0

0.00

#

Ωστήριο Βαλβίδας για Αυτοκίνητο

Επιλέξτε το αυτοκίνητό σας

Αγοράστε Ωστήριο Βαλβίδας κατάλληλο για το Αυτοκίνητο από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στις καλύτερες τιμές από ποτέ.

Ωστήριο Βαλβίδας από επιλεγμένους και κορυφαίους κατασκευαστές

  • FEBI BILSTEIN Ωστήριο Βαλβίδας
  • VAICO Ωστήριο Βαλβίδας
  • TOPRAN Ωστήριο Βαλβίδας
  • SWAG Ωστήριο Βαλβίδας
  • JP GROUP Ωστήριο Βαλβίδας
  • JAPANPARTS Ωστήριο Βαλβίδας
  • LEMFÖRDER Ωστήριο Βαλβίδας
  • OPTIMAL Ωστήριο Βαλβίδας
  • Αγοράστε σε κορυφαίες τιμές, από εδώ BLUE PRINT Ωστήριο Βαλβίδας
  • Αγοράστε σε κορυφαίες τιμές, από εδώ INA Ωστήριο Βαλβίδας
  • Αγοράστε σε κορυφαίες τιμές, από εδώ HERTH+BUSS JAKOPARTS Ωστήριο Βαλβίδας
  • Αγοράστε σε κορυφαίες τιμές, από εδώ SASIC Ωστήριο Βαλβίδας
  • Αγοράστε σε κορυφαίες τιμές, από εδώ RUVILLE Ωστήριο Βαλβίδας
  • Αγοράστε σε κορυφαίες τιμές, από εδώ TRISCAN Ωστήριο Βαλβίδας
  • Αγοράστε σε κορυφαίες τιμές, από εδώ MEYLE Ωστήριο Βαλβίδας
  • Αγοράστε σε κορυφαίες τιμές, από εδώ BUGIAD Ωστήριο Βαλβίδας
  • ASHIKA
  • IPSA
  • KOLBENSCHMIDT
  • BEHR THERMOT-TRONIK
  • AJUSA
  • AE
  • BTS TURBO
  • PETERS ENNEPETAL
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE κατάλογος μερών του οχήματος
  • Borsehung κατάλογος μερών του οχήματος
  • FRECCIA κατάλογος μερών του οχήματος
  • FAI AutoParts κατάλογος μερών του οχήματος
  • AUTOMEGA κατάλογος μερών του οχήματος
  • BF κατάλογος μερών του οχήματος
  • DT κατάλογος μερών του οχήματος
  • CAMPRO κατάλογος μερών του οχήματος
  • MAXGEAR
  • ET ENGINETEAM
Άλλα εξαρτήματα αυτοκινήτων Κινητήρας
Λάδι Κινητήρα

Λάδι Κινητήρα

(1323 προϊόντα)
Αντλία Νερού + Σετ Οδοντωτού Ιμάντα

Αντλία Νερού + Σετ Οδοντωτού Ιμάντα

(5371 προϊόντα)
Βιδωτή Τάπα, Κάρτερ Λαδιού

Βιδωτή Τάπα, Κάρτερ Λαδιού

(1531 προϊόντα)
Έδραση, Κινητήρας

Έδραση, Κινητήρας

(26055 προϊόντα)
Φλάντζα, Κάλυμμα Κυλινδροκεφαλής

Φλάντζα, Κάλυμμα Κυλινδροκεφαλής

(10468 προϊόντα)
Βαλβίδα AGR

Βαλβίδα AGR

(4231 προϊόντα)
Προβολή όλων

Ελαττωματικό Ωστήριο Βαλβίδας; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης

Τα υδραυλικά ωστήρια βαλβίδας χρησιμοποιούνται στα συστήματα ελέγχου βαλβίδων του κινητήρα από το 1954. Ο ρόλος τους είναι να ελέγχουν αυτόματα τη λειτουργία των βαλβίδων. Στο παρελθόν, οι βαλβίδες έπρεπε να ρυθμίζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα με τη βοήθεια ενός ζύγωθρου βαλβίδων. Τα ωστήρια των υδραυλικών βαλβίδων έκαναν περιττό αυτό τα βήμα.

Προκλήσεις που έχουν να κάνουν με το σχεδιασμό του κινητήρα

Κατά κύριο λόγο, ένας κινητήρας αποτελείται από ένα θάλαμο καύσης, έμβολα και βαλβίδες. Αυτό ισχύει τόσο για του κινητήρες πετρελαίου όσο και για τους κινητήρες βενζίνης. Στη συνηθισμένη δομή των κινητήρων, οι βαλβίδες τοποθετούνται ακριβώς πάνω από τους θαλάμους καύσης ώστε να καθίσταται δυνατός ο άμεσος έλεγχός τους από τον εκκεντροφόρο άξονα. Η συγκεκριμένη δομή, παρά τα μειονεκτήματά της, χρησιμοποιείται συχνά ακόμα και σήμερα.
Το βασικό πρόβλημα είναι το γεγονός ότι αυξάνει υπερβολικά το ύψος του κινητήρα. Απαιτούνται βαθιοί θάλαμοι ώστε να χωρέσει το ψηλό συγκρότημα του κινητήρα. Αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα στα βαν και τα στέισον βάγκον αυτοκίνητα. Όταν όμως τα εμπρόσθια τμήματα των αυτοκινήτων γίνονται ολοένα και πιο επίπεδα – ειδικά όσον αφορά τα σπορ αυτοκίνητα – τότε απαιτείται η χρήση ενός κινητήρα διαφορετικής δομής. Μία από τις λύσεις που προτάθηκαν ήταν η αλλαγή θέσης του εκκεντροφόρου άξονα.

Η αλλαγή θέσης του εκκεντροφόρου άξονα έφερε νέες προκλήσεις

Στα μικρού μεγέθους αυτοκίνητα και τα σπορ αυτοκίνητα, όπως είναι για παράδειγμα το Fiat Cinquecento ή το Pontiac Fiero, ο εκκεντροφόρος άξονας τοποθετήθηκε στο εσωτερικό του συγκροτήματος του κινητήρα (cam-in-block). Σε αυτούς τους κινητήρες, η μηχανική ισχύς του εκκεντροφόρου άξονα μεταδίδεται διαδοχικά μέσω ράβδων ώθησης και ζύγωθρων βαλβίδων. Το πρόβλημα αυτής της λύσης είναι η έκταση του μηχανισμού μετάδοσης κίνησης, γεγονός που έκανε το χρονισμό των βαλβίδων λιγότερο ακριβή.
Για να αποφευχθεί η ανάγκη συνεχούς ρύθμισης του ύψους των βαλβίδων, εφευρέθηκαν τα υδραυλικά ωστήρια βαλβίδων, που ρύθμιζαν αυτόματα τα ύψη τους. Παρά το γεγονός ότι τα ωστήρια προορίζονταν αρχικά για χρήση σε κινητήρες με μακρύ μηχανισμό κίνησης βαλβίδων, χρησιμοποιούνται πλέον ως βασική επιλογή και στους κινητήρες με εκκεντροφόρο επικεφαλής.

Δομή του υδραυλικού ωστηρίου βαλβίδας

Το υδραυλικό ωστήριο βαλβίδας τοποθετείται μεταξύ του εκκεντροφόρου άξονα και της βαλβίδας. Το εξάρτημα αυτό αποτελείται από διάφορα μέρη:

  • Κάλυμμα ράβδου ώθησης,
  • Μπουζόνι,
  • Βαλβίδα ρύθμισης,
  • Ελατήριο επαναφοράς.

Το μπουζόνι, το οποίο βρίσκεται στο κάλυμμα της ράβδου ώθησης, έχει συγκεκριμένο ύψος. Το κενό μεταξύ μπουζονιού και καλύμματος επιτρέπει την εισαγωγή του λαδιού. Το μπουζόνι διατηρείται υπό πίεση με τη βοήθεια ενός ελατηρίου. Μία μικρή οπή πάνω στο μπουζόνι επιτρέπει τη είσοδο λαδιού από τον κινητήρα. Την οπή αυτή κλείνει η βαλβίδα ρύθμισης μέσω ενός ελατηρίου που της ασκεί πίεση. Το άνοιγμα μπορεί να δώσει διέξοδο στο λάδι μόνο όταν ο διερχόμενος εκκεντροφόρος δημιουργεί μία δράση έλξης. Το λάδι ρέει μέσω του αρχικώς συμπαγούς μπουζονιού, αντισταθμίζοντας το μικρότερο διάκενο βαλβίδας.

Φθορά του υδραυλικού ωστηρίου βαλβίδας

Το υδραυλικό ωστήριο βαλβίδας είναι ένα περίπλοκο εξάρτημα, με πολλά μικρότερα εξαρτήματα. Η λειτουργία του εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το αν το λάδι είναι πάντα αρκετά ρευστό και καθαρό. Η συσσώρευση υπολειμμάτων στο υδραυλικό ωστήριο βαλβίδας θα προκαλέσει την παύση της λειτουργίας του. Επιπλέον, με την πάροδο του χρόνου τα ελατήρια επαναφοράς χάνουν την τάνυσή τους. Αυτό έχει να κάνει κυρίως με το μικρό ελατήριο που διατηρεί στη θέση της τη βαλβίδα ελέγχου του μπουζονιού. Για το υδραυλικό ωστήριο βαλβίδας είναι σημαντικό να διατηρεί την πλήρη υδραυλική του τάνυση, όταν διέρχεται ο εκκεντροφόρος άξονας. Αυτό είναι αδύνατο στην περίπτωση που το ελατήριο επαναφοράς είναι ελαττωματικό.
Όταν ένα υδραυλικό ωστήριο βαλβίδας είναι ελαττωματικό γίνεται αντιληπτό από τον ήχο που παράγει, που στην αρχή ακούγεται σαν ήχος χτυπήματος και κροταλίσματος από το χώρο του κινητήρα. Στα παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων, όπως είναι για παράδειγμα το Golf 2, μία τέτοια ένδειξη μπορεί να αγνοηθεί. Οι σύγχρονοι κινητήρες διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ και αντιδρούν με πιο ευαίσθητο τρόπο σε οποιαδήποτε μορφής δυσλειτουργία. Στη χειρότερη περίπτωση, είναι πιθανό να επηρεαστεί το ύψος των βαλβίδων, κάνοντας έτσι το έμβολο να χτυπά τις βαλβίδες, πράγμα το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στον κινητήρα.

Αντικατάσταση των υδραυλικών ωστηρίων βαλβίδας

Δεδομένου ότι τα υδραυλικά ωστήρια βαλβιδας βρίσκονται μεταξύ του εκκεντροφόρου άξονα και των βαλβίδων, ο εκκεντροφόρος επικεφαλής που συναντάται στους συνηθισμένους κινητήρες θα πρέπει να αποσυναρμολογηθεί. Η εργασία αυτή περιλαμβάνει και την αφαίρεση του μηχανισμού κίνησης του εκκεντροφόρου. Στους κινητήρες με ιμάντα χρονισμού, η διαδικασία αυτή είναι σχετικά εύκολη. Στους κινητήρες με καδένα χρονισμού η διαδικασία αυτή είναι σημαντικά δυσκολότερη. Και στις δύο περιπτώσεις, η αντικατάσταση του υδραυλικού ωστηρίου βαλβίδας θα πρέπει να θεωρηθεί ευκαιρία για την αντικατάσταση και των δύο αυτών εξαρτημάτων.
Κάτι τέτοιο είναι προφανές, όσον αφορά τους κινητήρες με μετάδοση κίνησης με ιμάντα. Σχετικά με τους κινητήρες με καδένα χρονισμού, η αντικατάστασή της εξαρτάται από την ηλικία της. Παρόλα αυτά, ένα μεγάλο τμήμα της διαδικασίας αυτής ολοκληρώνεται ήδη με την αποσυναρμολόγηση του εκκεντροφόρου άξονα, και ως εκ τούτου αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία για την αντικατάσταση των προαναφερθέντων εξαρτημάτων.
Όταν έχει αφαιρεθεί ο εκκεντροφόρος άξονας, τα ωστήρια μπορούν γενικά να τραβηχτούν από τις θέσεις στήριξής τους με τη βοήθεια μίας πένσας. Αντικαθιστώνται απλά με καινούργια ωστήρια βαλβίδων. Η αντικατάσταση των υδραυλικών ωστηρίων βαλβίδων απαιτεί απόλυτη καθαριότητα!
Μετά την εγκατάσταση των καινούργιων ωστηρίων βαλβίδων και την επανασυναρμολόγηση ολόκληρου του κινητήρα, το αυτοκίνητο θα πρέπει να παραμείνει ακίνητο για τουλάχιστον μία ώρα, δίνοντας έτσι χρόνο στα ωστήρια βαλβίδων να μπουν στη θέση τους. Μόνο μετά το πέρας αυτού του χρονικού διαστήματος μπορείτε να εκκινήσετε τον κινητήρα και να τον αφήσετε για λίγα λεπτά να λειτουργήσει στο ρελαντί.

Επισκευή των ωστηρίων βαλβίδων?

Μερικοί ιδιώτες ερασιτέχνες επιχειρούν να επισκευάσουν τα υδραυλικά ωστήρια βαλβίδων διαχωρίζοντας το ελατήριο επαναφοράς από τη βαλβίδα. Πέραν του γεγονότος ότι για να γίνει κάτι τέτοιο απαιτείται αρκετή δουλειά, δεν έχετε και να κερδίσετε τίποτα ουσιώδες από μία τέτοια κίνηση. Παρότι είναι πιθανό να μπορεί και πάλι το ελατήριο επαναφοράς να στεγανοποιήσει το ωστήριο βαλβίδας από την εσωτερική πλευρά, η δύναμη πίεσης του ελατηρίου δεν είναι πλέον καθορισμένη. Η σφαιρική βαλβίδα θα έπρεπε να ανοίγει σε συγκεκριμένη πίεση λαδιού.
Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό λόγω υπερβολικής πίεσης από μέρους του ελατηρίου, τότε είναι πιθανό να επηρεαστεί η λειτουργικότητα του υδραυλικού ωστηρίου βαλβίδας. Επιπλέον, ένα βίαια συμπιεσμένο ελατήριο φθείρεται πολύ γρήγορα και κατά συνέπεια το πρόβλημα αυτό καθυστερείται μόνο για χίλια περίπου μίλια – στην καλύτερη περίπτωση.

Κόστος ενός υδραυλικού ωστηρίου βαλβίδας

Το γεγονός ότι είναι ανώφελο να γίνονται οποιεσδήποτε προσπάθειες επισκευής του υδραυλικού ωστηρίου βαλβίδας γίνεται αντιληπτό όταν ληφθούν υπόψη οι τιμές των καινούργιων ανταλλακτικών. Ένα καινούργιο υδραυλικό ωστήριο βαλβίδας γνωστού κατασκευαστή, όπως είναι η εταιρεία FEBI BILSTEIN, κοστίζει μόλις 10 EUR, ακόμα και για ένα ακριβό αυτοκίνητο, όπως είναι τα μοντέλα της Mercedes-Benz. Για έναν μεγάλο κινητήρα έξι ή οκτώ κυλίνδρων, η αντικατάσταση όλων των βαλβίδων θα σας στοιχίσει λιγότερο από 100 EUR, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του κινητήρα και καθιστώντας τον έτοιμο να διανύσει δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με άριστη λειτουργία.

Ευαίσθητα επιπλέον μέτρα

Η αποσυναρμολόγηση του εκκεντροφόρου άξονα είναι μία εκτενής εργασία επισκευής του κινητήρα, παρότι η κεφαλή του κυλίνδρου παραμένει στη θέση της. Παρόλα αυτά, εγείρει την ευκαιρία διενέργειας σχολαστικού ελέγχου του εκκεντροφόρου άξονα. Πιθανή αιτία εμφάνισης ενός φθαρμένου υδραυλικού ωστηρίου βαλβίδας είναι η έλλειψη λαδιού. Οπότε, είναι λογικό να μετρήσετε με ακρίβεια τις διαστάσεις του εκκεντροφόρου άξονα. Έτσι, εξασφαλίζεται καθαρότητα και ασφάλεια. Στη χειρότερη των περιπτώσεων, θα χρειαστεί να εγκατασταθεί καινούργιος εκκεντροφόρος άξονας. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα επέφερε ακόμα μεγαλύτερο κόστος, ενώ, από την άλλη μεριά, θα ανανέωνε κατά το ήμισι τη μονάδα του κινητήρα.
Σε αυτήν την περίπτωση, αντικαθιστώνται επίσης η καδένα χρονισμού και ο εντατήρας ή ο ιμάντας χρονισμού με τροχαλία και η αντλία νερού. Εάν η κατάσταση του εκκεντροφόρου άξονα είναι εντός αποδεκτών ορίων, τότε θα πρέπει να αντικατασταθεί τουλάχιστον το ρουλεμάν του άξονα. Τα χρησιμοποιημένα και απεγκατεστημένα ρουλεμάν δε θα πρέπει να ξαναχρησιμοποιούνται. Είναι καλή επιλογή να εφαρμόσετε καινούργιο λάδι στα υδραυλικά ωστήρια βαλβίδας. Για κάθε εργασία επισκευής παρόμοιας έκτασης, είναι προφανές ότι συνιστάται η αλλαγή λαδιών και φίλτρου.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ: η ανάλυση λαδιού πριν τη διενέργεια οποιασδήποτε επισκευαστικής εργασίας μπορεί να δώσει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την εσωτερική κατάσταση του κινητήρα, καθιστώντας δυνατή τη διαπίστωση πιθανής εκτεταμένης φθοράς των φλαντζών των εμβόλων ή των ρουλεμάν του στροφαλοφόρου άξονα. Η εμφάνιση ιχνών εισαγωγής νερού ή η ύπαρξη υπερβολικής ποσότητας αιθάλης στο θάλαμο του κινητήρα, αποτελούν ενδείξεις βλαβών.
Στις μέρες μας, η ανάλυση λαδιού καθιστά εφικτή την έκδοση αποτελεσμάτων με εξαιρετικά μεγάλη ακρίβεια, δίνοντας ακόμα τη δυνατότητα να εντοπιστεί και τυχόν ελαττωματική φλάντζα κεφαλής κυλίνδρου. Με την επένδυση μικρού ποσού χρημάτων για τη διενέργεια της ανάλυσης λαδιού, μπορείτε να έχετε μία γενική εικόνα και πληροφορίες για όλες τις απαραίτητες εργασίες που αφορούν τον έλεγχο ολόκληρου του κινητήρα. Σε αντίθετη περίπτωση, θα ήταν πραγματικός μπελάς εάν, μετά την αντικατάσταση των υδραυλικών ωστηρίων βαλβίδων, χρειαζόταν να αποσυναρμολογήσετε και πάλι ολόκληρο τον κινητήρα.

Τα καλύτερα σε πωλήσεις:

  • Ωστήριο βαλβίδας
    RIDEX Ωστήριο βαλβίδας 1216R0031 με χαμηλό κόστος
    RIDEX | 1216R0031
    5,39 € -83% στλπ: 30,10 € Εξοικονομήστε: 83%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    RIDEX Ωστήριο βαλβίδας 1216R0032 με χαμηλό κόστος
    RIDEX | 1216R0032
    6,43 € -29% στλπ: 9,00 € Εξοικονομήστε: 29%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    RIDEX Ωστήριο βαλβίδας 1216R0024 με χαμηλό κόστος
    RIDEX | 1216R0024
    5,07 € -33% στλπ: 7,50 € Εξοικονομήστε: 33%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    INA Ωστήριο βαλβίδας 420 0098 10 με χαμηλό κόστος
    INA | 420 0098 10
    5,05 € -28% στλπ: 7,00 € Εξοικονομήστε: 28%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    INA Ωστήριο βαλβίδας 420 0043 10 με χαμηλό κόστος
    INA | 420 0043 10
    7,02 € -30% στλπ: 10,00 € Εξοικονομήστε: 30%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    INA Ωστήριο βαλβίδας 420 0086 10 με χαμηλό κόστος
    INA | 420 0086 10
    5,21 € -26% στλπ: 7,00 € Εξοικονομήστε: 26%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    INA Ωστήριο βαλβίδας 420 0118 10 με χαμηλό κόστος
    INA | 420 0118 10
    7,39 € -27% στλπ: 10,00 € Εξοικονομήστε: 27%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    AE Ωστήριο βαλβίδας FOL187 με χαμηλό κόστος
    AE | FOL187
    8,21 € -26% στλπ: 11,00 € Εξοικονομήστε: 26%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE Ωστήριο βαλβίδας 07.12.103 με χαμηλό κόστος
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
    7,51 € -32% στλπ: 11,00 € Εξοικονομήστε: 32%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    FEBI BILSTEIN Ωστήριο βαλβίδας 18672 με χαμηλό κόστος
    FEBI BILSTEIN | 18672
    8,26 € -32% στλπ: 12,00 € Εξοικονομήστε: 32%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    FEBI BILSTEIN Ωστήριο βαλβίδας 07060 με χαμηλό κόστος
    FEBI BILSTEIN | 07060
    7,81 € -30% στλπ: 11,00 € Εξοικονομήστε: 30%
  • Ωστήριο βαλβίδας
    FEBI BILSTEIN Ωστήριο βαλβίδας 19677 με χαμηλό κόστος
    FEBI BILSTEIN | 19677
    10,00 € -29% στλπ: 14,00 € Εξοικονομήστε: 29%