Ελατήρια ανάρτησης για το αυτοκίνητό σoυ
Ελατήρια για Top κατασκευαστές
- Ελατήρια BMW Σειρά 3
- Ελατήρια OPEL ASTRA
- Ελατήρια ανάρτησης VW GOLF
- OPEL CORSA
- Ελατήρια FORD FOCUS
- Ελατήρια TOYOTA YARIS
- Ελατήρια ανάρτησης MERCEDES-BENZ E-class
- VW POLO
- Ελατήρια MERCEDES-BENZ C-class
- Ελατήρια TOYOTA COROLLA
- Ελατήρια ανάρτησης FORD FIESTA
- AUDI A4
- Ελατήρια SEAT IBIZA
- Ελατήρια SKODA OCTAVIA
- Ελατήρια ανάρτησης RENAULT CLIO
- FIAT PUNTO
- Ελατήρια HONDA CIVIC
- Ελατήρια AUDI A3
- Ελατήρια ανάρτησης NISSAN QASHQAI
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Ελατήρια ανάρτησης; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Υψηλό επίπεδο απόσβεσης για άνετη οδήγηση: σπειροειδή ελατήρια
Τα σπειροειδή ελατήρια αποτελούν βασικό κομμάτι της ανάρτησης και σε συνδυασμό με τα αμορτισέρ εξασφαλίζουν την άνετη απόσβεση των κραδασμών. Ένα σπειροειδές ελατήριο υψηλής ποιότητας εξισορροπεί την ανομοιομορφία του οδοστρώματος και βοηθά ώστε να μην επηρεάζεται από αυτή η καμπίνα των επιβατών. Το σπειροειδές ελατήριο είναι η πιο συνηθισμένη μορφή μηχανικής απόσβεσης.
Γιατί να χρησιμοποιούνται και αμορτισέρ και ελατήρια?
Τα ελατήρια του αυτοκινήτου αντισταθμίζουν τους κραδασμούς που προκαλούν οι μεγαλύτερες ανομοιομορφίες του οδοστρώματος. Όντας προεντεταμένα, πιέζουν τον τροχό μέσα σε κάθε τρύπα από την οποία περνούν, κάνοντας το αυτοκίνητο να διατηρεί συνεχή επαφή με το οδόστρωμα. Τα αμορτισέρ, με τη σειρά τους, είναι κατασκευασμένα για τις μικρότερου μεγέθους ανομοιομορφίες του οδοστρώματος και αποσβένουν αξιόπιστα τους κραδασμούς που προκαλούνται από πέτρες και μικρότερες τρύπες του οδοστρώματος.
Το αμορτισέρ και το σπειροειδές ελατήριο σχηματίζουν τη μπουκάλα αμορτισέρ. Οι αποσβεστικές τους λειτουργίες προσαρμόζονται πάντα με ακρίβεια. Όταν αντικαθίσταται το αμορτισέρ, θα πρέπει πάντα να είναι συμβατό με το σπειροειδές ελατήριο.
Διαφορετικά συστήματα ανάρτησης
Το πρώτο σύστημα ανάρτησης που χρησιμοποιήθηκε διέθετε φυλλοειδή ελατήρια, και χρησιμοποιούνταν σε πούλμαν. Τα φυλλοειδή ελατήρια απαντώνται σπάνια στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα παντός εδάφους και τα βαν είναι πιθανό να διαθέτουν τέτοια ελατήρια στον οπίσθιο άξονά τους, παρότι αντικαθιστώνται έτσι κι αλλιώς σταδιακά από σπειροειδή ελατήρια. Στα φορτηγά οχήματα είναι δυνατό να συναντήσουμε και έναν άλλο τύπο αναρτήσεων.
Εδώ, η ράβδος στρέψης έχει αποδειχθεί ως ένα σημαντικό στοιχείο της ανάρτησης. Αυτός ο τύπος ανάρτησης έχει χρησιμοποιηθεί στα πολύ μικρά και στα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα Γαλλικής κατασκευής. Από τεχνικής άποψης, οι ράβδοι στρέψης ήταν πολύ απλές: μία ατσάλινη ράβδος, η οποία περιστρέφεται γύρω από τον διαμήκη άξονά της. Η εγκατάστασή της είναι αρκετά περίπλοκη και στα οικογενειακά αυτοκίνητα εμφανίζει την τάση να κολλάει και να σκουριάζει, γεγονός που κάνει ακόμα πιο δύσκολη την αντικατάστασή της.
Θέση του σπειροειδούς ελατηρίου
Γενικά, το σπειροειδές ελατήριο και το αμορτισέρ δημιουργούν τη μονάδα της μπουκάλας αμορτισέρ. Στους οπίσθιους άξονες είναι πιθανό να χρησιμοποιούνται μπουκάλες διαφορετικής δομής, με τα ελατήρια και τα αμορτισέρ σε διαφορετικές θέσεις. Δύο είναι οι πιο κοινές δομές μπουκαλών ανάρτησης: στις περισσότερες μπουκάλες, το αμορτισέρ βρίσκεται στο κέντρο του σπειροειδούς ελατηρίου. Σε μερικές μπουκάλες, το αμορτισέρ και το σπειροειδές ελατήριο είναι τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο. Μπορούν να αντικατασταθούν μεμιάς ως ένα μονοκόμματο εξάρτημα, όπως και οι συνηθισμένες μπουκάλες.
Βλάβες του σπειροειδούς ελατηρίου
Ένα σπειροειδές ελατήριο παραμένει λειτουργικό για περίπου 100.000 – 150.000 χιλιόμετρα. Το αδύναμο σημείο αυτού του εξαρτήματος είναι η δομή του. Για να μπορεί να είναι αρκετά ανθεκτικό ώστε να έχει μεγάλη διάρκεια ζωής, δε γίνεται σε καμία περίπτωση να είναι και ανθεκτικό στη διάβρωση. Το ανοξείδωτο ατσάλι είναι υπερβολικά εύθραυστο για μια τέτοια χρήση και θα έσπαγε πολύ σύντομα. Οι κατασκευάστριες εταιρείες εξοπλίζουν τα σπειροειδή ελατήρια με βαφή ελαστικής προστασίας. Η στενή επαφή με το οδόστρωμα και η συνεχής κίνηση στο σημείο στερέωσής του προκαλεί το σταδιακό ξεφλούδισμα της προστατευτικής βαφής. Έτσι, αναπτύσσεται σκουριά και το ελατήριο αργά ή γρήγορα θα σπάσει.
Ένα σπασμένο ελατήριο σημαίνει αυτόματα ότι η οδήγηση μπορεί να γίνει επικίνδυνη. Συνιστάται επομένως να γίνεται έλεγχος και σε περίπτωση που κρίνεται απαραίτητο να αντικαθιστώνται τα σπειροειδή ελατήρια, στα προκαθορισμένα χρονικά μεσοδιαστήματα. Η ύπαρξη σπασμένου ελατηρίου επηρεάζει άμεσα και αρνητικά την ποιότητα οδήγησης. Το αυτοκίνητο «τραβάει» προς τη μία πλευρά, η ανάρτηση κάνει πολύ θόρυβο και το σύστημα διεύθυνσης επηρεάζεται αρνητικά. Σε περίπτωση που παρατηρηθούν τέτοια φαινόμενα, θα πρέπει να επισκεφτείτε άμεσα το πλησιέστερο συνεργείο αυτοκινήτων, κινούμενοι με χαμηλή ταχύτητα.
Αντικατάσταση σπειροειδούς ελατηρίου
Η αποσυναρμολόγηση ενός ελαττωματικού σπειροειδούς ελατηρίου είναι εύκολη: μπορεί να κοπεί με μία τροχιστική μηχανή και να αφαιρεθεί. Αυτός είναι και ο πιο ασφαλής τρόπος: ένα κομμένο σπειροειδές ελατήριο είναι πιθανό να σπάσει ξανά μέσα στο συμπιεστή ελατηρίων, κατάσταση η οποία θα μπορούσε να είναι επικίνδυνη για τη ζωή σας. Για να εγκατασταθεί ένα καινούργιο σπειροειδές ελατήριο θα πρέπει να απεγκατασταθεί ολόκληρη η ανάρτηση.
Η εγκατάσταση ενός καινούργιου σπειροειδούς ελατηρίου προϋποθέτει τη χρήση ενός συμπιεστή ελατηρίων. Η εφαρμογή οποιωνδήποτε άλλων αυτοσχέδιων προσπαθειών με τη χρήση ιμάντων τάνυσης ή άλλων συμβατικών λύσεων είναι πολύ επικίνδυνη. Στην πραγματικότητα, μεγάλος αριθμός σοβαρών ατυχημάτων κατά την ολοκλήρωση ερασιτεχνικών εργασιών επισκευής αυτοκινήτων είναι αποτελέσμα συμπίεσης ελατηρίων με ακατάλληλα εργαλεία.
Κόστος ενός καινούργιου σπειροειδούς ελατηρίου
Η τιμή των σπειροειδών ελατηρίων εξαρτάται από το αυτοκίνητο στο οποίο πρόκειται να εγκατασταθούν. Τα ελαφριά και μικρού μεγέθους αυτοκίνητα χρειάζονται λιγότερο δυνατά σπειροειδή ελατήρια από ότι οι βαριές λιμουζίνες ή τα υψηλών επιδόσεων αγωνιστικά αυτοκίνητα. Τα σπειροειδή ελατήρια αντικαθιστώνται πάντα ανά άξονα. Οι τιμές ξεκινούν από τα 30 EUR ανά τεμάχιο.