Ιμάντας χρονισμού για το αυτοκίνητό σoυ

Οδοντωτός ιμάντας για Top κατασκευαστές
- Ιμάντας χρονισμού BMW Σειρά 3
- Ιμάντας χρονισμού OPEL ASTRA
- Οδοντωτός ιμάντας VW GOLF
- OPEL CORSA
- Ιμάντας χρονισμού TOYOTA YARIS
- Ιμάντας χρονισμού FORD FOCUS
- Οδοντωτός ιμάντας VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Ιμάντας χρονισμού FORD FIESTA
- Ιμάντας χρονισμού MERCEDES-BENZ C-class
- Οδοντωτός ιμάντας TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Ιμάντας χρονισμού SEAT IBIZA
- Ιμάντας χρονισμού RENAULT CLIO
- Οδοντωτός ιμάντας SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Ιμάντας χρονισμού FIAT PUNTO
- Ιμάντας χρονισμού NISSAN QASHQAI
- Οδοντωτός ιμάντας AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Ιμάντας χρονισμού; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Φτηνός, αλλά σημαντικός: Ο ιμάντας χρονισμού
Ο ιμάντας χρονισμού είναι ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα του αυτοκινήτου, το οποίο συγχρονίζει την περιστροφή του εκκεντροφόρου άξονα και του στροφαλοφόρου άξονα, διαδικασία η οποία είναι σημαντική για τον έλεγχο των βαλβίδων. Σε περίπτωση ρήξης, η εμφάνιση σοβαρής βλάβης στον κινητήρα είναι αναπόφευκτη.
Λειτουργία και θέση του ιμάντα χρονισμού
Ο ιμάντας χρονισμού είναι ένας επίπεδος ιμάντας με εγκάρσια δόντια, τα οποία βρίσκονται στις αυλακώσεις που υπάρχουν πάνω στους κινητήριους τροχούς του στροφαλοφόρου άξονα και του εκκεντροφόρου άξονα. Τα δόντια αναγκάζουν τον στροφαλοφόρο άξονα και τον εκκεντροφόρο άξονα να σχηματίζουν μία συγκεκριμένη γωνία. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Όταν ανεβαίνει το έμβολο, οι βαλβίδες που έχουν τεθεί σε κίνηση από τον εκκεντροφόρο άξονα θα πρέπει να βγουν από τη μέση. Αν το έμβολο χτυπήσει τις βαλβίδες, τότε θα χρειαστεί να γίνει μία αρκετά ακριβή επισκευή.
Έτσι, ο ιμάντας χρονισμού βρίσκεται στη διαμήκη πλευρά του κινητήρα και συνδέει και τους δύο άξονες. Επιπλέον, ο ιμάντας χρονισμού χρησιμοποιείται συχνά για να θέσει σε κίνηση και άλλα βοηθητικά εξαρτήματα.
Γεννήθηκε στο Deggendorf για να κατακτήσει τον κόσμο
Στα αλήθεια, μήπως θυμάται κανείς τον Γερμανό κατασκευαστή αυτοκινήτων Glas; Η πιο γνωστή δημιουργία του ήταν το μίνι αυτοκίνητο "Goggomobil". Εκείνο το οποίο έφερε πολλά κέρδη στον κατασκευαστή, μετατράπηκε αργότερα σε κατάρα: παρότι ο Glas δημιούργησε εκπληκτικά καινοτόμα αυτοκίνητα, δεν έχασε ποτέ τη φήμη του ως δημιουργός του Goggomobil.
Αποτελεί παρηγοριά το γεγονός ότι πολλές από τις εφευρέσεις του Glas έχουν βρει τη θέση τους στα σημερινά αυτοκίνητα – για παράδειγμα, ο ιμάντας χρονισμού. Κατασκευάστηκε με σκοπό να είναι μικρότερος, ελαφρύτερος, πιο αξιόπιστος και να λειτουργεί πιο ομαλά εν συγκρίσει με την καδένα χρονισμού , ενώ συνάμα προοριζόταν να αντικαταστήσει τους κάθετους άξονες ή τον ευθύγραμμο οδοντωτό τροχό, θέτοντας έτσι νέα πρότυπα για την δομή τους. Τελικά, σημείωσε μεγάλη επιτυχία: ο ιμάντας χρονισμού αποτελεί το νούμερο 1 εξάρτημα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρότι κατασκευάστηκε εξαρχής για χρήση ως ανταλλακτικό. Οι σύγχρονοι ιμάντες χρονισμού είναι πολύ ανθεκτικοί και σε καμία περίπτωση δεν είναι κατώτεροι από τις καδένες χρονισμού.
Βλάβες του ιμάντα χρονισμού
Ένας ραγισμένος ιμάντας χρονισμού γίνεται αμέσως αντιληπτός: το αυτοκίνητο «σβήνει» και ο κινητήρας δεν ενεργοποιείται ξανά. Η μίζα κολλάει και δεν μπορεί να εκκινήσει τον κινητήρα. Έχουν κολλήσει επίσης τα έμβολα και οι βαλβίδες και μόνο μέσω μίας περίπλοκης επισκευής μπορούν να ξεκολλήσουν. Υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να αποφευχθεί αυτή η σοβαρή βλάβη στον κινητήρα: ακολουθήστε επακριβώς τα προτεινόμενα μεσοδιαστήματα αντικατάστασης των εξαρτημάτων.
Συνιστάται συχνά – και ανάλογα με τον τύπο - να αντικατασταθούν προληπτικά οι ιμάντες χρονισμού. Ενημερωθείτε σχετικά με το χρόνο λειτουργίας του αυτοκινήτου σας, ανάλογα με τον τύπο του: ενώ ένα Golf 3 μπορεί να ξεπεράσει χωρίς προβλήματα το διάστημα αντικατάστασης των 20.000 χλμ, σε ένα Alfa 166 θα πρέπει να αντικατασταθεί πολύ πιο νωρίς ο ιμάντας χρονισμού.
Αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού
Η αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού από εσάς εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τον τύπο του αυτοκινήτου καθώς και από την ατομική εμπειρία. Στο προαναφερθέν παράδειγμα, υπάρχει τεράστια διαφορά όσον αφορά την δουλειά που απαιτείται για να ολοκληρωθεί μία τέτοια επισκευή: έχοντας κάνει κάποια πρακτική και διαθέτοντας μία κάποια εμπειρία, ο ιμάντας χρονισμού του Golf 3 μπορεί να αντικατασταθεί μέσα σε μία ώρα. Από την άλλη μεριά, στο μοντέλο Alfa 166 θα πρέπει να αποσυναρμολογηθεί ολόκληρος ο κινητήρας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το «θάνατο» - και πολλές φορές μάλιστα, πρόωρο – μεγάλου αριθμού παρόμοιων αυτοκινήτων: οι τρίτοι ιδιοκτήτες τους ήταν επιφυλακτικοί όσον αφορά το κόστος των 2000 ευρώ που απαιτούνταν για την αντικατάστασή του.
Η αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού απαιτεί λεπτομερή και ακριβή εκτέλεση των εργασιών. Ακόμα και η μετατόπιση ενός και μόνο δοντιού μπορεί να προκαλέσει ελαττωματική λειτουργία του κινητήρα. Επομένως, μετά την αντικατάσταση, ο κινητήρας θα πρέπει να δοκιμαστεί με ελεύθερη περιστροφή: αφαιρέστε τα μπουζί και περιστρέψτε τη μονάδα με το χέρι.
Να αντικαθιστάτε πάντα τον ιμάντα χρονισμού ως σετ
Ο ιμάντας χρονισμού δεν αντικαθίσταται ως μεμονωμένο εξάρτημα. Υπάρχουν πλήρη κιτ συναρμολόγησης για κάθε αυτοκίνητο. Θα πρέπει να αντικατασταθεί επίσης η αντλία νερού ή η τροχαλία εντατήρα. Σε πολλά αυτοκίνητα, η αντλία νερού έχει τον επιπλέον ρόλο να διατηρεί την τάνυση του ιμάντα χρονισμού και ως εκ τούτου τα περισσότερα σετ ιμάντων χρονισμού περιλαμβάνουν μόνο ένα από αυτά τα εξαρτήματα. Οι τιμές ενός σετ ιμάντα χρονισμού ξεκινούν από τα 100 EUR περίπου, με ικανοποιητική ποιότητα σχετικά επώνυμων κατασκευαστών.