Διακόπτες παραθύρων για το αυτοκίνητό σoυ

Διακόπτες παραθύρων για Top κατασκευαστές
- Διακόπτες παραθύρων BMW Σειρά 3
- Διακόπτες παραθύρων OPEL ASTRA
- Διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων αυτοκινήτων VW GOLF
- OPEL CORSA
- Διακόπτες παραθύρων TOYOTA YARIS
- Διακόπτες παραθύρων FORD FOCUS
- Διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων αυτοκινήτων VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Διακόπτες παραθύρων FORD FIESTA
- Διακόπτες παραθύρων MERCEDES-BENZ C-class
- Διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων αυτοκινήτων TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Διακόπτες παραθύρων SEAT IBIZA
- Διακόπτες παραθύρων RENAULT CLIO
- Διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων αυτοκινήτων SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Διακόπτες παραθύρων FIAT PUNTO
- Διακόπτες παραθύρων NISSAN QASHQAI
- Διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων αυτοκινήτων AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Διακόπτες παραθύρων; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Βασική άνεση: ο διακόπτης του παραθύρου
Πριν από αρκετό καιρό, οι ηλεκτρικοί διακόπτες των παραθύρων ήταν κάτι ιδιαίτερο για το αυτοκίνητο. Σήμερα, ακόμη και τα φτηνά, μικρά αυτοκίνητα, διαθέτουν τις συγκεκριμένες πρακτικές λεπτομέρειες. Σε τελική ανάλυση, είναι κατά πολύ ανετότεροι αλλά και ασφαλέστεροι. Αρκεί ένα απλό πάτημα του κουμπιού για να ανοίξει ή να κλείσει το παράθυρο. Οι κλασικές μανιβέλες ήταν απλά μια ενόχληση, κινούνταν δύσκολα και αποσπούσαν την προσοχή. Παρ’ όλα αυτά, οι μανιβέλες προσέφεραν ιδιαίτερη αξιοπιστία, μιας και η αξιοπιστία αποτελεί το αδύναμο σημείο του διακόπτη των ηλεκτρικών παραθύρων.
Η δομή του διακόπτη του παραθύρου
Ο ηλεκτρικός διακόπτης του παραθύρου, αποτελείται από ένα κουμπί το οποίο βρίσκεται είτε στην κεντρική κονσόλα, είτε στο υποβραχιόνιο στη μέσα πλευρά της πόρτας. Ο τρόπος κατασκευής και λειτουργίας του, ενδέχεται να διαφέρει:
- Διακόπτης δύο θέσεων
- Διακόπτης έλξης/πίεσης
- Διακόπτης αλλαγής θέσης
Ο διακόπτης δύο θέσεων, διαθέτει δυο αντικριστά τριγωνικά κουμπιά. Όταν πιέζετε το εμπρόσθιο κουμπί, τότε το παράθυρο ανεβαίνει. Όταν πατάτε το οπίσθιο κουμπί, τότε το παράθυρο κατεβαίνει.
Οι διακόπτες έλξης / πίεσης ανοίγουν το παράθυρο όταν πιέζοντας και το κλείνουν όταν τραβιούνται προς τα πάνω. Κάτι τέτοιο απαιτεί έναν ειδικής μορφής διακόπτη για να έχει αξιόπιστη λειτουργία.
Ο διακόπτης αλλαγής θέσης, λειτουργεί τραβώντας το κουμπί προς τα μπροστά ή προς τα πίσω. Με αυτό τον τρόπο, ανοίγει και κλείνει το παράθυρο. Ο συγκεκριμένος διακόπτης μπορεί να βρεθεί συχνά σε αυτοκίνητα αμερικανικής προέλευσης, ωστόσο πλέον σπανίζει.
Στα πολυτελή αυτοκίνητα, ο διακόπτης των παραθύρων διαθέτει εσωτερικό φωτισμό, ο οποίος τον κάνει να φαίνεται πιο εύκολα στο σκοτάδι.
Παρόμοια αρχή
Κάθε διακόπτης, ανεξαρτήτως σχήματος, έχει ως καθήκον να κλείνει ένα κύκλωμα. Ο διακόπτης των ηλεκτρικών παραθύρων, ενεργοποιεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ των 12 Βολτ, το οποίο είναι τοποθετημένο στην πόρτα του αυτοκινήτου. Ανάλογα με τη θέση του διακόπτη, το μοτέρ κινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.
Βλάβες του διακόπτη του παραθύρου
Ο διακόπτης του παραθύρου αποτελεί ένα μικρό, περίπλοκο, ηλεκτρονικό τμήμα, το οποίο περιλαμβάνει ένα περίβλημα από πλαστικό, τις ηλεκτρικές επαφές, την πλακέτα του κυκλώματος, τη λαβή και ένα ελατήριο επιστροφής. Είναι πιθανό να χαλάσουν κάποια τμήματα, λόγω ηλικίας και χρήσης. Τα κουμπιά μπορεί να υποστούν διάβρωση, το περίβλημα και το στήριγμα της λαβής ενδέχεται να σπάσουν, ενώ το ελατήριο ενδέχεται να χαλαρώσει ή να σπάσει. Επίσης, η πλακέτα του κυκλώματος, ενδέχεται να συσσωρεύσει βρωμιά και να σκουριάσει. Αν ο διακόπτης του παραθύρου χαλάσει, γίνεται ένα ενοχλητικό πρόβλημα, το οποίο ωστόσο αποκαθίσταται με ευκολία.
Αντικατάσταση του διακόπτη του παραθύρου
Ο διακόπτης του παραθύρου, ευτυχώς, αντικαθίσταται πανεύκολα. Συνήθως, το συγκεκριμένο τμήμα είναι τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα ή εναλλακτικά, στις πλαϊνές πόρτες. Μπορεί εύκολα να βγει με ένα ίσιο, φαρδύ κατσαβίδι και στη συνέχεια να βγει με την ίδια ευκολία η εσωτερική κλειδαριά. Η καλωδίωση είναι αρκετά μακριά, ώστε να επιτρέπει στο διακόπτη, να βγει από τη θέση του. Θα πρέπει, λοιπόν, να αφαιρεθεί ο σύνδεσμος των καλωδίων και να αλλαχτεί το τμήμα με ένα καινούριο.
Η προσπάθεια επιδιόρθωσης του προβληματικού διακόπτη, στις ημέρες μας, δεν έχει νόημα. Τα τμήματα πλέον είναι κολλημένα μεταξύ τους κι έτσι, δεν αποσυναρμολογούνται. Μόνον τα σημεία στα οποία εφάπτεται το βύσμα των καλωδίων, έχουν τη δυνατότητα να ελεγχθούν για διάβρωση, αν και σε αυτήν την περιοχή, κάτι τέτοιο συμβαίνει σπάνια.
Ποιότητα για παρατεταμένη άνετη χρήση
Η βλάβη του διακόπτη του παραθύρου είναι ενοχλητική. Προτού χαλάσει το τμήμα, θα πρέπει να τσεκάρετε τη συχνότητα με την οποία ανοίγει το παράθυρο όταν οδηγείτε. Ειδικά στην περίπτωση αυτών των απλών ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, στην αγορά, υπάρχει πληθώρα οικονομικών προμηθευτών, οι οποίοι προσφέρουν προϊόντα με αμφίβολη ποιότητα. Ρωτήστε τον εαυτό σας: πόσο περιμένετε να αντέξει ένας διακόπτης παραθύρου που κοστίζει κάτω από 5 ευρώ; Εδώ, θα πρέπει να επιλέξετε ποιότητα OEM. Μόνον έτσι, θα αποκαταστήσετε την άνετη αφή, αλλά και την αξιοπιστία που σας προσέφερε το αυτοκίνητο όταν το αγοράσατε. Στο κατάστημά μας, στηριζόμαστε αποκλειστικά στην επώνυμη ποιότητα, για να διασφαλίσουμε της συνεχή λειτουργία των διακοπτών των παραθύρων μας.