Άρθρωση μπάρα για το αυτοκίνητό σoυ

Άρθρωση μπάρα για Top κατασκευαστές
- Άρθρωση μπάρα BMW Σειρά 3
- Άρθρωση μπάρα OPEL ASTRA
- Άρθρωση μπάρα VW GOLF
- OPEL CORSA
- Άρθρωση μπάρα TOYOTA YARIS
- Άρθρωση μπάρα FORD FOCUS
- Άρθρωση μπάρα VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Άρθρωση μπάρα FORD FIESTA
- Άρθρωση μπάρα MERCEDES-BENZ C-class
- Άρθρωση μπάρα TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Άρθρωση μπάρα SEAT IBIZA
- Άρθρωση μπάρα RENAULT CLIO
- Άρθρωση μπάρα SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Άρθρωση μπάρα FIAT PUNTO
- Άρθρωση μπάρα NISSAN QASHQAI
- Άρθρωση μπάρα AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Άρθρωση μπάρα; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Ασφαλής οδήγηση - ανεξαρτήτως ταχύτητας - με ανέπαφο εσωτερικό ακρόμπαρο
Το να μάθει κανείς πως κατευθύνεται ένα αυτοκίνητο δεν είναι και πολύ δύσκολο. Παρόλα αυτά, αυτή η εύκολη κατά τα άλλα ενέργεια συνδέεται με ένα πολύ πολύπλοκο μηχανισμό του εμπρόσθιου άξονα του αυτοκινήτου. Όταν το όχημα διαθέτει σύστημα μετάδοσης κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς, τότε η οδήγηση αλλά και ο ίδιος ο μηχανισμός κατεύθυνσης γίνονται ακόμα πιο πολύπλοκα. Το εσωτερικό ακρόμπαρο είναι ένα σημαντικό κομμάτι αυτού του μηχανισμού.
Πάντα ασφαλής μετάδοση ισχύος
Ο εμπρόσθιος άξονας θα πρέπει να είναι σε θέση να κινείται προς όλες τις κατευθύνσεις: οι κάθετες κινήσεις για τα αμορτισέρ και οι ακτινικές κινήσεις για τη στρέψη των τροχών είναι ιδιαίτερα απαιτητικές για το μηχανισμό των περιστρεφόμενων και κινούμενων εμπρόσθιων τροχών. Όμως, θα πρέπει να εξασφαλίζεται πάντα ένα πράγμα: η μετάδοση ισχύος από το κιβώτιο ταχυτήτων θα πρέπει να φτάνει πάντα στους εμπρόσθιους τροχούς ασφαλώς και αξιόπιστα.
Στην επίτευξη αυτού του σκοπού σημαντικό ρόλο παίζει το ακρόμπαρο. Μπορεί να περιστρέφεται με ακτινική κατεύθυνση και με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζει τη σωστή μετάδοση της περιστρεφόμενης κίνησης του συστήματος διεύθυνσης στους κινητήριους άξονες. Συγχρόνως, κινείται προς οποιαδήποτε εγκάρσια κατεύθυνση, απορροφώντας τόσο τις κινήσεις του τιμονιού όσο και τις κινήσεις των αμορτισέρ. Το εξάρτημα αυτό αποτελείται από μία υποδοχή που περιέχει μία σφαιρική άρθρωση. Συνδέονται με τη βοήθεια μίας σύνδεσης, που διαθέτει εγκοπή και αντίστοιχη προεξοχή.
Θέση του ακρόμπαρου
Η θέση του ακρόμπαρου είναι ακριβώς πάνω στον άξονα μετάδοσης κίνησης, που εξέρχεται από το κιβώτιο ταχυτήτων. Κρύβεται κάτω από ένα συνεχώς λιπαινόμενο χιτώνιο, το οποίο προστατεύει με ασφάλεια το ακρόμπαρο από τυχόν εισχώρηση ρύπων ή διαρροή λιπαντικού. Ωστόσο, αυτό το χιτώνιο είναι και το πιο αδύναμο σημείο του ακρόμπαρου.
Βλάβες του εσωτερικού ακρόμπαρου
Σε περίπτωση που συσσωρευτούν ρύποι στο εσωτερικό ακρόμπαρο ή εάν δεν είναι επαρκής η λίπανσή του, τότε προκύπτουν βλάβες. Τα εξαρτήματά του τρίβονται μεταξύ τους, προκαλώντας αμοιβαία φθορά. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει αντιληπτό από τον ήχο τριξίματος που παράγεται στις στροφές. Επιπλέον, το τιμόνι εμφανίζει ελαφριά αντίσταση. Σε περίπτωση που παρατηρηθούν αυτά τα συμπτώματα, το σημαντικότερο είναι να βρεθεί το αίτιο που τα προκαλεί. Ένα εσωτερικό ακρόμπαρο που έχει υποστεί βλάβες είναι πιθανό να σπάσει.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, γίνεται δυσκολότερο ο έλεγχος του συστήματος διεύθυνσης· η πορεία του αυτοκινήτου αποκλίνει έντονα και το όχημα «τραβάει» προς τη μία πλευρά. Όταν ένα αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο μπορούμε διαπιστώσουμε ότι έχει σπασμένο εσωτερικό ακρόμπαρο από το γεγονός ότι ο τροχός του θα κρέμεται χαλαρά και θα ταλαντώνεται όταν θα κινούμε το όχημα με τα χέρια μας.
Αντικατάσταση του εσωτερικού ακρόμπαρου
Η αντικατάσταση του εσωτερικού ακρόμπαρου απαιτεί την πλήρη αποσυναρμολόγηση του κινητήριου άξονα. Στο κατάστημά μας διατίθενται ειδικά εργαλεία που απλοποιούν σημαντικά τη διαδικασία και θα σας γλυτώσουν από την αναστάτωση που μπορούν να σας προκαλέσουν οι προσπάθειές σας να ολοκληρώσετε αυτήν την εργασία με τη βοήθεια γαλλικών κλειδιών και ακατάλληλων εργαλείων. Το κόστος αυτών των ειδικών εργαλείων είναι στα 25 ευρώ και κάνουν τη δουλειά πολύ ευκολότερη, πράγμα που καθιστά την αγορά τους συμφέρουσα.
Για να απεγκατασταθεί ο κινητήριος άξονας, θα πρέπει να αφαιρεθεί ο τροχός, να αποσυναρμολογηθεί ο σφαιρικός σύνδεσμος και να αφαιρεθεί ο κινητήριος άξονας από το ρουλεμάν τροχού που βρίσκεται στο πλάι του τροχού. Επίσης, θα πρέπει να χαλαρώσει και το ελαστικό προστατευτικό κάλυμμα που βρίσκεται πάνω στον τροχό. Μετά την αποσυναρμολόγηση, αντικαθιστάτε το εσωτερικό ακρόμπαρο με ένα άλλο.
Ευαίσθητες μετρήσεις
Όταν πρέπει να αποσυναρμολογηθεί έτσι κι αλλιώς ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης κίνησης, θα πρέπει τότε να αντικατασταθούν τουλάχιστον και το εσωτερικό και εξωτερικό προστατευτικό κάλυμμα τύπου CV. Οι ελαστικές φυσούνες έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής και έτσι γλυτώνετε τον κόπο της αντικατάστασής τους σε στάδιο μεγαλύτερης φθοράς. Τα ακρόμπαρα θα πρέπει τουλάχιστον να ελεγχθούν. Σε περίπτωση που οι ελαστικές φυσούνες φαίνονται εύθραυστες όταν τις τσακίζετε ή σε περίπτωση που παρουσιάζουν διαρροή λιπαντικού, αντικαταστήστε και αυτές.
Στους βραχίονες των ψαλιδιών τύπου «wishbone» είναι πιθανό να εμφανιστούν φθορές στα συνδετικά στοιχεία. Η αντικατάσταση του εσωτερικού ακρόμπαρου αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία να κάνετε το αυτοκίνητό σας να λειτουργεί σαν καινούργιο. Ιδανικά, όλα τα εξαρτήματα αντικαθιστώνται ταυτόχρονα και στις δύο πλευρές. Μετά την αντικατάσταση των εσωτερικών ακρόμπαρων, είναι απαραίτητο να επισκεφτείτε κάποιο συνεργείο αυτοκινήτων ώστε να ευθυγραμμιστεί το αυτοκίνητο.
Κόστος για ένα καινούργιο εσωτερικό ακρόμπαρο
Ένα καινούργιο ακρόμπαρο γνωστού κατασκευαστή, όπως είναι για παράδειγμα οι Monroe ή FEBI BILSTEIN, κοστίζει περίπου 18 EUR. Αυτές οι χαμηλές τιμές αποδεικνύουν ότι με μία εργασία επισκευής και την επένδυση μικρού ποσού χρημάτων μπορείτε να αλλάξετε εκτενώς τη λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου σας. Με την τοποθέτηση νέων εσωτερικών ακρόμπαρων, και πιθανόν και άλλων επιπλέον εξαρτημάτων, μπορείτε να αποκαταστήσετε πλήρως την οδηγική ασφάλεια του αυτοκινήτου σας.