Τεντωτήρας καδένας για το αυτοκίνητό σoυ
Τεντωτήρας καδένας για Top κατασκευαστές
- Τεντωτήρας καδένας BMW Σειρά 3
- Τεντωτήρας καδένας OPEL ASTRA
- Τεντωτήρας καδένας VW GOLF
- OPEL CORSA
- Τεντωτήρας καδένας TOYOTA YARIS
- Τεντωτήρας καδένας FORD FOCUS
- Τεντωτήρας καδένας VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Τεντωτήρας καδένας FORD FIESTA
- Τεντωτήρας καδένας MERCEDES-BENZ C-class
- Τεντωτήρας καδένας TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Τεντωτήρας καδένας SEAT IBIZA
- Τεντωτήρας καδένας RENAULT CLIO
- Τεντωτήρας καδένας SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Τεντωτήρας καδένας FIAT PUNTO
- Τεντωτήρας καδένας NISSAN QASHQAI
- Τεντωτήρας καδένας AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Τεντωτήρας καδένας; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Για το σωστό χρονισμό του διάκενου των βαλβίδων
Η χρήση της καδένας χρονισμού, γίνεται με σκοπό τη δημιουργία και τον συγχρονισμό του διάκενου των βαλβίδων. Η καδένα συνδέει τον εκκεντροφόρο με τον στροφαλοφόρο άξονα και παρέχει το χρονισμό της κίνησης του εμβόλου με το κλείσιμο της βαλβίδας. Σε αρκετά αυτοκίνητα, αντί για την καδένα χρονισμού, χρησιμοποιείται ένας ιμάντας χρονισμού. Οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική, για το χρονισμό των βαλβίδων, θεωρείτε στην εποχή μας ξεπερασμένη και δεν χρησιμοποιούνται. Ο κατακόρυφος άξονας, ο οποίος αποτελεί ουσιαστικά μια ράβδος στρέψης με δύο γρανάζια, δεν υπήρξε, εξαιτίας των κραδασμών του, ουδέποτε αξιόπιστος ως εναλλακτική.
Με τον ίδιο τρόπο, τα τεχνικά απλούστερα γρανάζια, που συνέδεαν το στρόφαλο και τον εκκεντροφόρο άξονα, μέσω ενός σετ γραναζιών, δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στα όλο και πιο απαιτητικά τους καθήκοντα: ήταν ιδιαίτερα βαριά, ιδιαίτερα αργά και απαιτούσαν επίπονες διαδικασίες για την κατασκευή τους, οπότε δεν είχαν καμία τύχη, απέναντι στις τεχνικά απλούστερες εναλλακτικές του ιμάντα χρονισμού και της καδένας χρονισμού. Μιας και ο ελαφρύς και εύκολος στη χρήση ιμάντας χρονισμού φθείρεται εύκολα, η βασική ιδέα πίσω από την καδένα χρονισμού ήταν η δημιουργία μίας ανθεκτικότερης εναλλακτικής, για το χρονισμό των βαλβίδων. Γεγονός, όμως, το οποίο δεν αποδείχθηκε σωστό.
Μια άσχημη έκπληξη για έναν κατασκευαστή πολυτελείας
Σε γενικές γραμμές, η καδένα χρονισμού αποτελεί πιο ανθεκτική εναλλακτική από τον ιμάντα χρονισμού. Αντί για το καουτσούκ με ενίσχυση από υαλονήματα, από το οποίο κατασκευάζεται ο ιμάντας, η καδένα χρονισμού, φτιάχνεται από συμπαγή χάλυβα. Πολλοί κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων όπως η Mercedes-Benz, προτιμούσαν τη συγκεκριμένη λύση για πάρα πολύ καιρό, μιας και τους προσέφερε ιδιαίτερα μεγάλες λειτουργικές περιόδους. Έως και τα τέλη της δεκαετίας του 1990, τα εκατομμύρια διανυθέντα χιλιόμετρα, ήταν κάτι κοινό για τη γερμανική μάρκα.
Παρ’ όλα αυτά, τη δεκαετία του 2000, παρουσιάστηκε κάτι απροσδόκητο: οι κινητήρες έσπαγαν κατά δεκάδες μετά τα 60.000 χλμ και για λόγους καλής θέλησης, έπρεπε να αντικατασταθούν. Τελικά, αποδείχτηκε ότι υπαίτιος ήταν ένας προμηθευτής καδενών χρονισμού: για λόγους οικονομίας, οι περίοδοι χρήσης των πρεσών και των εργαλείων ασφάλισης των καδενών, μεγάλωσαν. Εμφανίστηκαν ρωγμές στις συνδέσεις της καδένας, τις οποίες δεν πήρε χαμπάρι κανείς, που με την πάροδο του χρόνου έσπαγαν στο σημείο των συνδετικών βιδών. Η καδένα είναι τόσο δυνατή, όσο και το πιο αδύναμο συνδετικό σημείο της, οπότε ένα και μόνο προβληματικό τμήμα, είχε την ικανότητα να σπάσει ολόκληρη την καδένα. Ο συγκεκριμένος προμηθευτής παραδέχθηκε το λάθος και σήμερα, τα ανταλλακτικά μπορούν και πάλι να παράσχουν την κατάλληλη αντοχή που απαιτεί ένας κινητήρας από την καδένα χρονισμού.
Η συντήρηση ρουτίνας της καδένας χρονισμού
Η κίνηση των βαλβίδων ενός κινητήρα με καδένα χρονισμού αποτελείται από τα γρανάζια στο στροφαλοφόρο και τον εκκεντροφόρο άξονα, την ίδια την καδένα χρονισμού και τον τεντωτήρα της καδένας. Η ομάδα "τεντωτήρας αλυσίδας / αλυσίδα χρονισμού" έχει ως έργο, τη μόνιμη διατήρηση του απαιτούμενου τεντώματος της καδένας. Αν η καδένα χρονισμού είναι λιγότερο τεντωμένη, ενδέχεται να φύγει από τη θέση της, με αποτέλεσμα, στη χείριστη των περιπτώσεων, μεγάλες ζημιές στον κινητήρα.
Εάν ο τεντωτήρας τεντώνει περισσότερο την καδένα, αυτή θα φθαρεί ταχύτερα, οπότε θα μειωθεί η διάρκεια ζωής της. Έτσι, ο τεντωτήρας και κατά συνέπεια η καδένα, είναι εξοπλισμένα με αυτόματη ρύθμιση τεντώματος. Μόλις ο τεντωτήρας φτάσει στα όρια της ικανότητας τεντώματός του, η καδένα αρχίζει να χτυπάει, οπότε και απαιτείται η άμεση αντικατάστασή του. Η διάρκεια ζωής του χρονισμού των βαλβίδων με καδένα χρονισμού, είναι ακόμα και στις ημέρες μας το λιγότερο κοντά στα 150.000 χλμ.
Κανένας συμβιβασμός όσον αφορά στην ποιότητα
Η ποιότητα της μονάδας τεντωτήρα καδένας / καδένας χρονισμού και τον υπολοίπων τμημάτων του χρονισμού των βαλβίδων, δεν είναι ορατή με γυμνό μάτι. Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, ένα πολύ μικρό ελάττωμα από την παραγωγή, ενδέχεται να προκαλέσει βλάβες στον κινητήρα Η κατασκευή της μονάδας τεντωτήρα, καδένας χρονισμού και του συνόλου των εξαρτημάτων της, απαιτεί ιδιαίτερα προσεκτικό έλεγχο ποιότητας. Ο έλεγχος αυτός, απαιτεί πολλά χρήματα, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός ξένων κατασκευαστών, να μπαίνουν στον πειρασμό να κάνουν οικονομία, για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους.
Οι κατασκευαστές προϊόντων πολυτελείας, όμως, έχουν πιστοποιηθεί με το πρότυπο ISO 9001, ακολουθώντας πιστά τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν η συγκεκριμένη πιστοποίηση αναγράφεται στη συσκευασία ή υπάρχει στην ιστοσελίδα, τότε η ποιότητα του σετ τεντωτήρα καδένας / καδένας χρονισμού είναι εξασφαλισμένη.
Το κόστος αντικατάστασης της καδένας χρονισμού
Η καδένα χρονισμού δεν αποτελεί ιδιαίτερα ακριβό τμήμα του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα και όσον αφορά στο παραπάνω μοντέλο πολυτελείας, προσφέρεται ένα εξαιρετικό σετ αντικατάστασης, από έναν επώνυμο κατασκευαστή, με κόστος 300 ευρώ. Αν συγκρίνετε τις τιμές, θα παρατηρήσετε ότι προσφέρονται για το ίδιο μοντέλο, προϊόντα στη μισή τιμή. Πα’ όλα αυτά, σας συνιστούμε ανεπιφύλακτα, να μην πάρετε το ρίσκο όσον αφορά στο συγκεκριμένο τμήμα, να επιλέξετε κάποια οικονομική προσφορά.
Το δυσκολότερο σημείο δεν είναι η αγορά, αλλά η τοποθέτησή της. Κανένα συνεργείο δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει αυτή την επισκευή, μαζί με την αγορά του ανταλλακτικού, κάτω από τα 1500 ευρώ. Το να αντικαταστήσετε μόνοι σας την καδένα χρονισμού και τον τεντωτήρα, προϋποθέτει ότι διαθέτετε τις δεξιότητες και την εμπειρία που απαιτούνται. Με τη χρήση εργαλείων Κάντο Μόνος Σου (DIY), η επισκευή θα κρατήσει κοντά στις 6 ώρες.



















































