Αντλία νερού για το αυτοκίνητό σoυ

Τρόμπα νερού για Top κατασκευαστές
- Αντλία νερού BMW Σειρά 3
- Αντλία νερού OPEL ASTRA
- Τρόμπα νερού VW GOLF
- OPEL CORSA
- Αντλία νερού TOYOTA YARIS
- Αντλία νερού FORD FOCUS
- Τρόμπα νερού VW POLO
- MERCEDES-BENZ E-class
- Αντλία νερού FORD FIESTA
- Αντλία νερού MERCEDES-BENZ C-class
- Τρόμπα νερού TOYOTA COROLLA
- AUDI A4
- Αντλία νερού SEAT IBIZA
- Αντλία νερού RENAULT CLIO
- Τρόμπα νερού SKODA OCTAVIA
- HONDA CIVIC
- Αντλία νερού FIAT PUNTO
- Αντλία νερού NISSAN QASHQAI
- Τρόμπα νερού AUDI A3
- RENAULT MEGANE
Ελαττωματικό Αντλία νερού; Αναγνώριση δυσλειτουργίας • Επισκευή • Εγχειρίδιο αντικατάστασης
Η καρδιά του κύκλου ψύξης
Η αντλία νερού αποτελεί το κεντρικό μέρος του κύκλου ψύξης του κινητήρα και ευθύνεται για την κυκλοφορία του ψυκτικού μέσου που διασφαλίζει την αποτροπή της υπερθέρμανσης του κινητήρα. Τυχόν βλάβη της αντλίας νερού, επιφέρει θανάσιμες συνέπειες. Γενικότερα, ανακοινώνει κάποιο ενδεχόμενο πρόβλημα, πολύ πριν εμφανιστεί. Πέραν της λειτουργίας άντλησης, η αντλία νερού αναλαμβάνει και μια επιπρόσθετη λειτουργία: το τέντωμα του ιμάντα χρονισμού ή του ιμάντα V.
Η λειτουργία της αντλίας νερού
Η αντλία νερού τοποθετείται ακριβώς δίπλα στον κινητήρα και βρίσκεται σε διαρκή λειτουργία. Η κίνησή της δίνεται από τον ιμάντα ή κάποιο οδοντωτό γρανάζι. Η αντλία νερού αναπτύσσει την αναγκαία πίεση για την πίεση του ψυκτικού μέσου μέσω του κινητήρα. Το ψυκτικό μέσο εισρέει στην αντλία νερού παγωμένο. Η αντλία στέλνει το ψυκτικό μέσο στο εσωτερικό του μπλοκ του κινητήρα με ελαστικούς σωλήνες. Οι εν λόγω ελαστικοί σωλήνες περνούν επίσης το νερό μέσα από το ψυγείο, το οποίο είναι εγκατεστημένο στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου.
Για να γίνει εφικτή η αντιστάθμιση της πίεσης στις διάφορες θερμοκρασίες του κινητήρα ή του περιβάλλοντος, πολλά αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με δοχείο διαστολής, το οποίο επιτρέπει τον έλεγχο και, εφόσον είναι αναγκαίο, την προσθήκη ψυκτικού υγρού. Στα αυτοκίνητα δίχως δοχείο διαστολής, το ψυκτικό υγρό προστίθεται απευθείας στο ψυγείο.
Βλάβες της αντλίας νερού
Σε τεχνικό επίπεδο, η αντλία νερού αποτελεί ένα ιδιαίτερα απλό τμήμα, το οποίο αποτελείται από ένα περίβλημα που διαθέτει έναν διερχόμενο άξονα. Στο τέλος του άξονα, βρίσκεται μια τροχαλία που παίρνει κίνηση από έναν εξωτερικό ιμάντα. Ο άξονας διαθέτει έναν εσωτερικό τροχό με πτερύγια, που θέτει σε κίνηση το νερό. Το ευάλωτο σημείο της αντλίας είναι η φλάντζα της, η οποία εξασφαλίζει τη στεγανοποίηση της αντλίας τόσο από το περιβάλλον, αλλά και από τον άξονά της και το έδρανό του.
Για να μην υπονομεύεται η στεγανότητά του, ο άξονας συχνά είναι εξοπλισμένος με μόνιμη λίπανση ή είναι σφιγμένος με κάποια φλάντζα. Στις αντλίες νερού, δεν γίνεται χρήση παραδοσιακών ρουλεμάν με μπίλιες ή κυλίνδρους, διότι δεν μπορούν να σφραγιστούν σωστά. Η μονόπλευρη πίεση από τον ιμάντα προκαλεί φθορά στις φλάντζες του ρουλεμάν. Οι συνήθεις ενδείξεις μιας προβληματικής αντλίας νερού, είναι οι εξής:
- Δυνατό σφύριγμα της αντλίας
- Διαρροές από το περίβλημα
Αντικατάσταση της αντλίας νερού
Η αντικατάσταση της αντλίας νερού δεν χαρακτηρίζεται ως κάτι το ιδιαίτερα περίπλοκο. Εάν η αντλία νερού, τεντώνει και τον ιμάντα χρονισμού, τότε και τα δυο τμήματα αλλάζονται ταυτοχρόνως, κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων σέρβις. Επίσης, είναι λογική και η αντικατάσταση του ιμάντα, όταν αντικαθίσταται η αντλία νερού. Σε αρκετά αυτοκίνητα, όπως π.χ. το παλιό Opel Corsa A, η αντλία νερού είναι τοποθετημένη επάνω στον κινητήρα με τη χρήση τριών βιδών. Εφόσον ξεσφιχτούν, η αντλία μπορεί να αλλαχτεί με μια καινούργια.
Το κόστος της αντλίας νερού
Οι κατασκευαστές των κινητήρων κατασκεύασαν την αντλία νερού, ως αναλώσιμο τμήμα, του οποίου η αλλαγή κάποια στιγμή θα είναι απαραίτητη. Οι κατασκευαστές εγγυώνται ότι ο κινητήρας θα συνεχίσει να λειτουργεί, ακόμη και στην περίπτωση που το νερό που χρησιμοποιείται, περιέχει μεγάλη ποσότητα ασβεστίου. Στα συστήματα, τα οποία η αντλία νερού χρησιμοποιείται και ως τεντωτήρας του ιμάντα, αποτελεί συνήθως τμήμα του σετ αντικατάστασης.
Οι αντλίες νερού που παίρνουν κίνηση από ιμάντα, μπορούν να αντικατασταθούν πιο εύκολα. Στα συγκεκριμένα συστήματα, δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε με τον ευαίσθητο ιμάντα χρονισμού και τον έλεγχο χρονισμού του. Και στις δυο περιπτώσεις, ωστόσο, οι τιμές της καινούριας αντλίας αρχίσουν περίπου από τα 30 ευρώ.
Η νεότερη γενιά αντλιών νερού, παρουσιάζει και μεταβλητές αντλίες με ηλεκτρικό μοτέρ. Αυτές οι αντλίες, υπόσχονται πολύ πιο μεγάλη διάρκεια ζωής από τις κανονικές αντλίες νερού. Οι κατασκευαστές δηλώνουν ότι έχουν 6 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, γεγονός ωστόσο που πρέπει να ελεγχθεί. Οι ηλεκτρονικές και μεταβλητές αντλίες νερού, διαθέτουν μια πληθώρα ακόμα πλεονεκτημάτων: τοποθετούνται με καλύτερο τρόπο στο μπλοκ του κινητήρα και προσφέρουν ρυθμιζόμενη απόδοση άντλησης. Η ηλεκτρική κίνηση και ρύθμιση κάνουν τις ηλεκτρονικές αντλίες νερού, ιδιαίτερα ακριβότερες.