριο αποσυμπιεστεί απότομα, ενδέχεται να προκαλέσει ακόμη και θανάσιμο τραυματισμό.
Σε μεγάλο αριθμό αυτοκίνητων, το ελατήριο του οπίσθιου άξονα, έχει τη δυνατότητα να λυθεί κατευθείαν αφού σηκωθεί το αυτοκίνητο και λυθεί το αμορτισέρ. Συνήθως, οι βάσεις των ελατηρίων, είναι χαλαρά τοποθετημένες και πέφτουν μόνες τους.
Στην περίπτωση αντικατάστασης της βάσης των ελατηρίων, θα πρέπει να περάσουν από έλεγχο και τα παρακάτω:
- το πάχος των δίσκων των φρένων
- η διάβρωση των γραμμών των φρένων
- η στεγανότητα του αμορτισέρ
- οι σκουριές και τα γδαρσίματα στο ελατήριο
- οι ανωμαλίες στα μουαγιέ και τις φούσκες του ημιαξονίου
Ειδικότερα στα παλαιά αυτοκίνητα, θα πρέπει να αρπάζετε κάθε δυνατή ευκαιρία, για να ελέγχετε προσεκτικά όλα τα σημαντικά τους τμήματα. Η λυμένη ανάρτηση αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία.
Η ποιότητα βρίσκεται στις λεπτομέρειες
Η βάση ενός ελατηρίου αποτελεί ένα μικρό τμήμα του αυτοκινήτου, το οποίο δέχεται υπερβολική καταπόνηση. Αν το συγκεκριμένο τμήμα είναι χαμηλής ποιότητας, ενδέχεται να φθαρεί γρήγορα και να επηρεάσει και άλλα τμήματα με αρνητικές συνέπειες: Αν σπάσει μια βάση ελατηρίου, θα επιφέρει την παραμόρφωση του ίδιου του ελατηρίου, μιας και δεν θα διαθέτει πια το κατάλληλο σημείο πίεσης, οπότε και θα φθαρεί γρήγορα.
Επίσης το αμορτισέρ αλλά και όλη η αξονική γεωμετρία, θα αρχίσουν να δέχονται καταπόνηση από τη μη σωστή διοχέτευση των δυνάμεων. Απαιτείται, λοιπόν, η επιλογή της βέλτιστης δυνατής ποιότητας, όσον αφορά αυτό το απλό τμήμα του αυτοκινήτου. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα διαθέτει μόνον ΟΕΜ ποιότητα, με αποτέλεσμα να σας διατηρούμε πάντα στην ασφαλή πλευρά και να είναι το αυτοκίνητό σας, τελείως ασφαλές στην κίνηση.
Οι βάσεις του ελατηρίου, από επώνυμους κατασκευαστές, όπως η FEBI BILSTEIN και η MAPCO, είναι ιδιαίτερα οικονομικές, οπότε δεν υπάρχει λόγος να επιλέξετε τη φτηνότερη προσφορά. Το κόστος των επώνυμων προϊόντων αρχίζει περίπου από τα 6 ευρώ. Τα πιο σύνθετα τμήματα με ρουλεμάν και πλαστικούς οδηγούς, ενδέχεται να αγγίξουν και τα 25 ευρώ. Για ένα τόσο σημαντικό και καταπονούμενο τμήμα, η τιμή αυτή αξίζει τον κόπο.