Βάση προφυλακτήρα για το αυτοκίνητό σoυ
Βάση προφυλακτήρα για Top κατασκευαστές
- Βάση προφυλακτήρα BMW Σειρά 3
- Βάση προφυλακτήρα OPEL ASTRA
- Στήριγμα, προφυλακτήρας VW GOLF
- OPEL CORSA
- Βάση προφυλακτήρα TOYOTA YARIS
- Βάση προφυλακτήρα FORD FOCUS
- Στήριγμα, προφυλακτήρας VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Βάση προφυλακτήρα FORD FIESTA
- Βάση προφυλακτήρα MERCEDES-BENZ C-class
- Στήριγμα, προφυλακτήρας TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Βάση προφυλακτήρα SEAT IBIZA
- Βάση προφυλακτήρα RENAULT CLIO
- Στήριγμα, προφυλακτήρας SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Βάση προφυλακτήρα FIAT PUNTO
- Βάση προφυλακτήρα NISSAN QASHQAI
- Στήριγμα, προφυλακτήρας AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Βάση προφυλακτήρα; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Δεν φαίνονται, αλλά είναι σημαντικές - οι βάσεις του προφυλακτήρα
Η βάση του προφυλακτήρα είναι το τμήμα που προσφέρει προστασία στο όχημα σε περιπτώσεις συγκρούσεων, κρατώντας την σε κάποια απόσταση από το πλαίσιό του. Αποτελείται από ένα συγκολλημένο μεταλλικό τμήμα υπό γωνία. Η βάση του προφυλακτήρα αποτελεί τμήμα των ζωνών παραμόρφωσης του αυτοκινήτου, όπως και ο προφυλακτήρας. Η τοποθέτησή του παρουσιάζει ιδιαίτερη ευκολία.
Διατηρώντας το κόστος σε περίπτωση ατυχήματος, ελεγχόμενο
Ο προφυλακτήρας δεν αποτελεί πια την ισχυρή προστασία από κάθε είδος ελαφρού χτυπήματος, όπως παλαιότερα. Για λόγους σχεδιασμού και βάρους, ο προφυλακτήρας των σημερινών αυτοκινήτων, κατασκευάζεται από πλαστικό και είναι σχετικά εύθραυστος. Εκτελεί ωστόσο μια σημαντική λειτουργία: απορροφά τα ελαφρά χτυπήματα αποτρέποντας τις ζημιές στο σασί. Για να μπορεί να διατελέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το συγκεκριμένο έργο, οι βάσεις διατηρούν τον προφυλακτήρα σε μια απόσταση 15 περίπου εκατοστών από το αμάξωμα, δημιουργώντας ένα επιπλέον κενό ανάμεσα στον προφυλακτήρα και το αμάξωμα.
Όταν προκύπτει κάποια σύγκρουση, κάμπτεται αρχικά ο προφυλακτήρας, στη συνέχεια οι βάσεις και τελευταίο, το πλαίσιο του αυτοκινήτου. Έτσι, μειώνεται το κόστος των επισκευών. Αν η σύγκρουση είναι ασθενής και παραμορφωθούν μόνον ο προφυλακτήρας και οι βάσεις του, μπορούν με ευκολία να αντικατασταθούν χωρίς συγκόλληση.
Η δομή των βάσεων του προφυλακτήρα
Η βάση του προφυλακτήρα αποτελείται από ένα μεταλλικό τμήμα με οπές και από ένα σταθερό τμήμα από μέταλλο συγκολλημένο στην επιφάνειά του. Οι οπές είναι για την στήριξη των βιδών στερέωσης. Από την άλλη πλευρά, η βάση διαθέτει το απαραίτητο στοιχείο στήριξης για τον προφυλακτήρα. Υπάρχει περίπτωση να είναι και αυτό βιδωτό. Μερικές ακόμα συνηθισμένες κατασκευές αποτελούν οι ράβδοι και τα συστήματα στερέωσης μετά από πίεση.
Πόσο ανθεκτική είναι μια βάση προφυλακτήρα?
Τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, υπήρχε ένας νόμος στις ΗΠΑ, που έλεγε ότι κάθε αυτοκίνητο θα πρέπει να αντέχει χωρίς την παραμικρή βλάβη, συγκρούσεις με τουλάχιστον 5 χλμ / ώρα. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία τεράστιων προφυλακτήρων με πολύ βαριές βάσεις. Αντί για τις συνηθισμένες μεταλλικές πλάκες στήριξης, χρησιμοποιήθηκαν ρυθμιζόμενα συστήματα με λειτουργία επαναφοράς. Οι συγκεκριμένες, ιδιαίτερα ακριβές και βαριές λύσεις, πλέον, είναι εκτός χρήσης.
Ιδιαίτερα στην εποχή της προειδοποίησης της εγγύτητας, οι συγκεκριμένες ακριβές και δαπανηρές σε καύσιμα κατασκευές, είναι πια ξεπερασμένες. Σήμερα, οι προφυλακτήρες παθαίνουν ζημιές πολύ εύκολα κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, ιδιαίτερα αφού πολύ συχνά είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος. Ωστόσο, εκτιμάται ότι μια σύγκρουση με ταχύτητα 8 χλμ/ώρα δεν θα προκαλέσει ζημιά στο πλαίσιο, αν και αυτό έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με το ίδιο το αυτοκίνητο.
Ζημιές των βάσεων του προφυλακτήρα
Πέρα των ζημιών που προκαλούνται από τις συγκρούσεις, οι βάσεις του προφυλακτήρα έχουν έναν ιδιαίτερα δυνατό εχθρό: τη σκουριά. Αν και τα συγκεκριμένα τμήματα κατασκευάζονται από μέταλλο περασμένο με ψευδάργυρο για αντισκωριακή προστασία, η τριβή και η χρόνια χρήση, ενδέχεται να επιφέρουν ζημιές στην προστατευτική επικάλυψη, οπότε η διάβρωση ξεκινά το καταστροφικό της έργο, τρώγοντας τις βάσεις. Η ζημιά γίνεται εμφανής, όταν ξαφνικά ο προφυλακτήρας αρχίζει να γέρνει. Μέχρι να φανεί φυσικά αυτό, ενδέχεται να περάσει και μια δεκαετία. Θα πρέπει, λοιπόν, οι βάσεις του προφυλακτήρα να ελέγχονται συχνά για διάβρωση.
Επισκευή των βάσεων του προφυλακτήρα
Το μοναδικό δύσκολο μέρος της επισκευής της βάσης του προφυλακτήρα, είναι το λύσιμό του, χωρίς ζημιές. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα απαιτούν ειδική φροντίδα και χειρισμό, ανάλογα με το σχέδιο συντήρησής τους. Στην περιοχή του προφυλακτήρα, ενδέχεται να είναι τοποθετημένοι και οι αισθητήρες σύγκρουσης των αερόσακων. Αν έχουν ενεργοποιηθεί, η επισκευή θα είναι ιδιαίτερα υψηλότερη από μια απλή αλλαγή της βάσης. Συχνά, είναι πιο εύκολο να λυθεί ο προφυλακτήρας μαζί με τις βάσεις του και στη συνέχεια, να βγουν οι βάσεις από τον προφυλακτήρα.
Το παραπάνω ισχύει, κατ’ εξοχήν, στα συστήματα με ράβδους και συστήματα πίεσης. Η συγκόλληση μιας βάσης προφυλακτήρα είναι θεωρητικά δυνατή. Οι χαμηλές τιμές του ανταλλακτικού κάνουν αυτές τις, σε γενικές γραμμές, μη ικανοποιητικές προσπάθειες επισκευής, περιττές.
Η ποιότητα της βάσης του προφυλακτήρα
Από τεχνική άποψη, η βάση του προφυλακτήρα αποτελεί ένα απλό ανταλλακτικό. Στα οικογενειακά αυτοκίνητα, οι τιμές τους ξεκινούν σχεδόν από τα 10 ευρώ η μια. Ωστόσο, μόνον τα OEM ανταλλακτικά αυτοκινήτων, παράγονται με βάση τις προδιαγραφές των κατασκευαστών των αυτοκινήτων με ακρίβεια στα σημεία προσαρμογής, κατασκευής, προστασίας από τη σκουριά και ικανότητας αντοχής. Έτσι, θα πρέπει να αγοράζετε αποκλειστικά βάσεις προφυλακτήρων από το κατάστημά μας, οι οποίες καλύπτουν τις συγκεκριμένες απαιτήσεις κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων.



















































