Ιμάντας poly-V για το αυτοκίνητό σoυ

Ιμάντας δυναμό για Top κατασκευαστές
- Ιμάντας poly-V BMW Σειρά 3
- Ιμάντας poly-V OPEL ASTRA
- Ιμάντας δυναμό VW GOLF
- OPEL CORSA
- Ιμάντας poly-V TOYOTA YARIS
- Ιμάντας poly-V FORD FOCUS
- Ιμάντας δυναμό VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Ιμάντας poly-V FORD FIESTA
- Ιμάντας poly-V MERCEDES-BENZ C-class
- Ιμάντας δυναμό TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Ιμάντας poly-V SEAT IBIZA
- Ιμάντας poly-V RENAULT CLIO
- Ιμάντας δυναμό SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Ιμάντας poly-V FIAT PUNTO
- Ιμάντας poly-V NISSAN QASHQAI
- Ιμάντας δυναμό AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Ιμάντας poly-V; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Περισσότερη ισχύς, λιγότεροι ήχοι τριξίματος με χρήση σπειροειδή ιμάντα
Ποιοι θυμούνται ακόμα το φριχτό ήχο που ακούγαμε όταν περνούσαν αυτοκίνητα με χαλαρό τραπεζοειδή ιμάντα σχήματος V; Ο λόγος για τον οποίο έχει εξαφανιστεί εντελώς αυτός ο ήχος είναι ο σπειροειδής ιμάντας. Αυτός ο τύπος ιμάντα (πολλαπλών νευρώσεων ή με νευρώσεις σε σχήμα v) έχει αντικαταστήσει σχεδόν ολοκληρωτικά τον παραδοσιακό τραπεζοειδή ιμάντα σχήματος V. Παρόλα αυτά, η μείωση του θορύβου δεν ήταν ο πραγματικός λόγος που οδήγησε στον ανασχεδιασμό του κινητήριου ιμάντα.
Υψηλές επιδόσεις από τον ίδιο εναλλάκτη
Ο λόγος αντικατάστασης του τραπεζοειδούς ιμάντα V σχήματος με τον σπειροειδή ιμάντα έγκειται στις υψηλές προσδοκίες του χρήστη. Το θέμα είναι ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με πολύ περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα. Τα θερμαινόμενα καθίσματα, το σύστημα κλιματισμού, τα συστήματα ασφάλειας και άνεσης, οι αισθητήρες, τα ισχυρά ηχοσυστήματα, κλπ. απαιτούν πολύ περισσότερη ενέργεια από τον εναλλάκτη από εκείνη που μπορούσαν να παρέχουν τα παλιά δυναμό των 12 V.
Η εγκατάσταση μεγαλύτερων εναλλακτών θα μπορούσε να είναι λύση στην ενίσχυση της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στο αυτοκίνητο. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα ήταν δυσανάλογα κοστοβόρο. Αντί αυτού, ο υπάρχων εναλλάκτης λειτουργεί με μεγαλύτερη ταχύτητα. Παρόλα αυτά, η πρακτική αυτή κρύβει ένα σημαντικό μειονέκτημα: όταν ο εναλλάκτης κινείται από έναν παραδοσιακό τραπεζοειδή ιμάντα V σχήματος, το ρουλεμάν φθείρεται γρηγορότερα.
Μειώστε τη φθορά με ελεύθερες περιστροφές
Οι κατασκευαστές, για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν μεγαλύτερες επιδόσεις με χρήση του ίδιου εναλλάκτη και συγχρόνως να ελέγξουν τη φθορά των ρουλεμάν, χρησιμοποιούν ένα τέχνασμα: στα σύγχρονα αυτοκίνητα, ο εναλλάκτης διαθέτει μία ελεύθερη τροχαλία εναλλάκτη. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί μονάχα προς μία κατεύθυνση. Όταν ο κινητήρας επιταχύνει αργά, η ελεύθερη περιστρεφόμενη τροχαλία εναλλάκτη διατηρεί την περιστροφική ενέργεια μέχρις ότου φτάσει τις νέες στροφές. Στην περίπτωση που ο τραπεζοειδής ιμάντας V ήταν γερά συνδεδεμένος με τον εναλλάκτη, η ταχύτητα του εναλλάκτη ήταν συνεχώς μειωμένη και στη συνέχεια αυξανόταν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι ελεύθερες περιστροφές να προκαλούν λιγότερη φθορά στα ρουλεμάν.
Τάνυση του σπειροειδούς ιμάντα
Για να εξασφαλίζεται η άριστη κίνηση του εναλλάκτη και της ελεύθερης τροχαλίας εναλλάκτη θα πρέπει να διατηρείται η σωστή τάνυση του ιμάντα. Αυτό ίσχυε, επίσης, και για τους τραπεζοειδείς ιμάντες V διάταξης. Σε περίπτωση συμπαγούς σύνδεσης μεταξύ μηχανισμού μετάδοσης κίνησης και εναλλάκτη, η τάνυση του ιμάντα προσαρμοζόταν άμεσα στον εναλλάκτη. Η ελεύθερη τροχαλία εναλλάκτη απαιτεί τη χρήση μίας εξωτερικής τροχαλίας τάνυσης, που θα διατηρεί μία ελεγχόμενη τάνυση. Με τη σειρά τους, η ελεύθερη τροχαλία εναλλάκτη και η τροχαλία τάνυσης χρειάζονται μία μεγάλη επιφάνεια επαφής – και αυτός ήταν ο μόνος λόγος που ο στενός τραπεζοειδής ιμάντας V έπρεπε να αντικατασταθεί από τον σημαντικά φαρδύτερο σπειροειδή ιμάντα.
Ίδιες επιδόσεις, μεγαλύτερη επιφάνεια
Ο σπειροειδής ιμάντας είναι ένας επίπεδος ιμάντας που είναι ενισχυμένος με διαμήκεις νευρώσεις. Οι νευρώσεις σε σχήμα V εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό, όπως και στον παραδοσιακό τραπεζοειδή ιμάντα V: σταθεροποιούν τον ιμάντα και ενισχύουν την επιφάνεια επαφής πάνω στην ελεύθερη τροχαλία του εναλλάκτη και στον κινητήριο τροχό του κινητήρα. Σε πολλά αυτοκίνητα ο σπειροειδής ιμάντας κινεί επίσης την αντλία νερού, εργασία που ασκεί μεγάλη πίεση στο εξάρτημα.
Αντικατάσταση του σπειροειδούς ιμάντα
Η αντικατάσταση του σπειροειδούς ιμάντα δεν είναι τόσο εύκολη όσο ήταν στο παρελθόν. Απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις όσον αφορά τη λειτουργία του εντατήρα. Οι σύγχρονοι ιμάντες γνωστών κατασκευαστών είναι ιδιαίτερα ανθεκτικοί. Κατά την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης θα πρέπει να αντικαθιστώνται ταυτόχρονα με την ελεύθερη τροχαλία εναλλάκτη και τον εντατήρα. Η διαδικασία αυτή δεν είναι τόσο φθηνή όσο ήταν η αντικατάσταση του τραπεζοειδούς ιμάντα, παρότι αποκαθιστά πλήρως και μεμιάς την άψογη λειτουργία του αυτοκινήτου έως τις επόμενες προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης. Σε περίπτωση που ο ιμάντας καταστραφεί πρόωρα, τότε μιλάμε μάλλον για αποτέλεσμα μηχανικής βλάβης.
Αυτό θα πρέπει, βέβαια, να ελεγχθεί. Συχνά, υπεύθυνα για την πρόωρη δυσλειτουργία των σπειροειδών ιμάντων είναι τα τρωκτικά. Ο ίδιος ο ιμάντας κοστίζει μόλις 5 με 20 ευρώ και, με λίγη επιδεξιότητα, μπορεί να αντικατασταθεί μέσα σε λίγα λεπτά. Λόγω του μεγάλου φορτίου που δέχονται αυτοί οι ιμάντες, η επιλογή ανταλλακτικών γνωστών εταιρειών είναι μονόδρομος. Μόνο έτσι εξασφαλίζεται η επιθυμητή ασφάλεια για την πραγματοποίηση μεγάλων και ήρεμων διαδρομών με το αυτοκίνητό σας.