Σύστημα διεύθυνσης ανταλλακτικά αυτοκινήτων για όλες τις μάρκες

Σύστημα διεύθυνσης για τα παρακάτω μοντέλα αυτοκινήτων
Σύστημα διεύθυνσης – Πληροφορίες για τη λειτουργία, την επισκευή και την αντικατάσταση
Το σύστημα διεύθυνσης και το πλαίσιο επιτρέπουν στον οδηγό να οδηγεί το αυτοκίνητο. Η κύρια λειτουργία του πλαισίου και του συστήματος διεύθυνσης είναι να επιτρέπουν τον έλεγχο του οχήματος σε κάθε ταχύτητα.
Ένα ακέραιο σύστημα διεύθυνσης και πλαίσιο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το αυτοκίνητο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, σε δρόμους με πολλές στροφές και σε κινήσεις ελιγμού. Εξαιτίας των τεράστιων δυνάμεων που δρουν πάνω στο όχημα, παρατηρούμε τις βλάβες μόνο αφού χάσουμε τον έλεγχο: Ένας – δύο τόνοι μετάλλου που κλυδωνίζονται και πετάγονται πέρα δώθε ανεξέλεγκτα, είναι επικίνδυνοι ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες. Επομένως, αμέσως μετά τα φρένα, ένα ακέραιο πλαίσιο και ένα σωστό σύστημα διεύθυνσης είναι τα πιο ζωτικά σημεία.
Τα μέρη του συστήματος διεύθυνσης και του πλαισίου
Το πρώτο στοιχείο στο σύστημα διεύθυνσης είναι το τιμόνι. Σήμερα, στα περισσότερα οχήματα, οι κυκλικές κινήσεις του τιμονιού μεταδίδονται σε μία υποβοηθητική αντλία, η οποία ενισχύει τη δύναμη που ασκείται στο τιμόνι και τη μεταφέρει στον άξονα διεύθυνσης. Ο μηχανισμός διεύθυνσης στα περισσότερα αυτοκίνητα βρίσκεται στον εμπρόσθιο άξονα. Αποτελείται από πολυάριθμα εξαρτήματα τα οποία όλα μαζί εξασφαλίζουν ότι οι τροχοί στρίβουν ταυτόχρονα και στις επιθυμητές γωνίες . Το σύστημα διεύθυνσης από μόνο του είναι πολύ ανθεκτικό και αντέχει για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Η υποβοηθητική αντλία είναι ιδιαίτερα επιρρεπής σε βλάβες σε παλαιότερα αυτοκίνητα. Σε κάθε περίπτωση το λάδι της μηχανής πρέπει να ελέγχεται τακτικά και να αντικαθίσταται, όποτε απαιτείται. Ο μηχανισμός που κρατά τους τροχούς ευέλικτους και τους προστατεύει ενάντια σε κραδασμούς και απότομες αλλαγές ύψους είναι επίσης πολύ επιρρεπής σε φθορές. Αποτελείται από πολλά εξαρτήματα κατασκευασμένα από συμπαγές ατσάλι που διαθέτουν ελαστικές και πλαστικές αντιτριβικές επιφάνειες στα κινούμενα μέρη. Οι σφαιρικές αρθρώσεις έχουν επίσης ένα ελαστικό κάλυμμα κάτω από το οποίο υπάρχει ένας αγωγός με στρογγυλή κεφαλή που είναι γεμάτος με λιπαντική ουσία.
Ο μηχανισμός διεύθυνσης επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τα πολλά χιλιόμετρα, τους δρόμους χωρίς ασφαλτόστρωση ή από τα δυνατά χτυπήματα από την οδήγηση πάνω από ψηλά κράσπεδα. Μπορείτε να παρατηρήσετε ότι οι σφαιρικές αρθρώσεις έχουν φθαρεί από την υποβαθμισμένη οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και από θορύβους σαν κροτάλισμα. Εάν συμβαίνει αυτό, τα φθαρμένα μέρη πρέπει να αντικαθίστανται. Απαγορεύεται να επισκευάζονται αυτά τα εξαρτήματα. Όταν αντικαθιστάτε τα ακρόμπαρα ή τις σφαιρικές αρθρώσεις, πρέπει να βιδώσετε το ανταλλακτικό ακριβώς τόσες φορές όσες ήταν βιδωμένο το παλιό εξάρτημα. Αλλιώς το αυτοκίνητο θα τραβάει προς τη μία πλευρά και τα ελαστικά θα φθαρούν πολύ γρηγορότερα. Μπορείτε να καταλάβετε ότι ένα ακρόμπαρο δεν είναι σωστά τοποθετημένο όταν το ελαστικό στη μία πλευρά του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο φθαρμένο ή από το γεγονός ότι το αυτοκίνητο τραβάει προς τη μία πλευρά. Εάν δεν είστε σίγουροι ότι τα ακρόμπαρά σας είναι σωστά τοποθετημένα, μπορείτε να τα ελέγξετε και να τα ρυθμίσετε σε οποιονδήποτε μηχανικό ένταντι 50-100 ευρώ.
Το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο ώστε να κρατάει τους τροχούς σε ένα άνετο ύψος και να τους ελέγχει. Αποτελείται από ένα δυνατό ατσάλινο ελατήριο και ένα αμορτισέρ. Ανάλογα από το πώς είναι κατασκευασμένο το πλαίσιο, αυτά τα δύο τμήματα μπορεί να είναι σχεδιασμένα σαν ένα εξάρτημα (στύλος) ή σαν ξεχωριστά εξαρτήματα. Ορισμένα οχήματα, αντί για στύλους που μπορούν να αντικατασταθούν, διαθέτουν ένα υδροπνευματικό πλαίσιο ανάρτησης ενσωματωμένο πάνω στο όχημα.
Πώς να εντοπίσετε και να επισκευάσετε τις ζημιές στο σύστημα διεύθυνσης και το πλαίσιο
Μπορείτε να αναγνωρίσετε μια ελαττωματική ανάρτηση από την υποβαθμισμένη οδηγική συμπεριφορά και μια δυσάρεστη ταλάντευση του οχήματος. Το αυτοκίνητο είναι δυσκολότερο να ελεγχθεί και τα ελαστικά στριγγλίζουν συχνά. Τουλάχιστον τότε είναι απαραίτητο να γίνει άμεσα η αντικατάσταση. Είναι παρόλα αυτά συνετό να ρίχνετε μια γρήγορη ματιά στα ελατήρια και τους αποσβεστήρες κραδασμών κάθε φορά που αλλάζετε τα ελαστικά ή τα φρένα. Εάν το αμορτισέρ παρουσιάσει διαρροή λαδιού κατά τη συμπίεση ή εάν παρατηρήσετε σοβαρή διάβρωση ή ακόμα και ρωγμές στο ελατήριο, πρέπει να αντικαταστήσετε τη μονάδα αμέσως. Τα ελατήρια πρέπει πάντα να ξεβιδώνονται κατά την κατεύθυνση του άξονα. Η κατάσταση των αμορτισέρ μπορεί να ελεγχθεί επίσης και χωρίς τη χρήση ανυψωτήρα: πιέζετε με δύναμη το αυτοκίνητο και στις τέσσερις γωνίες. Εάν το αυτοκίνητο αναπηδήσει έντονα τότε το αμορτισέρ είναι ελαττωματικό. Τα στηρίγματα των ελατηρίων και τα αμορτισέρ είναι σχετικά εύκολο να αντικατασταθούν, αρκεί να χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα εργαλεία. Ένας εντατήρας ελατηρίου μπορεί να αγοραστεί με λίγα ευρώ. Δεν πρέπει να γίνονται πειράματα με τεντωμένους ιμάντες ή άλλα αυτοσχέδια εργαλεία διότι ένα ελατήριο που εκτονώνεται απότομα είναι πολύ επικίνδυνο.
Βρείτε ότι χρειάζεστε για το σύστημα διεύθυνσης και το πλαίσιο σε οικονομικές τιμές
Στην Antallaktikaexpert.gr θα βρείτε όλα τα ανταλλακτικά που χρειάζεστε για την επισκευή ενός ελαττωματικού συστήματος διεύθυνσης ή μιας χαλασμένης ανάρτησης. Έχουμε συνεχώς προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις. Κάθε ένα από τα ανταλλακτικά μας συμμορφώνεται με τους κανόνες ποιότητας που καθορίζονται από τον κατασκευαστή.