Τελικό εξάτμισης για το αυτοκίνητό σoυ

Τελικό καζανάκι για Top κατασκευαστές
- Τελικό εξάτμισης BMW Σειρά 3
- Τελικό εξάτμισης OPEL ASTRA
- Πίσω σιλανσιέ VW GOLF
- OPEL CORSA
- Τελικό εξάτμισης TOYOTA YARIS
- Τελικό εξάτμισης FORD FOCUS
- Πίσω σιλανσιέ VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Τελικό εξάτμισης FORD FIESTA
- Τελικό εξάτμισης MERCEDES-BENZ C-class
- Πίσω σιλανσιέ TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Τελικό εξάτμισης SEAT IBIZA
- Τελικό εξάτμισης RENAULT CLIO
- Πίσω σιλανσιέ SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Τελικό εξάτμισης FIAT PUNTO
- Τελικό εξάτμισης NISSAN QASHQAI
- Πίσω σιλανσιέ AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Τελικό εξάτμισης; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Το τελικό σιλανσιέ εξάτμισης είναι ένα τεχνικό εξάρτημα που βρίσκεται στο άκρο του συστήματος εξάτμισης. Βοηθά ώστε να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο ο θόρυβος που αναπτύσσεται από τον κινητήρα. Ένα λειτουργικό τελικό σιλανσιέ εξάτμισης εξασφαλίζει την ήσυχη οδήγηση, πράγμα που είναι θετικό τόσο για τον ίδιο τον οδηγό όσο και για το περιβάλλον.
Οι κινητήρες παράγουν πολύ περισσότερο θόρυβο από ότι φαντάζεστε
Σε περίπτωση που αναρωτιέστε πόσο θορυβώδης είναι στην πραγματικότητα ένας κινητήρας, δοκιμάστε να αποσυνδέσετε τον εύκαμπτο σωλήνα. Ο εσωτερικός θόρυβος που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και ένας μικρός κινητήρας χωρητικότητας ενός λίτρου και ισχύος σαράντα ίππων είναι πραγματικά εκπληκτικός. Είναι τόσο δυνατός που θα ήταν καλύτερο για εσάς να κάνετε αυτό το πείραμα σε μία απομονωμένη περιοχή, για να μην ενοχλήσετε τους γείτονές σας. Η αιτία έγκειται στη λειτουργία του κινητήρα: ένα μείγμα καυσίμου και αέρα εξατμίζεται και αναφλέγεται με τη βοήθεια ενός σπινθήρα.
Η έκρηξη που σημειώνεται πιέζει το έμβολο βαθιά μέσα στον κινητήρα, προκαλώντας την κίνηση του στροφαλοφόρου άξονα και όλων των υπολοίπων κινούμενων μερών του αυτοκινήτου. Ένας μέσος κινητήρας λειτουργεί στις 1000 – 5000 στροφές. Ανάλογα με το μέγεθος του κινητήρα, παρατηρούνται 2 – 4 εκρήξεις ανά περιστροφή – που σημαίνει ότι πραγματοποιούνται 20.000 εκρήξεις το λεπτό. Εάν αυτός ο θόρυβος ελευθερωθεί, χωρίς να φιλτραριστεί, στο περιβάλλον, δε θα μπορούσατε να ακούσετε τίποτε άλλο.
Απλή αρχή λειτουργίας, φθηνό ανταλλακτικό
Το τελικό σιλανσιέ εξάτμισης μετατρέπει το θόρυβο σε μηχανικά κύματα. Από τεχνικής άποψης, το σιλανσιέ της εξάτμισης είναι ένα πολύ απλό εξάρτημα: πρόκειται για ένα μεταλλικό δοχείο με ενσωματωμένους δύο σωλήνες. Οι σωλήνες βρίσκονται απέναντι ο ένας στον άλλο και υπό γωνία, ενώ υπερκαλύπτονται εν μέρει. Το καυσαέριο μαζί με τον ήχο – και τίποτε άλλο εκτός από το συμπιεσμένο αέρα – ρέει από τη μία πλευρά μέσα στο δοχείο.
Το αέριο μπορεί να ρέει και προς την αντίθετη κατεύθυνση ώστε να φτάσει και στον άλλο σωλήνα. Από εκεί, διαφεύγει στο περιβάλλον. Ο ήχος, από την άλλη, δε γίνεται να κινηθεί προς τα πίσω. Η κινητική ενέργεια του συμπιεσμένου αέρα κάνει το μεταλλικό δοχείο να δονείται – αυτό είναι όλο. Οι δονήσεις απορροφούνται από τα μακριά, ανθεκτικά ελαστικά του συστήματος εξάτμισης. Καμία από αυτές δε φτάνει στο αμάξωμα.
Κόστος ενός τελικού σιλανσιέ εξάτμισης
Οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων μπορούν να επιλέξουν: είτε να αναπτύξουν συστήματα εξάτμισης που θα διαρκούν για ολόκληρη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, ή θα κατασκευάζουν αυτό το ακραίως καταπονούμενο εξάρτημα ως ανταλλακτικό αυτοκινήτων. Το μόνο υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή ενός υψηλής ποιότητας ανταλλακτικού είναι το ανοξείδωτο ατσάλι. Λόγω των υψηλών τιμών αυτού του υλικού και της εξεζητημένης επεξεργασίας του, η προσθήκη του τελικού σιλανσιέ εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι στο βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων θα ανέβαζε το κόστος τους κατά περίπου 1000 ευρώ. Οπότε, τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν σιλανσιέ από απλό μέταλλο. Αυτά κοστίζουν περίπου 30 EUR.
Φθορά του τελικού σιλανσιέ εξάτμισης
Το τελικό σιλανσιέ εξάτμισης υπόκειται σε μεγάλες καταπονήσεις, ενώ υποφέρει επίσης συνεχώς από τις ακραίες θερμοκρασιακές μεταβολές. Επιπλέον, τα καυσαέρια αντιδρούν με ιδιαίτερα “επιθετικό” τρόπο όταν έρχονται σε επαφή με νερό. Πρακτικά, είναι αδύνατο να αποφευχθεί η εισαγωγή ύδατος στο σιλανσιέ της εξάτμισης: όσο πιο κρύος είναι ο αέρας, τόσο περισσότερη υγρασία τραβάει ένα κρύο τελικό σιλανσιέ εξάτμισης. Έτσι εξηγείται και το φαινόμενο κατά το οποίο κατά την εκκίνηση των αυτοκινήτων το χειμώνα εξάγεται λευκός καπνός από το σωλήνα εξάτμισή τους.
Ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το σιλανσιέ της εξάτμισης δέχεται τριών διαφορετικών ειδών πιέσεις: έντονες διακυμάνσεις μεταξύ κρύου και ζεστού, εξωτερική διάβρωση λόγω του αλατιού που υπάρχει στο οδόστρωμα και εσωτερικές επιθέσεις ενός μείγματος αιθάλης και νερού, που προκαλούν σταδιακά τη δημιουργία σκουριάς στο σιλανσιέ της εξάτμισης.
Βλάβες του τελικού σιλανσιέ εξάτμισης
Ένα ελαττωματικό τελικό σιλανσιέ εξάτμισης δε θα πρέπει να αγνοείται: το αυτοκίνητο παράγει σταδιακά περισσότερο θόρυβο. Δεδομένου ότι τα τελικά σιλανσιέ εξάτμισης είναι κατασκευασμένα από λεπτό μέταλλο ώστε να μειώνεται το βάρος, δεν αξίζει να γίνει οποιαδήποτε επιδιόρθωση με την εφαρμογή συγκόλλησης. Τα κομμάτια που συγκολλούνται πάνω στο διαβρωμένο μέταλλο του τελικού σιλανσιέ εξάτμισης δεν παραμένουν για πολύ στη θέση τους. Με τον τρόπο αυτό θα καταφέρετε να αναβάλλετε την επισκευή της βλάβης για λίγες μόλις μέρες, μέχρις ότου παρουσιάσει και πάλι συμπτώματα το τελικό σιλανσιέ εξάτμισης. Η αντικατάστασή του είναι μία σημαντικά πιο απλή, φθηνή και ανθεκτική λύση.