Ρουλεμάν τροχού για το αυτοκίνητό σoυ

Ρουλεμάν άξονα για Top κατασκευαστές
- Ρουλεμάν τροχού BMW Σειρά 3
- Ρουλεμάν τροχού OPEL ASTRA
- Ρουλεμάν VW GOLF
- OPEL CORSA
- Ρουλεμάν τροχού TOYOTA YARIS
- Ρουλεμάν τροχού FORD FOCUS
- Ρουλεμάν VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Ρουλεμάν τροχού FORD FIESTA
- Ρουλεμάν τροχού MERCEDES-BENZ C-class
- Ρουλεμάν TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Ρουλεμάν τροχού SEAT IBIZA
- Ρουλεμάν τροχού RENAULT CLIO
- Ρουλεμάν SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Ρουλεμάν τροχού FIAT PUNTO
- Ρουλεμάν τροχού NISSAN QASHQAI
- Ρουλεμάν AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Ρουλεμάν τροχού; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Υψηλές επιδόσεις σε ένα κρίσιμο σημείο: το ρουλεμάν τροχού
Το ρουλεμάν τροχού αποτελεί το τελικό σημείο σύνδεσης του τροχού με το σύστημα διεύθυνσης. Εξασφαλίζει την όσο το δυνατόν ελεύθερη περιστροφή του τροχού. Ένα ελαττωματικό ρουλεμάν τροχού παράγει ένα συγκεκριμένο θόρυβο, ο οποίος σταδιακά γίνεται ολοένα και πιο δυνατός. Η αντικατάσταση του δεν είναι και τόσο απλή, παρότι μπορεί να την πραγματοποιήσει και ένας ιδιώτης – με την προϋπόθεση βέβαια ότι διαθέτει τα σωστά εργαλεία. Η επισκευή του συγκεκριμένου εξαρτήματος απαιτεί αρκετή δύναμη.
Δομή του ρουλεμάν τροχού
Ο ρόλος του ρουλεμάν τροχού είναι να διατηρήσει όσο το δυνατόν πιο χαμηλή την αντίσταση περιστροφής του τροχού. Η αντίσταση περιστροφής δημιουργεί τριβή και θερμότητα, γεγονός που οδηγεί σε γρηγορότερη φθορά και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Οπότε, τα ρουλεμάν τροχών είναι γενικώς μεγάλα ρουλεμάν, τοποθετημένα σε δύο σειρές. Το ρουλεμάν τροχού λιπαίνεται συνεχώς.
Στους μη κινητήριους τροχούς το λιπαντικό παραμένει στη θέση του με τη βοήθεια ενός γρασαδόρου. Στους κινητήριους τροχούς, που κατά κανόνα είναι οι εμπρόσθιοι τροχοί, το λιπαντικό των ρουλεμάν τροχών περιέχεται μέσα σε ένα ελαστικό περίβλημα.
Θέση του ρουλεμάν τροχού
Είναι πολλές οι θέσεις που μπορεί να πάρει ένα ρουλεμάν τροχού. Στον κινητήριο εμπρόσθιο άξονα, το ρουλεμάν τροχού βρίσκεται στον τροχό, πίσω από το ελαστικό περίβλημα του άξονα. Στον οπίσθιο άξονα, το ρουλεμάν τροχού είναι συχνά εγκατεστημένο στα ταμπούρα φρένων. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να αποσυναρμολογηθεί η πλήμνη του τροχού ώστε να είναι προσβάσιμα τα ρουλεμάν τροχού.
Αντικατάσταση του ρουλεμάν τροχού
Ο πείρος του εμπρόσθιου άξονα είναι στερεωμένος πάνω στον άξονα με μία μεγάλη και καλά σφιγμένη βίδα, η οποία για να ξεβιδωθεί θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ένα πνευματικό κατσαβίδι με μακριά χειρολαβή. Όταν χαλαρώσει η βίδα και ο δακτύλιος συγκράτησης (εάν υπάρχει), τότε μπορεί να αφαιρεθεί η πλήμνη. Αυτό ήταν και το εύκολο κομμάτι της διαδικασίας. Η μεγάλη πρόκληση είναι η αφαίρεση του ρουλεμάν τροχού από την πλήμνη τροχού και η τοποθέτηση του καινούργιου ρουλεμάν. Για την εργασία αυτή απαιτείται η χρήση ενός ειδικού εργαλείου: της υδρο-μηχανικής πρέσας.
Δε γίνεται αντικατάσταση χωρίς πρέσα
Το να επιλέξετε να αφαιρέσετε από την πλήμνη τροχού το ρουλεμάν τροχού, χρησιμοποιώντας ένα σφυρί και ένα καλέμι είναι μία πολύ κακή ιδέα, που θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση βλάβης. Χωρίς την πρέσα είναι αδύνατη η πίεση του καινούργιου ρουλεμάν. Η αφαίρεση και εγκατάσταση των ρουλεμάν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ένα επαγγελματικό συνεργείο αυτοκίνητων, με χαμηλό σχετικά κόστος. Ωστόσο, το συνεργείο δεν πρόκειται να παρέχει εγγύηση για την εργασία του και σίγουρα ούτε και για το ρουλεμάν, εφόσον τα ανταλλακτικά αγοράστηκαν από καταστήματα τρίτων.
Κατά την εγκατάσταση ενός καινούργιου ρουλεμάν, βεβαιωθείτε ότι έχετε δώσει τη δέουσα προσοχή στην διεύθυνση συναρμολόγησης. Επιπλέον, είναι σημαντικό να εφαρμόσετε την σωστή ροπή κατά την συναρμολόγηση των τροχών. Η εφαρμογή μεγαλύτερης ροπής μπορεί να προκαλέσει τις ίδιες ζημιές όπως και η ελλιπής ροπή.
Τι είναι αυτό που προκαλεί την κακή λειτουργία του ρουλεμάν τροχού?
Το ρουλεμάν τροχού δέχεται συνεχή φορτία, ενώ περιστρέφεται εκατομμύρια φορές υπό διάφορες συνθήκες πίεσης και μεταφέρει βάρος πολλών τόνων. Αυτός είναι και ο λόγος που το ρουλεμάν τροχού συγκαταλέγεται στα αναλώσιμα εξαρτήματα αυτοκινήτων. Η οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα επιταχύνει τη φθορά του εξαρτήματος κατά πολύ περισσότερο από ότι συμβαίνει όταν οδηγούμε ήρεμα.
Πέραν της φυσικής φθοράς, συνήθης αιτία φθοράς του ρουλεμάν τροχού είναι και η ύπαρξη ελαττωματικού ελαστικού περιβλήματος άξονα. Όταν υπάρχει διαρροή λιπαντικού, το ρουλεμάν τροχού δε λιπαίνεται πλέον επαρκώς. Επιπλέον, η εισαγωγή αλμυρού νερού ή ρύπων μειώνει ακόμα περισσότερο τη διάρκεια λειτουργικής ζωής του ρουλεμάν τροχού.
Μόνο η ποιότητα μετράει
Η αντικατάσταση των ρουλεμάν τροχών είναι μία δύσκολη και βαριά εργασία που προϋποθέτει τη χρήση ειδικών εργαλείων. Μακροπρόθεσμα, μόνο τα καλοφτιαγμένα ανταλλακτικά γνωστών εταιρειών μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ισχυρές δυνάμεις. Οπότε, δε θα πρέπει ποτέ να σκεφτείτε να κάνετε οικονομία όσον αφορά την αγορά ρουλεμάν τροχού. Ακόμα και αν ένα επώνυμο ανταλλακτικό στοιχίζει ελαφρώς περισσότερο, το αντίστοιχα μεγαλύτερο μεσοδιάστημα που εξασφαλίζεται με τη χρήση του αποτελεί από μόνο του έναν καλό λόγο για την απόρριψη ενός φθηνού ανταλλακτικού.