Βάση αμορτισέρ για το αυτοκίνητό σoυ

Βάση στήριξης γόνατου ανάρτησης πίσω και εμπρος για διάφορα οχήματα
Βάση στήριξης γόνατου ανάρτησης για Top κατασκευαστές
- Βάση αμορτισέρ BMW Σειρά 3
- Βάση αμορτισέρ OPEL ASTRA
- Βάση στήριξης γόνατου ανάρτησης VW GOLF
- OPEL CORSA
- Βάση αμορτισέρ TOYOTA YARIS
- Βάση αμορτισέρ FORD FOCUS
- Βάση στήριξης γόνατου ανάρτησης VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Βάση αμορτισέρ FORD FIESTA
- Βάση αμορτισέρ MERCEDES-BENZ C-class
- Βάση στήριξης γόνατου ανάρτησης TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Βάση αμορτισέρ SEAT IBIZA
- Βάση αμορτισέρ RENAULT CLIO
- Βάση στήριξης γόνατου ανάρτησης SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Βάση αμορτισέρ FIAT PUNTO
- Βάση αμορτισέρ NISSAN QASHQAI
- Βάση στήριξης γόνατου ανάρτησης AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Βάση αμορτισέρ; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Η βάση στήριξης ανάρτησης συνδέει τη μπουκάλα αμορτισέρ με το αμάξωμα, αποσβένοντας τις δονήσεις των αμορτισέρ και επιτρέποντας την περιστροφή των εμπρόσθιων βάσεων ώστε να καθίσταται δυνατή η κίνηση του τιμονιού. Οπότε, οι εμπρόσθιες βάσεις στήριξης ανάρτησης διαθέτουν στο κέντρο τους ένα ρουλεμάν με ράουλα.
Οι οπίσθιες βάσεις στήριξης ανάρτησης δεν περιστρέφονται μιας και ο οπίσθιος άξονας είναι συμπαγής και δεν στρίβει. Για λόγους διαχωρισμού τους, οι οπίσθιες βάσεις στήριξης αποκαλούνται εναλλακτικά και ρουλεμάν υποστήριξης.
Σημασία των βάσεων στήριξης ανάρτησης
Τα αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί για να κινούνται άνετα και με ασφάλεια, εντός των επιτρεπόμενων ορίων. Οι οδηγοί συχνά δε γνωρίζουν τις απίστευτες δυνάμεις που αναπτύσσονται σε ένα αυτοκίνητο. Εάν οι μπουκάλες αμορτισέρ δεν ήταν συνδεδεμένες με το αμάξωμα με τη βοήθεια ενός στοιχείου απόσβεσης, τότε οι αναπτυσσόμενες δυνάμεις θα προκαλούσαν σημαντικό στρες στην επίστρωση του μετάλλου.
Για να αποφευχθεί το σπάσιμο της μπουκάλας αμορτισέρ, το σημείο σύνδεσής της θα πρέπει να αποτελείται από μία εξαιρετικά γερή κατασκευή, η οποία θα προσέθετε και άλλο βάρος στο αυτοκίνητο. Οπότε, η χρήση μίας ελαστικής σύνδεσης μεταξύ της βάσης στήριξης ανάρτησης και του αμαξώματος αποτελεί την ιδανική λύση.
Δομή της βάσης στήριξης ανάρτησης
Η βάση στήριξης ανάρτησης είναι ένα ημί-ελαστικό στοιχείο από καουτσούκ και πλαστικό. Είναι ενισχυμένη με έναν εσωτερικό ατσάλινο δακτύλιο. Οι εμπρόσθιες βάσεις στήριξης διαθέτουν ένα ενσωματωμένο ρουλεμάν με ράουλα, το οποίο δεν υπάρχει στις οπίσθιες βάσεις στήριξης ανάρτησης.
Φθορά των βάσεων στήριξης ανάρτησης
Οι βάσεις στήριξης ανάρτησης απορροφούν συνεχώς τις δονήσεις των αναρτήσεων. Με κάθε αναπήδηση, προσγειώνονται σε αυτά τα μικρά ελαστικά στοιχεία δεκάδες τόνοι βάρους. Με την πάροδο του χρόνου, η ελαστικότητα του ρουλεμάν χάνεται. Η σύνδεση μεταξύ της βάσης και του αμαξώματος δεν είναι πλέον ιδανική και δημιουργεί κενά. Αυτά μπορεί να προκαλέσουν διάφορες συνέπειες:
- Το αυτοκίνητο κάνει θόρυβο, ιδιαίτερα σε ανώμαλα οδοστρώματα,
- Τα ελαστικά φθείρονται περισσότερο από τη μία πλευρά,
- Το αυτοκίνητο δεν μπορεί να διατηρήσει την πορεία του.
Για να βεβαιωθείτε ότι η βάση στήριξης ανάρτησης είναι όντως ελαττωματική, θα πρέπει να τοποθετήσετε το αυτοκίνητο σε ράμπα. Έπειτα, η βάση θα πρέπει να κουνηθεί χειρωνακτικά Εάν μπορεί να κινηθεί μπρος-πίσω, τότε η βάση ανάρτησης είναι σίγουρα φθαρμένη.
Διάρκεια ζωής και αντικατάσταση της βάσης στήριξης ανάρτησης
Η διάρκεια ζωής μίας βάσης στήριξης ανάρτησης ανέρχεται περίπου στα 100.000 χιλιόμετρα, με συνηθισμένο στυλ οδήγησης.
Η αντικατάσταση της βάσης στήριξης ανάρτησης προϋποθέτει την απεγκατάσταση της μπουκάλας αμορτισέρ, πράγμα που μπορεί να γίνει μόνο με χρήση ειδικών εργαλείων, όπως είναι το εργαλείο συμπίεσης ελατηρίων. Οποιαδήποτε προσπάθεια απεγκατάστασης της βάσης στήριξης ανάρτησης χωρίς τη χρήση ενός κατάλληλου εργαλείου συμπίεσης ελατηρίου μπορεί να αποβεί μοιραία! Η διάρκεια ζωής των αμορτισέρ είναι πάνω-κάτω ίση με εκείνη των βάσεων στήριξης. Οπότε, σε περίπτωση αντικατάστασης των βάσεων στήριξης είναι βολικό να αντικαταστήσετε όλα τα στοιχεία της ανάρτησης. Η πρακτική αυτή θα εξασφαλίσει την άριστη κατάσταση των αναρτήσεων του αυτοκινήτου σας για τα επόμενα 100.000 χιλιόμετρα.
Άλλα λογικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται κατά την αντικατάσταση των βάσεων στήριξης ανάρτησης
Η αποσυναρμολόγηση της βάσης στήριξης ανάρτησης είναι μία χρονοβόρα εργασία επισκευής· όχι απαραίτητα δύσκολη, αλλά απαιτεί πολλή δουλειά. Όταν όμως έχετε αποφασίσει την αποσυναρμολόγησή της, τότε είναι μία εξαιρετική ευκαιρία να επιθεωρήσετε και άλλα ανταλλακτικά του αυτοκινήτου, όπως είναι:
- τα περιβλήματα αξόνων,
- τα περιβλήματα του άξονα διευθύνσεως,
- τα ακρόμπαρα,
- τα δισκόφρενα και τα τακάκια φρένων,
- τα ρουλεμάν τροχών
Θα ήταν ενοχλητικό, αν μετά τη χρονοβόρα εργασία αντικατάστασης της βάσης στήριξης χρειαζόταν να ξεκινήσετε πάλι από την αρχή αυτή τη διαδικασία επειδή ένα άλλο εξάρτημα έχει παρουσιάσει βλάβη. Λαμβάνοντας υπόψη τις φθηνές τιμές ανταλλακτικών, όταν πραγματοποιείτε μίας τέτοιας έκτασης εργασία συντήρησης, φροντίστε να αντικαταστήσετε οποιοδήποτε εξάρτημα χρειάζεται αντικατάσταση.
Τιμές των βάσεων στήριξης ανάρτησης
Η βάση στήριξης ανάρτησης είναι εκπληκτικά φθηνή. Ένα σετ για τον εμπρόσθιο άξονα κοστίζει 15 με 30 ευρώ. Οι βάσεις που προορίζονται για μικρότερα και ελαφρύτερα αυτοκίνητα είναι φθηνότερες. Τα βαρύτερα και γρηγορότερα αυτοκίνητα χρειάζονται πιο σταθερά ανταλλακτικά, και για το λόγο αυτό οι τιμές τους διαφέρουν. Οι βάσεις στήριξης ανάρτησης και τα ρουλεμάν υποστήριξης αντικαθιστώνται πάντα ανά ζεύγη. Φθείρονται σταδιακά και ταυτόχρονα.
Η αντικατάσταση του ενός μόνο ρουλεμάν, θα επηρέαζε αρνητικά παρά θα βελτίωνε την ποιότητα της οδήγησης. Και τα οπίσθια ρουλεμάν υποστήριξης αντικαθιστώνται επίσης ανά ζεύγη. Η εγκατάσταση καινούργιων βάσεων στήριξης θα σας φέρουν ένα βήμα πιο κοντά στον επιτυχή Τεχνικό Έλεγχο του Οχήματός σας.